×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراسم نکوداشت احمد بن ماجد سعدی برگزار می‌شود

«شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی از دانشمندان قرن14و15میلادی است که در بین اروپاییان بسیار شهرت داشته است.

به گزارش تجارت‌جنوب،مراسم نکوداشت مقام «شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی» 21اسفندماه در سالن فرهنگ دانشگاه هرمزگان برگزار می‌شود.

وحید عامری سیاهویی در نشست خبری در رابطه با همین موضوع  اظهار داشت: مخاطبان آیین نکوداشت «شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی» عموم مردم هستند و حضور در این مراسم برای همه آزاد است.
وی، هدف از برگزاری چنین آیین هایی در هرمزگان بالا بردن روحیه خود باوری و اعتماد به نفس بین مردم و شناساندن چهره های اثر گذار تاریخی استان دانست.
رییس بنیاد نخبگان هرمزگان اضافه کرد: شهرت این دریانورد ایرانی بیشتر به سبب کمکی است که به یکی از دریانوردان اروپایی برای پیدا کردن مسیر آفریقا به اقیانوس هند کرده است.

عامری سیاهویی با بیان این‌که کشورهای حاشیه خلیج فارس ادعای ملیت وی را دارند گفت: بر اساس ضبط کلمات دریانوردی فارسی در کتاب «الفوائد الاصول العلم بحر و القواعد» که یک دانش نامه جامع برای دریانوردی در خلیج فارس و اقیانوس هند است دلالت بر ایرانی بودن وی دارد.
وی افزود: بنیاد نخبگان کتابی در دست چاپ دارد که ایرانی بودن «شیخ شهاب الدین احمد بن ماجد سعدی کنگی» را ثابت کرده است.
رییس بنیاد نخبگان هرمزگان یاد آور شد: این شخصیت از اهالی بندرکنگ بوده و دریانوردان دانش سفرهای طولانی و ساخت کشتی های با ظرفیت بالا را داشته اند و تا دریای ژاپن هم سفر می کرده اند.
عامری سیاهویی اشاره کرد: این دریانورد دارای 40 اثر بوده که به صورت کامل و یا بخشی از اثر به دست ما رسیده است.
وی گفت: رویکرد نکوداشت مفاخر هرمزگان در سال های آینده به سمت تجلیل و تکریم شخصیت های اثرگذار معاصر خواهد شد.