×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۷۵ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مرتضی سالاری در تشریح ازعملکرد ۲ ماهه سال جاری در بنادر غرب اظهار داشت: یک میلیون و ۸۱۴ هزار و ۴۰۰ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی ۲ ماهه امسال در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شد که این میزان جابه‌جایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، یک میلیون و ۳۴ هزار و ۷۷۶ تن با افزایش ۴۷ درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۷۷۹ هزار و ۶۲۴ تن با افزایش ۴ درصدی به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

 

 افزایش ۷۵ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان بیان کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۶۸ هزار ۴۴ تن رسید که نشانگر رشد ۷۵ درصدی است.

 سالاری افزود: همچنین در این بازه زمانی ترانزیت بیش از ۲۸ هزار و ۸۸۱ خودرو با افزایش ۶۵ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت و این بندر توانست جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۴۴۱ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۴ هزار و ۸۱۴ سواری کش و کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین کشورهای آسیای میانه بارگیری و به درب خروج هدایت شده است.

 

 جابه‌جایی ۱۹ هزار  TEUکانتینر یخچالی

  مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری به جابه‌جایی کانتینر یخچالی اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۱۹ هزار و ۹ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۲۰۴ هزار و ۷۳۶ تن در بنادر غرب استان تخلیه و بارگیری شد که با این میزان جابه‌جایی هفت درصد افزایش به ثبت رسید.

سالاری، حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب استان را نیز ۹ هزار و ۵۰۴ TEU با تناژ ۱۰۲ هزار و ۳۶۸ تن اعلام کرد.

وی میزان صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب استان طی ۲ ماهه امسال را ۹۵۸ هزار و ۷۵۳ تن اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ۵۱۴ هزار و ۵۵۲ تن با ۳۹ درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و ۴۴۴ هزار و ۲۰۱ تن نیز به صادرات نفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: از مجموع عملیات انجام شده، ۶۷۴ هزار و ۱۷۶ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابجا شد.

 

ترابری بیش از ۲۲۷ هزار مسافر در مسیرهای داخلی

سالاری در بخش پایانی سخنان خود از افزایش ۱۵ درصدی و ترابری ایمن ۲۲۷ هزار و ۳۶۶ مسافر و گردشگر در مسیرهای داخلی و ترابری بیش از ۶ هزار مسافر در مسیرهای بین المللی طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۲ در بنادر غرب استان هرمزگان خبر داد.

به گفته وی؛ این تردد در حوزه سفرهای داخلی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر خلیج فارس و بالعکس بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان آمار جابه‌جایی مسافرت‌های دریایی بین‌المللی(به مقصد بنادر امارات متحده عربی) را نیز ترابری ۶ هزار و ۲۵۴ نفر مسافر با ۴۹ درصد افزایش را اعلام کرد.

 بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر ۴۶ سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور را در برمی‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo