×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هنگامی که برجام جان داشت با کیفیت‌ترین تجهیزات را وارد کردیم/ وجود مادکوش در کنار خلیج‌فارس فرصت ارزآوری را فراهم کرده است

به گزارش تجارت جنوب انلاین، علیرضا صمدی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: مجموعه صد در صد خصوصی مادکوش در سال 86 زمین خود را از منطقه ویژه دریافت کرد. با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مدیران شرکت، در سال 91 “ال‌سی” گشایش یافت و صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن اعتباراتی را برای این پروژه‌ در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه در کشور ما صنایع بزرگ توسط دولت احداث می‌شود، عنوان کرد: مجموعه مادکوش تنها مجموعه خصوصی است که با کمک دولت به همچنین زمینه‌ای ورود پیدا می‌کند و این سرمایه‌گذاری را مدیریت می‌کند.

مدیرعامل شرکت مادکوش تشریح کرد: پروژه گندوله ساری مادکوش برای تولید 5 میلیون تن گندوله طراحی شده است. 92 درصد از فاز اول که تولید 2.5 میلیون تن گندوله را در پی دارد احداث شده است و امیدواریم که فاز اول در خرداد یا تیر به بهره‌برداری برسد.

صمدی خاطر نشان کرد: مانند هر فعالیت اقتصادی موانع و مشکلاتی در کار ما نیز وجود دارد یکی از مشکلات، “مشکلا تامین مواد اولیه” است چراکه با احداث فاز اول باید سالانه 2.5 میلیون تن ماده اولیه وارد شرکت شود.

وی ادامه داد: در خصوص بحث حمل و نقل موانع و مشکلاتی وجود دارد که قطعا حل خواهد شد، همانطور که برای موانع و مشکلاتی که تا کنون بوده، راه‌حل پیدا شد.

مدیرعامل شرکت مادکوش بیان داشت: نکته حائز اهمیت این است که یک چیز باعث برنده شدن مادکوش شده است و آن نکته “پیگیری” است. مدیران این شرکت فرهنگ پیگیری را در خود تداعی کردند.

صمدی اظهار کرد: با توجه به دیدگاه خاص کشورمان به سرمایه‌گذاری بسیار سخت بود که به این مرحله برسیم. برای کاهش آلودگی های زیست محیطی، تجهیزات به کار رفته همگی با کیفیت‌ترین‌ برند دنیا بوده است.

مدیرعامل شرکت مادکوش افزود: مجموعه مادکوش تجهیزات را در اوج تحریم‌ها از کانادا خریداری و وارد کرده بود و در زمانیکه برجام هنوز جان داشت، تمام تجهیزات برق، ابزار دقیق و اتوماسیون را از شرکت ABB سوئیس خریداری و وارد کردیم.

صمدی تشریح کرد: فاز دوم همانند فاز اول خواهد بود و امیدوارم مشکلات و موانع پیش‌راه مانند گذشته برطرف شود. وجود مادکوش در کنار خلیج‌فارس فرصت خوبی برای صادرات و ارز آوری را به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت مادکوش با بیان اینکه کالای تولیدی مادکوش، کالای استراتژیک برای صنعت فولاد است، عنوان کرد: مهم‌تر از همه این است که ما در صنایع ویژه صنایع مصرف‌کننده را در کنار خود داریم.

صمدی در خصوص تامین مواد اولیه مجموعه مادکوش، گفت: با توجه به بحث تحریم، در حال حاضر امکان واردات به دلیل مباحث تبادل مالی نداریم به همین دلیل باید در داخل کشور مواد اولیه خود را تهیه کنیم.

وی با ذکر این نکته که ما فقط می‌توانیم در حال حاضر از داخل کشور تامین مواد اولیه را انجام دهیم اذعان کرد: یک میلیون تن سهمیه برای مجموعه مادکوش در نظر گرفته شده است که این مقدار باید محقق شود.

مدیرعامل شرکت مادکوش گت: منطقه ویژه عملیات هندلینگ را انجام می‌دهید و ما می‌توانیم با قطار کنسانتره را به منطقه ویژه انتقال دهیم و بعد از تخلیه از طریق واگن برگردان، به سمت کارخانه انتقال داده شود.

صمدی ادامه داد: فرمول دیگر به به این شکل است که به صورت مستقیم از طریق کامیون انتقال پیدا کند که در این صورت به یکسری گلوگاه‌ها برخورد می‌کنید. یا به نوعی امکان تردد 400 ماشین سنگین به صورت همزمان را ندارد.

وی در خصوص مقدار سرمایه‌گذاری در مجموعه مادکوش، تصریح کرد: مجموعه مادکوش 130 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن وام دریافت کرده است و اخیرا نیز 90 میلیارد تومان مورد موافقت هیات مدیره بانک صنعت ومعدن در قالب تسهیلات تکمیلی قرار گرفته است. 300 میلیارد تومان هم آورده سهام‌داران مجموعه مادکوش بوده است.

مدیرعامل شرکت مادکوش در خصوص اشتغال در این مجموعه گفت: ما برای فاز یک 350 تا 400 نفر در فاز یک نیرو خواهیم داشت که در شیفت‌های مختلف باید مشغول به کار شوند.

صمدی در مورد بحث تاثیر بومی بودن در اشتغال تشریح کرد: تمایل شخص بنده و تمام مدیران ارشد سازمان استفاده از بومیان و ساکنین دائمی این استان است.مگر اینکه تخصص مورد نیاز در استان وجود نداشته باشد که در اینصورت نیز دو راه وجود دارد.

وی ادامه داد: با دانشگاه هرمزگان در خصوص آموزش نیروی لازم توافق می‌کنیم و راه دوم استفاده از نیروی دیگر استان‌ها است.