×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توزیع 404 میلیارد تومان پول نقد و نارضایتی استاندار ازعملکرد برخی شهرداران و دهیاران

به گزارش تجارت جنوب آنلاین فریدون همتی در آخرین نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان هرمزگان در سال 97 تاکید کرد: آثار و خدمات تزریق این منابع به شهرو روستاها باید موجبات رضایتمندی مردم را فراهم آورند که متاسفانه عملکرد شهرداران در شهرهای بزرگ چندان رضایتبخش نیست. وی افزود: در برخی شهر و روستاها مانند خمیر، بستک ، کنگ و لنگه کارهای خوبی شده و به خوبی از این منابع استفاده کرده اند اما حاصل 404 میلیارد در شهر بندرعباس ملموس نیست.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: هرگونه پرداختی باید در قالب طرح وبرنامه انجام شود و این مهم در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید شده بود.
مدیرکل امور مالیاتی استان نیز اخیرا با اعلام این خبر به فارس گفته بود: در 11 ماهه اخیر، ۴۰۴ میلیارد تومان و در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۵ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان عوارض ارزش‌افزوده با رشد ۵۸ درصدی، بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شده است.

رضا شاکر مریدی میزان توزیع عوارض ارزش‌افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را در بهمن ماه سال گذشته ۲۳میلیارد تومان و بهمن ماه سال‌جاری نیز ۳۴ میلیارد تومان با رشد ۴۷درصدی اعلام کرد و افزود: عوارض ارزش‌افزوده بین 37 شهرداری و یک‌هزار و 97 دهیاری استان توزیع شده است.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان، در خصوص میزان استرداد مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان نیز گفت: در 11 ماهه سال‌جاری بیش از ۲۷۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان استرداد شده است. در مدت مشابه سال گذشته مبلغ ۶۷ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان استرداد شده و رشد ۳۰۳درصدی را نشان می‌دهد.

مریدی خاطرنشان کرد: در بخش استرداد ارزش‌افزوده به صادرکنندگان، استان هرمزگان همچنان در جایگاه نخست قرار دارد.

وی اظهارداشت: فعالان اقتصادی در مناطق آزاد درخصوص جرایم موضوع ماده ۱۶۹مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۲۷ بهمن ۸۰ مربوط به سال‌های ۹۲ لغایت ۹۴ فهرست معاملات فصلی سنوات مذکور حداکثر تا تاریخ ۲۰ اسفند سال‌جاری بایستی به ادارات امور مالیاتی ارسال کنند و درصورت ارسال بخشودگی جرائم صددرصدی در این خصوص با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون اعمال می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان بابیان اینکه ثبت و پلمپ دفاتر روزنامه و کل، باید قبل از شروع سال مالی انجام شود؛ اظهار داشت: مودیان مالیاتی مشمول نگهداری دفاتر قانونی (کلیه اشخاص حقوقی و نیز صاحبان مشاغل گروه اول) جهت پلمپ دفاتر مالی سال ۹۸ می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، درخواست خود جهت دریافت دفاتر را ثبت و مراحل لازم برای دریافت دفاتر پلمپ شده را براساس دستورالعمل موجود در سامانه مذکور طی کرده و کد رهگیری دریافت کنند.
مریدی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی بایستی حداکثر تا پایان سال‌جاری یا اولین روز کاری سال ۹۸ نسبت به پلمپ دفاتر روزنامه و کل اقدام کنند.