×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نجات سرنشینان خودرو از سیلاب

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، آن گونه که عبداله کناری سرپرست فرمانداری بندرعباس روایت می کند یک زوج جوان و دو مرد که از بستگان یکدیگر بوده اند با دوخودرو سواری حدود ساعت 8شب از سمت خورگو به مقصد بندرعباس به رودخانه شور می زنند و هر کدام با گم کردن مسیر ابنما به سمتی منحرف می شوند.

دو سرنشین مرد یکی از خودروها بر روی سقف تا زمان رسیدن امداد خود را نگه می دارند، یکی از سرنشینان خودروی دیگر 100متر پایین گیر می کند اما آب سرنشین دیگر را که یک زن بود حدود 700متر پایینتر می برد و در خشکی وسط رودخانه گیر می کند اما دسترسی از هیچ طرفی امکانپذیر نبود.

سرپرست فرمانداری بندرعباس می گوید: در ان شرایط هیچ وسیله ای برای نجات آنان به خصوص ان زن وجود نداشت نهایتا دست به دامان بخش خصوصی شدیم و با استفاده از چرثقیل بتن هرمزگان و بلدوزر و امکانات سازمان اتش نشانی، مردم محل، شورای خورگو، راهداری، اورژانس و پای کار آمدن همه دستگاه های مرتبط جان این افراد را نجات دادیم.

کناری دو نکته را در نجات جان این افراد که تا پاسی بعد از نیمه شب طول کشید را یآداور کرد: حضور و همراهی مردم و استفاده از ظرفیت و امکانات بخش خصوصی و همچنین وجود روحیه امید و تحمل شرایط به خاطر مشاهده تلاش مسولان برای نجات جانشان مهمترین موضوع برای این اقدام امداد و نجات بود.

وی با اشاره به شرایط نامناسب جوی و احتمال طغیان مجدد بسیاری رودخانه های استان هشدار داد: عدم رعایت نکات ایمنی و بی توجهی به هشدارها در عبور از رودخانه های سیلابی بسیار خطرناک است چرا که با ورود به رودخانه مسیر ناخوداگاه گم می‌شود و علاوه بر آن ورود سنگلاخ ها به مسیر اصلی موجب انحراف خودرو خواهد شد و نتیجه آن می شود که اتفاق افتاد کما اینکه مهمترین دلیل سقوط خودروهای اخیر در طغیان رودخانه شور بی احتیاطی و عدم توجه به این نکات مذکور بود. بنابر این شهروندان جان خود را به خاطر اندک ساعاتی تاخیر از دست ندهند.

جهت مشاده ویدیو نجات سرنشینان خودرو از سیلاب کلیک کنید.