×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آنچه در مراسم تودیع و معارفه‌ی مدیرکل  راه و شهرسازی گذشت

آئین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید راه و شهرسازی استان هرمزگان در ظهر سه‌شنبه 20اسفندماه با حضور مسئولان استانی و معاون حقوقی،امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

با نوسازی یک هزار کیلومتر نخست راه‌روستایی رکوردی تاریخی در کشور رقم خورد

به گزارش تجارت جنوب در ابتدای مراسم مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه امروز چهارصد روستا را از محرومیت نجات دادیم اما هیچ‌وقت به دنبال تبلیغات نبوده‌ام گفت: پنج هزار واحد مسکونی به کارمندانی که بین پنج سال تا 14 سال در حال فعالیت بوده و فاقد مسکن بوده، واگذار خواهد شد.

غلامحسین شیری با بیان اینکه تعامل مناسبی با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، استاندار هرمزگان و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس داشتم، تصریح کرد: با تمامی شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها تعامل در سطح عالی برقرار بود و به‌خوبی برنامه‌ها پیش رفت.

وی با بیان اینکه دو هزار و 700 کیلومتر راه روستایی استان نیاز به برنامه برای نوسازی تا آسفالت داشت که با برنامه‌های گذشته نیاز به 54 سال کار داشت، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی و کار جهادی کارها را در سه برنامه یک هزار کیلومتر اول و دوم و هفت‌صد کیلومتری پیش بردیم.

شیری با اشاره به اینکه در شرایط بد اقتصادی پیمانکاران به‌واقع سنگ تمامی گذاشته و یک هزار کیلومتر نخست را انجام و رکوردی تاریخی در کشور رقم بزنند، اظهار کرد: یک هزار کیلومتر دوم در زمان استانداری آقای همتی آغاز و بیش از 407 کیلومتر در حال حاضر به مرحله آسفالت رسیده و مابقی آن‌هم با تأمین قیر در پایان شهریورماه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هفت‌صد کیلومتر باقیمانده تا پایان دولت دوازدهم نیز به پایان خواهد رسید، اظهار کرد: در بحث مسکن استان هرمزگان نامتقارن رشد کرده بود که نیاز به یک برنامه عملیاتی مناسب بود که در یازده شهر این موضوع محقق و پیمانکاران در حال آماده‌سازی زمین‌های مشخص شده هستند.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه تا افق 1420 وضعیت مسکن بندرعباس برنامه‌ریزی و از آن تاریخ دیگر نباید مشکلی در بحث مسکن در شهر بندرعباس وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار واحد مسکونی به کارمندانی که بین پنج سال تا 14 سال در حال فعالیت بوده و فاقد مسکن بوده، واگذار خواهد شد، اضافه کرد: در بحث بازآفرینی حرکتی مناسب از سوی راه و شهرسازی با فرماندهی استاندار هرمزگان انجام و شهرداری نیز به مدد آمد.

شیری با بیان اینکه پیشرفت محله چاهستانی ها مطلوب بوده و تا سال آینده این منطقه از محرومیت خارج می‌شود، تصریح کرد: از شهرداری بندرعباس و شرکت‌های آب و برق منطقه‌ای به‌واسطه همکاری‌هایشان تقدیر می‌کنم.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز چهارصد روستا را از محرومیت نجات دادیم اما هیچ‌وقت به دنبال تبلیغات نبوده‌ام، افزود: یکی از شاخص‌های موفقیت در راه و شهرسازی هرمزگان وحدت و همدلی برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده بود.

باید از ظرفیت جزایر و سواحل تحت عناوینی همچون دهکده‌های توریستی بهره ببریم

در ادامه استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از ظرفیت جزایر و سواحل تحت عناوینی همچون دهکده‌های توریستی بهره ببریم، گفت: از گذشته شناخت مناسبی از سوی مهندس شیری داشتم و علی‌رغم علاقه بنده به ماندن خودش نخواست بماند و در استانداری آماده سپردن مسئولیت به وی هستیم.

فریدون همتی افزود: پاسداران و سپاه پاسداران پاره تن ملت ایران هستند و دشمنان قسم کرده که به شکست انقلاب اسلامی طمع کرده‌اند با توطئه‌ها و خلق گروه‌های تروریستی،  هرگز نمی‌توانند پیوند بین سپاه پاسداران و ملت ایران اسلامی را از بین ببرند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی دولت با تدبیرهای مدیریتی و هماهنگی و کارآمدی برنامه‌ها می‌توان کارهای بزرگی انجام داد، خاطرنشان کرد: تعهد سالانه راه روستایی کل کشور یک هزار کیلومتر است درحالی‌که با تدبیرهای مناسب و برنامه‌ریزی اصولی بین بخش‌های دولتی و پیمانکاران، توانستیم رکوردی تاریخی در سطح کشور رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: با تمامی مشکلات و همدلی موجود توانستیم به‌سرعت کریدور از پارسیان تا بندرعباس و بزرگراه چهارباند را انجام دهیم و 850 کیلومتر را به اتمام برسانیم.

همتی با بیان اینکه امیدوارم مدیرکل جدید با وجود تجربه فراوان بتواند به‌عنوان مدیر ارشد وزارت راه و شهرسازی در استان شورای مدیران وزارت ذی‌ربط را در استان به‌صورت هفتگی برگزار کند، اظهار کرد: استان هرمزگان کارکرد ملی و بعضاً بین‌المللی است پس باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان با اشاره به اینکه در محله چاهستانی ها سه خیابان مورد هدف قرار گرفته است، اضافه کرد: شهرداری بندرعباس تعامل بسیار مناسبی در کنار راه و شهرسازی هرمزگان داشت و توانستند یک اقدام بسیار مناسب در بازآفرینی بافت فرسوده محله چاهستانی ها از خود به نمایش بگذارند و با وجود انتقادهایی که در برخی موارد به این مجموعه وارد است اما در این بخش باید تقدیر ویژه کرد.

همتی ادامه داد: یک مشکل کوچک در بخشی از بیمارستان شهید محمدی به دلیل خرابی یک قطعه و کمی زمان بردن جایگزینی به دلیل تعطیلات گذشته بازتاب فراوانی داشت اما کارهای بزرگ را کمتر گفته و قدردانی می‌کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان باید خود را آماده پذیرش ده میلیون نفر گردشگر کند، اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری هرمزگان بی‌پایان و تنها نیاز به کمی توجه و همت دارد.

وی با بیان اینکه از گذشته شناخت مناسبی از سوی مهندس شیری داشتم و علی‌رغم علاقه بنده به ماندن خودش نخواست بماند و در استانداری آماده سپردن مسئولیت به وی هستیم، تصریح کرد: مهندس رضایی از چهره‌های شناخته‌شده و باتجربه بوده و با شناخت کافی وی را جایگزین کردم.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان اینکه مدیریت یکپارچه سواحل استان هرمزگان از دیگر برنامه های مهم است، اظهار کرد: برای آینده استان هرمزگان با مطالعه عمیق تر و همکاری تمامی دست اندرکاران، برنامه های عملیاتی مناسبی به پیش خواهیم برد.

باید هرمزگان را به پایتخت گردشگری کشور تبدیل کنیم

در همین مراسم  آرش رضایی با بیان اینکه از وزیر راه و شهرسازی و استاندار هرمزگان به واسطه این اعتماد تشکر می کنم، تصریح کرد: خدمات و زحمات مهندس شیری بر هیچکس پوشیده نیست و افتخار می کنم در کنار وی بخشی از برنامه هایی را که دنبال می کرد، انجلم دهم.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان هرمزگان با اشاره به اینکه امیدوارم مهندس شیری خصاصتی در انتقال تجارب ارزنده اش به بنده نداشته باشد، خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت سکونتگاه ها در شهرهای استان هرمزگان از مهمترین اولویت ها در برنامه هایم است.

وی اضافه کرد: برخی ناهماهنگی های ساخت و سازی در استان هرمزگان همچون شهر بندرعباس و قرارگیری ناهماهنگ برخی کاربری های سبب یک بی نظمی شده است.

رضایی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه سواحل استان هرمزگان از دیگر برنامه های مهم است، اظهار کرد: برای آینده استان هرمزگان با مطالعه عمیق تر و همکاری تمامی دست اندرکاران، برنامه های عملیاتی مناسبی به پیش خواهیم برد.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه باید هرمزگان را به پایتخت گردشگری کشور تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: باید برای تحقق این موضوع بیش از پیش تلاش کرد و با روند افزایشی حضور گردشگران در هرمزگان به طور حتم این موضوع محقق خواهد شد.

وی در پایان گفت: بازسازی و ساماندهی بافت های ناکارآمد با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد تا به نقطه مطلوب برسیم.

پیشبرد اهداف در استان‌ها نیاز به همدلی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی دارد

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: با مصوبه مناسب مجلس هرچه زودتر زیرساخت‌های آسیب‌دیده استان‌های سیل‌زده را برطرف خواهیم کرد.

مهران کفاش صبح امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید راه و شهرسازی هرمزگان، افزود: این اقبال عمومی در آئین تودیع و معارفه نشان‌دهنده خدمات مناسب مهندس شیری است که تمامی حاضرین قدردان آن هستند.

وی با بیان اینکه کارکرد هرمزگان ملی است و خدمت کردن به مردم هرمزگان لذت‌بخش و ارزشمند است، تصریح کرد: در پی بارش‌های فراوان در تعطیلات نوروزی، خطاهای انسانی از گذشته خسارت‌هایی را به مردم و کشور وارد کرده است.

کفاش با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر نشان داد که نقش مشاوره‌ای مجموعه وزارت راه و شهرسازی غیرقابل‌انکار است، اظهار کرد: اگر در برخی جاها به مطالعات راه و شهرسازی و مشاوره‌های صورت گرفته، توجه می‌شد اکنون خسارت‌ها بسیار کمتر بود.

وی با بیان اینکه شخص وزیر در مناطق سیل‌زده حضور داشته و از نزدیک در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: اتفاقات صورت گرفته باید درس‌های زیادی برای ما داشته باشد که نقش مشاورین پروژه غیرقابل‌انکار است.

این مقام مسئول ادامه داد: مدیران باید تنها به فکر خدمت به مردم باشند و بتوانند از تجارب و توانمندی‌هایشان در جهت ارائه خدمت صادقانه و توسعه کشور بهره ببرند.

کفاش با بیان اینکه پیشبرد اهداف در استان‌ها نیاز به همدلی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی دارد، عنوان کرد: هماهنگی می‌تواند کارها را بهتر انجام دهد و برای شخص وزیر قابل‌قبول نیست که هماهنگی و تعامل حداکثری نباشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بحث تغییرات مدیران کل استان‌ها امری طبیعی است و زمان مثل برق و باد می‌گذرد، افزود: از مهندس شیری خواستیم در استان بماند و ادامه کار دهد اما خود درخواست جابه‌جایی داد و امیدوارم در پایتخت بتوانیم از این مدیر موفق بهره ببریم.

وی با بیان اینکه مهندس رضایی با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و تجارب و کارنامه موفق شخصی توانمند است، تصریح کرد: امیدوارم با سیاست تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس مشکلات را با جدیت برطرف کند.

کفاش با اشاره به اینکه در زمان کنونی با کمبود منابع مالی رو.به رو هستیم، اضافه کرد: گرچه اعتبارات خوبی در سال جاری دز بخش راه و شهرسازی دیده شده و باید به دنبال مدل اثربخش باشیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: با مصوبه مناسب مجلس هرچه زودتر زیرساخت‌های آسیب‌دیده استان‌های سیل‌زده را برطرف خواهیم کرد.