×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
همایش فرصت های سرمایه گذاری حرکتی است جهت ارائه بهتر قابلیت های هرمزگان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی

ابراهیم امینی پوری، مشاور اقتصادی استاندار

هرمزگان به دلیل موقعیت استراتژیک منحصر به فردی که دارد سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند با اطمینان خاطر در همه در هر فعالیتی که توان و تمایل دارند سرمایه خود را به کار بگیرند، به دلیل اینکه زمینه های فعالیت در این استان در همه بخش ها اعم از صنعت و معدن با همه زیر بخش هایش تجارت و بازرگانی، صادرات و واردات، کشاورزی به خصوص کشت های گلخانه ای، شیلات و آبزیان شامل پرورش ماهی در دریا پرورش میگو و صنایع وابسته، پرورش شتر، حمل و نقل (دریای، هوایی، ریلی) حوزه حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و زیر شاخه های آن، فولاد، آلومینیوم، کشتی سازی و صنایع وابسته و مهمتر از همه اینها حوزه گردشگری که به دلیل وجود پتانسیل های این بخش اعم از گردشگری دریایی بازی های آبی و غواصی وجود جنگل های حرا ی کم نظیر در دنیا، خورهای طبیعی با پوشش جنگلی، سواحل زیبا، طبیعت گردی ایجاد دهکدههای ساحلی و شهرکهای گردشگری.

۱۴ جزیره که هر یک قابلیت سرمایه گذاری به خصوصی در بخش گردشگری دارند میتوانند پذیرای سرمایه گذاران فراوانی باشند و از این موهبت الهی کسب ثروت نمایند.

وجود دو منطقه آزاد تجاری و چندین منطقه ویژه اقتصادی که به دلیل قوانین خاص و ویژه مقصد خوبی برای سرمایه گذاری میباشند. وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز و ساحل دریا قابل دسترسی به آبهای آزاد و ۱۴ جزیره با سواحل مرجانی و ماسه ای از دیگر فرصتهای سرمایه گذاری در استان می باشد.

همایش فرصت های سرمایه گذاری مسئولیت مدیران دستگاههای اجرایی را در استان برای پذیرش، همراهی، همکاری و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مضاعف می نماید تا به امید خدا و یاری همه دست اندرکاران از این فرصت برای شناساندن پتانسیل های استان بهره بگیریم.

این همایش فرصتی است برای رقابت بین مدیران برای جذب سرمایه گذاران،

این همایش از ماه ها قبل به دستور و تاکید استاندار محترم جناب آقای دکتر همتی در حال برنامه ریزی است.

دبیرخانه همایش به خوبی در تلاش هستند که با اجرای دقیق و منظم برنامه‌های تدوین شده بتواند نهایت بهره را از این فرصت برای توسعه و ایجاد فرصتهای جدید سرمایه گذاری و شغلی و جذب فرزندان این استان در طرحها و پروژهای جدید بهر ببریم.

به نوبه خودم از سرمایه گذاران داخلی و خارجی و از هرمزگانی هایی که درسراسر دنیا بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس فعالیت اقتصادی دارند دعوت می نمایم که در این همایش شرکت و سرمایه خود را در هرمزگان سرفراز سرمایه گذار گذاری و مطمئن باشند که مسئولین استان پذیرای آن ها هستند تا در کمال آرامش فعالیت اقتصادی خود را اجرا نمایند .

از استاندار محترم که با جدیت و دلسوزانه همانند دیگر امورات استان این همایش را راهبری می نمایند تشکرمینمایم.
از معاونین، مشاورین استاندار ، مدیران کل استانداری، فرمانداران،دبیر و دبیرخانه همایش، دانشگاه ها، مدیران کل استان و همه عزیزان که به نحوی همراهی و همکاری می نمایند قدردانی و امیدوارم این همایش دستاوردهای مناسب داشته و باعث رونق اقتصادی استان عزیزمان گردد.