×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از نشست استاندار با جمعی از معتمدین و نمازگزاران اهل تشیع تا بازدید بیش از ۱۰پروژه سرمایه گذاری

شرکت دانش بنیان زیست پالایشگاه ریز جلبک جزیره قشم، که تولید و پرورش ریز جلبک انجام می شود، مزارع پرورش میگو در روستای دوستکوه و کارگاه لنج سازی روستای گوران جزیره از جمله مکان های که استاندار هرمزگان بازدید و در گفتگو با مدیران آنان به بررسی مشکلات و ظرفیت‌هایشان پرداخت.

از دیگر پروژه های که مورد توجه دکتر همتی قرار گرفت می توان به مجموعه پارک زیست فناوری خلیج فارس در قشم، کارخانه پیرامون سیستم قشم تولید کننده تجهیزات پتروشیمی ها و نیروگاه برق و کارخانه ساتراپ صنعت قشم تولید کننده سیستم گرمایشی کاغذی اشاره کرد.

استاندار هرمزگان در این سفر همچنین از اداره استاندارد و غذا و دارو قشم دیدن و عملیات ساخت برج فناوری و علوم دریایی قشم در مرکز بین المللی رشد این شهرستان با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی و در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع را کلنگ زد.

در پایان این سفر نیز دکتر همتی پس از حضور در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین (ع ) با جمعی از معتمدین، اعضای هئیت امنای مساجد و متولیان هیئت های مذهبی اهل تشیع شهرستان قشم دیدار داشت.

استاندار هرمزگان در این نشست، با تأکید بر اینکه در راستای حمایت از جوانان این شهرستان و حل مشکلات آنان آمادگی کامل داریم، بیان داشت: فرمانداری شهرستان قشم باید به صورت ویژه مشکلات جوانان قشم را پیگیری و رفع کند.

وی ادامه داد: مشکلات موجود در حوزه مسکن جوانان، فعالیت های صیادی و بوم گردی به طور ویژه پیگیری و رفع خواهند شد.

استاندار هرمزگان افزود: مسائل و مشکلات باید به طور دقیق احصا و در قالب برنامه ریزی مناسب رفع آنان پیگیری شود.

همتی تصریح کرد: گردشگری و پرورش میگو و ماهی ظرفیت های بسیار درآمدزا برای جوانان شهرستان قشم محسوب می‌شوند که باید در راستای اشتغالزایی چنین طرح هایی در این شهرستان بیشتر فعال شود.

جمعی از معتمدین مذهبی اهل شیعه قشم نیز در این نشست با اشاره به اقدامات استاندار هرمزگان از بدو ورود تاکنون خواستار رفع مشکلات و فراهم نمودن زمینه اشتغال جوانان با توجه به ظرفیت های قشم شدند و افزودند: دکتر همتی کار خود را از ابتدای ورود به استان، با تلاش جهادی آغاز کرده و سایر مسئولان این شهرستان نیز تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم نیز مدیریت و پیگیری لحظه ای و شبانه روزی استاندار هرمزگان را در زمان بارندگی های اخیر در شهرستان های هرمزگان را نمونه این کار جهادی و دلسوزی وی دانست و افزود: وحدت تشیع و تسنن همچنان در شهرستان قشم حاکم و مثال زدنی است.