×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
18 موافقتا‌نامه با پیش‌بینی اشتغال 1464 نفر و 240 توافقنامه امضا شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی سال جاری، طی گزارشی علاوه بر شرح فعالیت‌های انجام شده در جهت اجرای همایش جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری، برنامه‌های مورد نظر برای حمایت و تسهیل سرمایه‌گذاری در استان را ارائه کرد.

محمد علی امانی‌زاده بیان داشت: همایش جذب فرصت های سرمایه‌گذاری در تاریخ 26 و 27 فروردین ماه در بندرعباس برگزار شد اما قبل از آن اقداماتی انجام شد که لازم است به گوشه‌ای از آن اشاره کنم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان تشریح کرد: اقدامات اولیه شامل بیش از 10 جلسه هماهنگی به ریاست دکتر حیدری معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، در خصوص تشکیل دبیر خانه همایش و کمیته‌‌های زیر نظر شورای سیاست‌گذاری و پیگیری موارد مربوطه است.

امانی‌زاده ادامه داد: برگزاری جلسه جهت هماهنگی با سرمایه‌گذاران کلان اقتصادی مناطق آزاد کیش، قشم و منطقه انرژی بر پارسیان و برگزاری پنج جلسه جهات هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و دبیران پنل‌های تخصصی در خصوص تشکیل پنل‌های تخصصی و معرفی وظایف مربوطه، تدوین فیلم توانمندی‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان و تهیه کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به زبان فارسی و انگلیسی که اقدامات اولیه را تشکیل می‌داد.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی هرمزگان در خصوص مدعوین گفت: حدود سه هزار دعوتنامه صادر شده بود که 700 نفر سرمایه‌گذار را شامل می‌شد که سرمایه گذاران دعوت شده در  هتل هرمز بندعباس اسکان داده شدند.

امانی زاده عنوان کرد: مقامات کشوری شامل معاونین وزارت‌خانه‌های کشور از جمله امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این همایش حضور داشتند.

وی افزود: سفرا و رایزن‌های اقتصادی شامل 16 سفیر و رایزن اقتصادی سفارت‌خانه‌های آفریقای جنوبی، ترکیه، ویتنام، روسیه، افغانستان، پاکستان، چین و قزاقستان نیز در همایش فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری شرکت کردند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی در خصوص سرمایه‌گذارانی که در همایش حضور یافتند گفت: در این همایش سرمایه‌گذارانی از کشورهایی نظیر چین، تانزانیا، ترکیه، پاکستان و سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از استان و داخل استان حضور یافتند.

امانی زاده با بیان اینکه پنج پنل تخصصی در این همایش برگزار شد، عنوان کرد: پنل صنعت و معدن متشکل از مناطق ویژه اقتصادی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان به دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، پنل حمل و نقل و عمران شهری متشکل از اداره کل راه و شهرسازی، بنادر و دریانوردی، راه‌داری و اداره کل فرودگاه‌ها به دبیری مدیر کل راه‌آهن، پنل گردشگری شامل شهرداری بندرعباس، راه و شهرسازی به دبیری مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، پنل شیلات و کشاورزی شامل اداره کل شیلات، منابع طبیعی، دامپزشکی به دبیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، پنل نفت و گاز شامل پالایش نفت لاوان، پالایش پخش فراورده‌های نفتی و گاز سرخون و قشم به دبیری شرکت نفت، پنل آب و برق شامل شرکت آب منطقه‌ای آب فاضلاب شهری، روستایی و شرکت توزیع برق به دبیری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان، پنل مناطق آزاد شامل مناطق آزاد کیش و قشم و مرکز رشد دانشگاه هرمزگان به دبیری رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان در این همایش حضور یافتند.

امانی زاده بیان داشت: در روز اختتامیه 18 موافقت نامه وصولی سرمایه‌گذاری بی‌نام با پیش‌بینی اشتغال‌زایی هزار و 464 نفر امضا شد و در بخش صنعت و معدن نیز تعداد 24 تفاهنامه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن امضا شد.

وی افزود: در این همایش کارگاه سامانه کشوری کسب و کار در کنار پنل‌های تخصصی توسط دکتر باقری به حاضرین و سرمایه‌گذاران تدریس شد. این سامانه کشوری که به سامانه سکوک شهرت دارد جهت استفاده واحدهای صنعتی جهت خرید و فروش کالاها و خدمات مورد نیاز به روش‌های نقد و مدت دار راه‌اندازی شده است.