×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان استعفا کرد/ معمار هاب سوم پتروشیمی ایران رفت

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهندس حسن شاهرخی که از او به عنوان یکی از مدیران محبوب و پرتلاش در پارسیان و حتی هرمزگان نام می برند در سومین روز از خرداد 1398 از پست مدیرعاملی منطقه ویژه پارسیان استعفا کرد.

طبق اعلام منابع آگاه؛ دلایل استعفای مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان اختلاف با مدیریت زیرساخت ایمیدرو و اعتراض به کندی کار و تصمیم گیری های غیر منطقی و‌ کاهش بودجه عمرانی منطقه ویژه پارسیان و کندی روند احداث بندر پارسیان به علت عدم تزریق مالی عنوان شد.

لازم به ذکر است؛ در بین مردم محلی پارسیان حسن شاهرخی به عنوان یکی از حامیان اصلی اشتغال جوانان به ویژه بومیان شناخته می شود ولی از زمان حضور در پارسیان با امیدبخشی در بین جوانان و جذب آنها در منطقه ویژه توانسته وحدت و همدلی را در پارسیان گسترش دهد. رویکرد مدیریتی شاهرخی بر پایه امید و بهره گیری از ظرفیت جوانان در شهرستان پارسیان بود.

وی تا آنجا مورد اعتماد قرار گرفته که بسیاری از مردم پارسیان از او به نیکی یاد می کنند. در مدت سه سال و نیم حضور در شهرستان پارسیان با جذب بانوان در مجموعه منطقه ویژه نشان از اعتماد و رویکرد جدید مدیریتی داشت تا بانوان همپای مردان در توسعه و پیشرفت پارسیان نقش آفرینی کنند.

شاهرخی طی مدت حضور در منطقه ویژه پارسیان خدمات ارزنده ای از جمله احداث بندر، تصویب طرح جامع منطقه در هیئت دولت، آغاز احداث بزرگترین آب شیرین کن غرب استان هرمزگان، جذب سرمایه گذاران در حوزه های پتروشیمی و آلومینا و اعطای مجوز مرز مجاز رسمی به این منطقه و تشکیل تعاونی های مسکن و کارکنان را به جای گذاشت.

اما با وجود مناطق ویژه صنعتی و نفتی در کشور همچون عسلویه، جاجروم، چابهار و قشم مهمترین و شاخص ترین خدمت مهندس شاهرخی به هرمزگان را می توان معرفی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عنوان هاب سوم پتروشیمی در کشور نام برد زنگنه وزیر نفت پس از بازدید منطقه ویژه پارسیان متقاعد شد تا عنوان هاب سوم پتروشیمی رابه این منطقه اعطا کند. که می توان به جرات شاهرخی را معمار منطقه ویژه پارسیان نام گذاشت.

گفتنی است: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان که تا پیش از حضور شاهرخی زیر نظر لامرد مدیریت می شد در سال 96 با پیگیری های حسن شاهرخی به عنوان شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب در هرمزگان ثبت شد و اردیبهشت امسال هم مجوز تفکیک دو پروژه لامرد و پارسیان توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد. استقلال منطقه اقتصادی پارسیان از لامرد یک دستاورد قابل تقدیر در دوران مدیریت شاهرخی بود.

توجه ویژه مهندس شاهرخی به ورزش از ابتدای ورود به پارسیان خودنمایی کرد و کسب مقام های قهرمانی و کشوری توسط تیم فوتسال بانوان شهرستان پارسیان نشان از نگاه ویژه شاهرخی به مسئولیت های اجتماعی داشت.

ارتباط با روحانیون و علما اهل تسنن، حمایت از تیم های ورزشی در پارسیان، حضور پر رنگ در کمک به بازسازی و بهسازی روستاها در سیل اخیر در استانهای گلستان، خوزستان، فارس و لرستان بخشی از کارنامه درخشان مهندس شاهرخی است.

نکته درخشان عملکرد شاهرخی در حوزه مسئولیت های اجتماعی را می توان به جرات از ابداع شیرینی مخصوص پارسیان نام برد که این شیرینی به دلیل نداشتن قند غیرطبیعی حتی مورد توجه جدی گردشگران خارجی قرار بگیرد و به عنوان سوغاتی این منطقه از آن نام ببرند. پخت این نوع شیرینی در پارسیان برای بیش از 50 نفر از بانوان بی سرپرست و سرپرست خانوار ایجاد اشتغال کرده است.پ

سوابق کاری:

کارشناس،کارشناس مسئول-رئیس اداره تست صنعتی رنگ و مواد شیمیایی سایپا
· مدیر ارتباطات گروه خودروسازی سایپا
· عضو هیات مدیره پلاسکو کار سایپا
· مشاور گروه خودروسازی سایپا
· عضو و نایب رییس هیات مدیره سایپا گشت
· عضو و رئیس هیات مدیره فولاد متیل
· عضو و رئیس هیات مدیره فولاد سهند تبریز
· عضو و رئیس هیات مدیره فولاد ساخت جنوب
· عضو هیات مدیره پاکسان
· عضو هیات مدیره گلتاش
· نایب رییس هیات مدیره ساینا
· عضو هیات مدیره پتروشیمی اراک (شازند)
· مدیرعامل و عضو هیات مدیره لیزینگ بانک ملی
· عضو هیات مدیره شرکت پلیکان نوین
· عضو هیات اجرایی و مدیر مجتمع گل و گهر دو و چهار(سنگ آهن سیرجان)
· عضو هیات اجرایی و مدیر منطقه ویژه پارسیان
· عضو هیات مدیره شرکت تلاشگران
· عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب