×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گروه : اجتماعی

مراسم تکريم و معارفه‌ي روساي سابق و جديد دادگستري کل استان هرمزگان برگزار شد. به گزارش تجارت‌جنوب،غلامعلي نعيم‌آبادي در  آيين تکريم و معارفه روساي سابق و جديد دادگستري کل استان هرمزگان با بيان اينکه رئيس سابق دادگستري هرمزگان عملکرد مناسب و رضايت بخشي داشت، گفت: رئيس جديد دادگستري استان هرمزگان نيز به‌طور حتم در همان جهت قبلي و با هماهنگي کامل و هدف واحد در دستگاه قضايي استان هرمزگان موفق خواهد شد.

وي ادامه داد:مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي پيش از همه‌چيز اميد و نگاه خوش‌بينانه به آينده را توصيه مي‌کند و مردم از برخورد با دانه‌درشت‌ها اميدوار و با نبودن تبعيض و برخورد قاطع خوشحال مي‌شوند.

امام جمعه بندرعباس افزود: در اجراي قانون نبايد هيچ‌کس را متفاوت ديد و بايد قانون را به‌درستي اجرا کرد و اجازه ورود عناصر قدرت به دستگاه قضايي نبايد داده شود.

آيت‌الله نعيم‌آبادي با بيان اينکه از اقدامات خوب امروز دستگاه قضايي است که با دانه‌درشت‌ها برخورد مي‌شود و سبب خوشحال واميد در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: مردم با گراني مي‌سازند اما تحمل فساد نشدني است.

وي اضافه کرد: براي گراني‌ها نيز توجيه وجود دارد که يک عاملش مردم و ديگري سو مديريت دولت هستند اما براي وجود فساد در جامعه توجيهي وجود ندارد.

نماينده ولي‌فقيه در استان هرمزگان با بيان اينکه قاطعيت دستگاه قضايي در مدت کم  آيت‌الله رئيسي سبب شده مردم اميدوار شوند، اظهار کرد: جامعه در اين مدت در حال تنفس کشيدن است و نبايد اجازه داد در استان‌ها، عناصر قدرت مانع از اجراي قانون شوند و فکر کنند مي‌توانند در دستگاه قضايي نفوذ کنند.

وي عنوان کرد: عملکرد دستگاه قضايي در ايجاد اميد در جامعه بسيار مؤثر است.

فريدون همتي نيز در ادامه افزود: شأن اين جلسه براي تجليل و تکريم رئيس سابق دادگستري هرمزگان است که در اين شش سال نقش تعيين‌کننده و برجسته‌اي در هرمزگان داشت.

وي با بيان اينکه به‌طور حتم رئيس‌کل جديد دادگستري هرمزگان فصل جديد و مبارکي براي هرمزگان در دستگاه قضايي خواهد بود، تصريح کرد: امروز هرمزگان پيشاني کشور در مقابله با جنگ اقتصادي است و نقشي استراتژيک دارد.

در ادامه امام جمعه اهل سنت بندرعباس افزود: بهتر است دوره آموزشي تقسيم ارث در خصوص اهل سنت براي قضات تعبيه شود، چرا كه در اين حوزه اختلافي كوچك با جامعه شيعه وجود دارد.

عبداباعث قتالي بيان داشت: اهل تملق و چاپلوسي نيستيم و تا به حال به دفتر رييس كل دادگستري هم نرفته ايم، زيرا قضاوت آنقدر دقيق بوده كه نيازي به مراجعه ما نبوده است.  امام جمعه اهل سنت بندرعباس اظهارداشت: همدلي و همراهي و اتحاد شيعه و اهل سنت در استان بيش از گذشته تقويت شده و جامعه اهل سنت هرگز افراط و تندروي نداشته و نخواهد داشت.

وي با بيان اينكه كدام مسلمان طاقت شنيدن آزاد شدن حجاب را دارد، بيان داشت: حجاب به عنوان يكي از موارد اشتراكي شيعه و اهل سنت است.

سپس عالي‌ترين مقام دولت در هرمزگان با اشاره به اينکه هرمزگان ازلحاظ شاخص امنيتي در بين چهار استان برتر کشور است، اظهار کرد: سطح امنيت در هرمزگان ارتقا يافته که نشان‌دهنده تلاش مسئولان، مشارکت مردم و نقش بي‌بديل دستگاه قضايي هرمزگان است.

همتي با بيان اينکه اکثر تجار کشور در هرمزگان فعاليت دارند و اين مسئله هرمزگان را از ساير استان‌ها متمايز کرده است، خاطرنشان کرد: نقش هرمزگان در مبارزه با تحريم‌ها بسيار پررنگ است و همکاري دستگاه قضايي در اين موضوع نيز همواره بوده و در شوراي اقدام، پيرامون موضوعات خاص توانسته‌ايم با هماهنگ کامل تصميم‌گيري‌هاي لازم و خوب گرفته شد که نتايجش بسيار مطلوب بود. وي ادامه داد: نقش دستگاه قضايي در تمامي اتفاقات در کنار شوراي تأمين قابل‌تقدير است و به‌طور حتم اين هماهنگي و درک خوب از شرايط سبب شد تا مشکلي در هرمزگان نداشته باشيم.

وي با اشاره به اينکه اطمينان دارم با نگاه جديدي که آيت‌الله رئيسي در حمايت از فعالان اقتصادي و رونق توليد و جلوگيري از فعاليت واحدهاي توليدي دارد، مشکلات روزبه‌روز کاسته مي‌شود، اضافه کرد: امروز دشمن با تحرکات ناوها و تبليغاتش به دنبال جنگ رواني و تکميل عمليات تحريم است تا مردم را دچار نگراني کنند.

استاندار هرمزگان با بيان اينکه در بعد اقتصاد مقاومتي مدنظر مقام معظم رهبري خوب کار نکرده‌ايم، اظهار کرد: يک نظام توزيع دقيق همراه با نظارت از نقطه توليد تا مصرف‌کننده نداريم.

وي با اشاره به اينکه در بحث نفت کاملاً بي‌توجه بوده‌ايم و امروز ما بايد شير نفت را مي‌بستيم نه آنکه دشمن تهديد به تحريم کند، عنوان کرد: بايد کشور به سمت اقتصاد بدون نفت پيش رود و درآمد نفتي را ذخيره کنيم.

همتي ادامه داد: هرمزگان در سال 95 يک ميليارد و 100 ميليون دلار صادرات رقم زد که در سال گذشته به دو ميليارد و 700 ميليون دلار رسيد و براي سال جاري پيش‌بيني سه ميليارد دلار کرده‌ايم.

وي با بيان اينکه هر يک‌دلاري که با صادرات غيرنفتي به کشور اضافه شود کار بزرگي کرده‌ايم ، تصريح کرد: با جهت‌گيري جديد دستگاه قضايي کشور نيز به‌طور حتم مي‌توانيم آينده خوش‌بيني را پيش‌بيني کنيم.

عالي‌ترين مقام دولت در هرمزگان با اشاره به اينکه پول در کشورمان فراهم است اما نبايد آن را سرگردان کنيم، ابراز کرد: ريسک مديريتي يک سرمايه است در کشور و اگر مديران ترس، نگراني و غفلت را سرلوحه کار قرار دهند به‌هيچ‌وجه راه‌گشا نخواهد بود.

وي با بيان اينکه جهش در کشور نياز به مديران ريسک‌پذير دارد، اذعان کرد: بايد قوانين دست‌وپا گير را کنار گذاشت تا با کنار گذاشتن ترس بتوانيم مديريتي کارآمد داشته باشيم.

در ادامه معاون اول قوه قضائيه با بيان اين که از انجام امربه‌معروف و نهي از منکر و پخش اين موضوع در شبکه‌هاي بيگانه و معاند نترسيم گفت:ما بايد از کساني که به دنبال قانون‌گريزي و بي‌عفتي هستند، فيلم گرفته و براي مقامات قضايي بفرستيم.

محسني اژه اي با بيان اينکه اين موضوع به برکت بيداري و هوشياري مردم و تلاش‌هاي نماينده ولي‌فقيه در استان هرمزگان است، تصريح کرد: امروز دشمن بيش از گذشته از نظام جمهوري اسلامي ايران نگران است زيرا پس از چهل سال خود را ضعيف‌تر و ناتوان‌تر از گذشته و جمهوري اسلامي ايران را مصمم‌تر، پرقدرت‌تر و با صلابت تر درراه هدف مي‌بيند.

وي ادامه داد: امروز ما مشکل و ناراحتي داريم اما دشمن مشکلاتش و ناراحتي‌اش از ما بيشتر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي با بيان اينکه در ماه‌هاي اخير به‌طور مشخص برنامه‌اي با ميليون‌ها دلار برنامه‌ريزي کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هدف از اين سرمايه‌گذاري اين است که آمريکا هم آن‌قدر بد نيست، قابل‌مذاکره است و با بزک کردن چهره خود تنفر مردم ايران را از خود بکاهد.

وي با اشاره به اينکه دشمن به دنبال آن است تا مردم را نسبت به ارزش‌هاي انقلابي خود دور کند، اضافه کرد: آن‌ها به دنبال آن هستند تا مردم کشورمان نسبت به ارزش‌ها و باورهاي ديني‌شان اعتماد و ايمانشان بکاهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي با بيان اينکه استفاده بي‌نهايت از فضاي مجازي و قبح شکني از مهم‌ترين برنامه‌هاي دشمنان است، اظهار کرد: دشمن به دنبال رواج بي‌عفتي و بي‌اخلاقي در جامعه است تا پايبندي مردم را بکاهد و با آموزش مأمورين خودشان به دنبال هنجارشکني در جامعه و کنار زدن روسري هستند تا با پخش در فضاي مجازي به اهداف خود برسند.

وي با بيان اينکه کسي مي‌خواهد در داخل اتوبوس، در کوچه يا خيابان امربه‌معروف و نهي از منکر کند، مي‌ترسد، تصريح کرد: همه متدينين ما نمي‌توانند اين هنجارشکني را تحمل کنند و چرا نشسته‌ايم تا يک دستگاه حکومتي بيايد، برخورد کند.

معاون اول قوه قضائيه با اشاره به اينکه امروز دشمن تلاش مي‌کند با ايجاد فشار اقتصادي، صبر مردم را لبريز کند، ابراز کرد: امروز بر مردم فشار اقتصادي وجود دارد، همه مديران نظام، قوه قضاييه، مقننه و مجريه بايد تلاش کنيم از تمامي افکار و امکانات براي مقابله با اين فشار اقتصادي استفاده کنيم.

وي با بيان اينکه نبايد بگذاريم مردم نسبت به نظام و مسئولانشان بي‌تفاوت شوند، اذعان کرد: وظيفه ما مديران بسيار سخت‌تر از مردم است و بايد با تلاش و مجاهدت راه‌هاي دور زدن نقشه‌هاي دشمنان را بيابيم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي با اشاره به اينکه به ما اعتراض مي‌کنند چرا مي‌خواهيد تحريم را دور بزنيد، افزود: بايد به اين نگاه ظالمانه در دنيا تأسف خورد، اموالمان را سرقت مي‌کنند و هر نوع فشاري را مي‌آورند، آنگاه افرادي که تحريم را دور مي‌زنند را محکوم مي‌کنند. اين مقام قضايي با اشاره به اينکه اين حضور گسترده در مراسم امروز وظايف ما را سنگين‌تر مي‌کند، اضافه کرد: به سهم خودم از آقاي اکبري به‌واسطه تلاش‌هايش در هرمزگان تقدير مي‌کنم گرچه اين مردم شايسته بهترين خدمت هستند و اميدوارم در استان مازندران همچون هرمزگان موفقيت‌آميز باشد. وي با بيان اينکه آقاي صالحي مديري خدوم، پرتلاش، صادق، آشنا کامل به دستگاه قضايي است، تصريح کرد: کار قضايي کار خطيري است و مسائل امروز سنگيني کار را دوچندان مي‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي با اشاره به اينکه مي‌گويند چرا يک فرد با کت‌وشلوار به دادگاه آمده است، عنوان کرد: کسي که با وثيقه آزاد است و از خانه به دادگاه مي‌آيد با لباس بر تن به دادگاه مي‌آيد و آن‌کس که در زندان است با لباس زنداني مي‌آيد.

وي با بيان اينکه امروز مسائلي که در قوه قضاييه مطرح مي‌شود تنها بعد قضايي و حقوقي ندارد، ابراز کرد: در بسياري از موارد داراي ابعاد مختلف در موضوعات مطرح‌شدن هستيم و بدون مشورت و.همفکري ديگران نمي‌توان کاري را با صحت تمام به پايان برسانيم.

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به اينکه بسياري از موارد با تدبير و تعقل مي‌توان عادلانه و محکم انجام گيرد، خاطرنشان کرد:  امروز يکي از مسائل مهم کشور جنگ اقتصادي با دشمن است و همه توان دشمن براي از پاي درآوردن مردم از طريق جنگ اقتصادي است.

وي با بيان اينکه دشمن فشار اقتصادي را زياد کرده تا صبر مردم لبريز شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبري توليد داخلي و رونق توليد کليد اساسي براي عبور از اين وضعيت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي با اشاره به اينکه مبارزه با قاچاق را بايد جدي گرفت، اظهار کرد: يکي از مواردي که به رونق توليد ضربه مي‌زند قاچاق است که نياز دارد با همفکري و کمک تمامي مسئولين و مردم در برابر آن ايستادگي کرد.

وي با بيان اينکه فساد ديگر مانع براي رونق توليد است، ادامه داد: بايد يک مبارزه مبنايي و اساسي با افراد مفسد صورت گيرد به‌خصوص اگر در دستگاه حکومتي باشد و در اين زمينه نبايد هيچ کوتاهي صورت گيرد.

معاون اول قوه قضاييه با تأکيد بر اينکه برخوردها بايد سريع، قاطع و بدون تبعيض باشد، افزود: مشکلات توليد هر استان بايد با تصميم‌گيري و مشارکت تمامي مسئولان برطرف شود.

وي با بيان اينکه اگر بخواهيم در مبارزه با فساد کارمان اثرگذار باشد بايد کارمان دقيق، قاطع و دور از تبعيض باشد، ابراز کرد: تعداد گسترده‌اي کانتينر قاچاق در بندرعباس گرفته شد همان موقع اعلام کردم بگوييد اين کانتينرها مال کيست و چه کسي پشت پرده بوده و سرانجام حکم صادر شد اما طول کشيد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي با اشاره به اينکه تنها به اطلاع‌رساني گرفتن قاچاق بسنده نکنيم بلکه بايد مردم مطلع شوند که احکام صادره به کجا رسيد، عنوان کرد: بايد رئيس دادگستري از مجموعه قضايي خود صيانت کند؛ مگر يک قاضي چقدر توان دارد و تلاش زيادي مي‌کنند و گاهي اوقات کاري مي‌شود که مردم آن احساسي که بايد به دستگاه قضايي داشته باشند، ندارند پس بايد حواسمان جمع و صيانت مناسب صورت گيرد.

وي در پايان با بيان اينکه بايد به گرفتاري‌ها و مشکلات کارکنان قضايي رسيدگي کرد، اظهار کرد: نبايد بگذاريم شياطين به دستگاه قضايي نزديک شوند.

در حاشيه‌ي همين مراسم علي صالحي افزود: خيلي خوشحالم که مي‌توانم در هرمزگان سربازي براي خدمت به مردم حافظان خليج‌فارس باشم.

وي با بيان اينکه اميدوارم در خدمت به مردم هرمزگان و اعتماد قوه قضاييه نيز سربلند بيرون بيايم، تصريح کرد: همان منويات مقام معظم رهبري در حکم انتصاب آيت‌الله رئيسي و سياست‌هاي قوه قضاييه را در هرمزگان دنبال مي‌کنم.

رئيس‌کل جديد دادگستري هرمزگان با اشاره به اينکه شايسته ملت ايران اسلامي، امنيت پايدار است، اظهار کرد: امنيت هرمزگان برايم در اولويت است و از هر چيزي برايم مهم‌تر است. وي ادامه داد: اگر کسي بخواهد امنيت اين قسمت از کشورمان را مورد هدف قرار دهد به‌شدت با آن مقابله مي‌کنم.

صالحي با بيان اينکه مبارزه با قاچاق کالا از اهميت بالايي برخوردار است، خاطرنشان کرد: با همکاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط با فساد مبارزه خواهيم کرد و بدون اغماض، با قاطعيت و با دقت ورود خواهيم کرد.

رئيس‌کل جديد دادگستري هرمزگان با بيان اينکه مردم چشم‌انتظار خدمت بي‌منت و تکريم ارباب‌رجوع هستند، اظهار کرد: بايد درب اتاقمان به روي مردم باز شود و در اين راستا از هيچ تلاشي دريغ نخواهيم کرد.

وي با اشاره به اينکه کاهش زمان دادرسي نيز بايد در دستور کار قرار گيرد، عنوان کرد: با سرعت و با دقت احکام قضايي را صادر خواهيم کرد.

رئيس‌کل سابق دادگستري هرمزگان نيز در اين مراسم به بيان ايراداتي پرداخت و گفت: برخي کارها به دليل عدم شرايط مناسب شايد انجام نشد اما به‌طور حتم در آينده با حضور آقاي صالحي محقق مي‌شود و کاستي‌هاي دوران حضور بنده را رفع خواهد کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدصادق اکبري افزود: اينجا آمدم تا رو به روي حضار قرار بگيرم و بگويم آنچه در کليپ عملکردم رخ داده حاصل تلاش تمامي همکاران قضايي استان هرمزگان بوده است.

وي با بيان اينکه نقش اساسي را مجموعه همکارانم داشته‌اند، تصريح کرد: از مردم ولايتمدار، مو من و خداجو هرمزگان که در مدت شش سال حضورم در اين استان همراه بوده‌اند، تقدير و تشکر دارم.

وي اضافه کرد: دستگاه قضايي در دوره جديد به‌طور حتم ارتقا بيشتري خواهد داشت.

در پايان اين مراسم از زحمات “حجت‌الاسلام محمدصادق اکبري” رئيس سابق دادگستري هرمزگان و جديد استان مازندران تقدير و “علي صالحي” به‌عنوان رئيس‌کل جديد دادگستري هرمزگان معرفي شد.

“علي صالحي” متولد شهرستان باشت استان كهگيلويه و بويراحمد است كه پيش‌ازاين دادستان شهرستان مسيري، رئيس دادگستري شهرستان اقليد، رئيس حفاظت اطلاعات دادگستري استان فارس و دادستان شيراز را در كارنامه كاري خود داشته است

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.