×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بشاگرد آماده انقلاب عمرانی/ مدیران باید نگاه توسعه‌ای داشته باشند نه سازمانی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی در شورای اداری استان که با حضور سید صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد، بیان داشت: شرایط استان به گونه ای است که این ستاد چه در استان و شهرستان باید آمادگی لازم را برای هر شرایطی داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان از بهمن ماه، درگیر هجوم ملخ‌ها بود، افزود: جا دارد از تمام مردم و عواملی که در جلوگیری از هجوم ملخ‌ها نقش داشتند قدردانی کنم.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: با توجه به خشسکالی‌های گذشته، در برخی نقاط استان همچنان با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و از مردم تقاضا داریم همچون سالیان گذشته برای صرفه‌جویی تلاش کنند.

همتی گفت: بر طبق گزارشات ارائه شده در بسیاری از شهرها و روستاها همچنان نگرانی و دغدغه کمبود آب وجود دارد.

وی در خصوص عدم اجرای رعایت مصرف توسط دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی رعایت مصرف نکنند، با هماهنگی استانداری انرژی رسانی به آن دستگاه قطع خواهد شد. در ساعات اداری اگر دستگاه‌های اجرایی امکانات اضطراری را برای تامین برق دارند، از آن استفاده کنند.

استاندار هرمزگان با بیان این موضوع که یکی از پدیده های بسیار شوم و پیچیده که جامعه ما را تهدید می‌کند مواد مخدر است، تشریح کرد: اعتیاد به عنوان یک بیماری خطرناک در جامعه وجود دارد که توسعه آن برای همه افراد جامعه زیان بار است.

همتی اذعان کرد: اگر در خانواده و کارکنان دستگاه های اجرایی اعتیاد وجود داشته باشد، دستگاه باید به سرعت وارد عمل شود و شخص را به دامان جامعه بازگرداند.

وی ادامه داد: تمام ما باید از این پدیده شوم احساس نگرانی کنیم و برای مقابله با آن در حوزه کار و خانواده خود توجه کنیم.

استاندار هرمزگان در خصوص زمان پاسخ به استعلامات توسط دستگاه‌های تصریح کرد: باید توسط معاونت منابع انسانی استانداری بررسی شود که مدت زمان پاسخگویی تمام دستگاه‌های اجرایی در برابر استعلامات چقدر است

همتی عنوان کرد: با توجه به وضعیت فروش نفت و تلاش دشمن برای کاهش درآمدهای ارزی، درآمدهای دولت نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و به دنبال آن بخش خصوصی که مالیات دهنده است نیز با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: ما نباید تنها از زاویه ماموریت دستگاه به مشکلات نگاه کنیم بلکه مدیر باید نتایج و ابعاد تصمیمات را مورد بررسی قرار دهد و برای حل و فصل موارد خاص که نیاز به اقدامات خاص وجود دارد با هماهنگی با استانداری قابل انجام خواهد بود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ضمن اهمیت حفظ مالیات، امنیت اجتماعی نیز اهمیت دارد گفت: اگر بدون هماهنگی استانداری و دستگاه‌های مربوطه، بر علیه واحد تولیدی اقدامی انجام شود، استانداری به شدت برخورد می‌کند.

همتی بیان داشت: باید هر دستگاه اجرایی، به دنبال بررسی افزایش بهره‌روی آن دستگاه باشد. بهره وری با تکیه به فناوری جدید قابل انجام خواهد بود.

وی در خصوص برگزاری کنگره شهدا تصریح کرد: برای برگزاری کنگره شهدا باید تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند. اگر از همکاری دستگاه‌ها استفاده کنیم کمبود منابع مالی زیاد به چشم نخواهد داشت.

استاندار هرمزگان در خصوص سفر خود و هیات همراه به شهرستان بشاگرد گفت: باید بابت اقتدار جمهوری اسلامی و مردم ایران خدا را شکر کرد که در دل این کوهستان‌های خشن اینچنین امنیت برقرار است.

همتی تشریح کرد: تمام مردم شهرستان در امنیت کامل و بدون دغدغه امنیتی در حال زندگی بودند که ناشی از حضور پررنگ مردم است و اگر وجود مردم نبود لشکری هم نمی‌توانست چنین امنیتی را به ارمغان بیاورد.

وی بیان داشت: با برنامه جهادی که فراتر از مقررات و قوانین اداری در نظر گرفته شده است، بشاگرد آماده یک انقلاب عمرانی است.

استاندار هرمزگان با بیان این نکته که یکی از بزرگترین پروژهای در حال انجام استان مربوط به شهرستان بشاگرد است، تصریح کرد: پروژه سد جگین تا دو ماه دیگر رو به اتمام است. بعد از سفر رئیس جمهور هزینه ساخت و بازسازی این سد که وظیفه انتقال و تامین آب شرب چند روستا از بشاگرد را بر عهده دارد مصوب شد.

همتی اذعان کرد: در شهرستان بشاگرد بسیار آیتم‌های جذابی برای سرمایه گذاری و رونق وجود دارد که هر دستگاه اجرایی به صورت جداگانه برای هر حوزه برنامه‌ها را برای استفاده از این ظرفیت‌ها مشخص سازد و به صورت مکتوب تا آخر هفته به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه کنند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی باید نمایندگی خود را در شهرستان بشاگرد تقویت کنند اعم از نیرو و امکانات تا بتوانند در همان شهرستان بشاگرد پاسخگوی مردم باشند و نیاز نباشد که مردم بشاگرد به مرکز استان مراجعه کنند.

استاندار هرمزگان گفت: بشاگرد را باید از نظر جاده، اب آشامیدنی و تولید به سطحی برسانیم که دیگر حرفی از محرومیت در این شهرستان مطرح نباشد.