×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
جذب سرمایه‌گذار جهت احداث زیرساخت در اسکله حقانی/ ضرورت ایجاد ترمینال مکانیزه در استان احساس می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، الله‌مراد عفیفی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: سازمان بنادر در دو بخش تصدی‌گری و حاکمیتی فعالیت دارد که از فعالیت‌های بخش حاکمیتی این سازمان می‌توان به کنترل وسائط دریانوردی اشاره کرد.

وی تشریح کرد: یک و نیم میلیون دریانورد در دنیا وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۳۳ هزار نفر، در کشور ایران دارای گواهینامه دریانوردی هستند و هرمزگان ۳۰ هزار نفر از دریانوردان کشور را در اختیار دارد.
با ایجاد مراکز و دفاتری در سرتاسر بنادر  دریانوردی در استان دریانوردان می‌توانند بدون مراجعه به مرکز استان برای تمدید گواهینامه و مواردی از این قبیل اقدام کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: دریانوردان با مراجعه به سامانه “جامع دریانوردی” می‌توانند درخواست‌های خود را به صورت مکانیزه پیگیری کنند.

عفیفی‌پور عنوان کرد: از دیگر فعالیت های حوزه دریانوردی، می‌توان به تقویت حضور زنان در فعالیت‌های دریایی اشاره کرد. ۱۸۷ نفر از دریانوردان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که حدود ۷۰ درصد از این تعداد در استان هرمزگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی بندری یکی از الویت های سازمان بنادر و دریانوردی، توانمند‌سازی و فعالیت بنادر کوچک است. برای مثال سال‌های طولانی انبار کالا یا سالن مسافری در بندر جاسک که قدمت بسیار بالایی دارد، بی استفاده بوده است که امروز با همت مسئولین این حوزه با ایجاد یک اسکله، بارگیری کانتیری در جاسک نیز صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار کرد: بندر تیاب هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه تجاری رونق بسیار خوبی دارد. لازم به ذکر است که در سیریک نیر چنین بندری در دست احداث است.

عفیفی‌پور اذعان کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در جزایر استان هرمزگان در حال انجام است که این اقدمات باعث رونق گردشگری در این جزایر شده است و برایند چنین اقداماتی باعث ایجاد اشتغال برای جوانان بومی جزایر  می‌شود.

وی بیان داشت: برای اولین بار جذب سرمایه‌گذار جهت احداث زیرساخت‌هایی در اسکله شهیدحقانی صورت گرفته است که باعث می‌شود تا ۲ سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تشریح کرد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، در استان هرمزگان با همت بلند جوانان همین خاک احداث شد و به همین منظور در حال ساخت اسکله‌ای برای صادرات محصولات این پالایشگاه هستیم. در حوزه پس کرانه نیز در بندر شهیدرجایی شاهد اتفاقاتی خوبی بودیم.

عفیفی‌پور تصریح کرد: به دلیل فشارهای اقتصادی وارد شده، در جذب سرمایه‌گذار در حوزه لجستیکی تا حدودی به مشکل برخورد کرده‌ایم که در صدد رفع این مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: در فروردین ۹۸  دو قرارداد سرمایه گذاری در حوزه بنادر و دریانوردی منعقد شد که در آینده شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه‌بنادر خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان  اظهار کرد: ضرورت ایجاد ترمینال کاملا مکانیزه در استان احساس می‌شود که برای حل این موضوع، با سرمایه‌گذارانی گفتگو شده است و در مرحله‌ی اخذ ضمانت برای سرمایه‌گذار هستیم.

عفیفی پور گفت: به دلیل مشکلات خانوادگی در اسفندماه از رییس سازمان بنادر و دریانوردی درخواست کردم ادامه‌ی خدمتم را در مرکز به انجام برسانم که با ارزیابی‌های صورت گرفته، این اجازه به من داده نشد و با تمام قوت در استان هرمزگان به فعالیتم ادامه خواهم داد و هیچ استعفایی مطرح نیست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان این نشست  از حسین روحی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان و غلامحسین عطایی، رئیس خانه مطبوعات استان هرمزگان تقدیر به عمل آورد.