×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
ساخت بیمارستان تخصصی قلب با کمک خیرین شدنی است

رئيس دانشگاه علوم پزشكى هرمزگان گفت: اگر خیری مایل به ساخت مرکز تخصصی قلب در هرمزگان باشد ما زمین و مجوزهای لازم را تهیه می‌کنیم و خیرین می‌توانند عملیات احداث  بيمارستان ١٠٠ تخت‌خوابی بر عهده بگيرند .

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین حسين فرشيدى صبح امروز در نشست خبرى با اصحاب رسانه، عنوان كرد: درست است كه به آمار ١٠٠درصدى دست يافته ايم اما به شخصه در حال حاضر از اين آمار راضى نيستم.

وى ادامه داد: از مجموع قريب به ١ميليون و ٧٠٠هزار نفر، به طور تقريبى ٧٠٠هزار نفر افراد بالاى ٣٠سال هستند كه طبق برنامه ريزى هاى انجام شده، نيمى ازاين جمعيت معادل ٣٢٠هزارنفر به بسيج كنترل فشار خون اضافه شده اند. ٤٣٩هزار نفر نيز حداقل يك بار فشار خون خود را گرفته اند.

فرشيدى افزود: از این تعداد ۲۱۵ هزار نفر فشارخون طبیعی، ۵۰هزار نفر فشارخون بالا و حدود ۱۰هزار نفر علی رغم این که فشارخون بالا دارند و دارو مصرف مى كنند، اما فشار خون اين افراد تنظيم نيست. همچنين ١١هزارنفر مشكوك به فشار خون هستند نيازى به مصرف دارو ندارند اما بايد تحت پوشش باشند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكى هرمزگان بيان كرد: حدود ۱۰۰ هزار نفراز جمعیت كل استان مستعد فشار خون هستند. البته لازم به ذكر است كه برخلاف انتظار پايين ترين آمار مربوط به جزيره كيش است.

فرشيدى خاطرنشان كرد: مصرف آسپرين و ساير داروها بدون تجويزپزشك اشتباه است. آسپرينى كه مصرف آن در ميان افراد مسن بدون تجويز پزشك شايع شده است، عوارض خطرناكى دارد. هيچ داروى بدون عارضه اى وجود ندارد.

وى با بیان اینکه در سفر اخير به بشاگرد، فعاليت بيش از ٥٠ درصد خانه‌های بهداشت مشاهده شد، تصريح كرد: ۵ خانه بهداشت دیگر در دست احداث است

فرشيدى اظهاركرد: طی این سال ها تنها تخت اضافه كرده ايم و همين موضوع سبب شلوغى بيمارستان ها شده است و به شخصه با اين موضوع مخالف هستم، البته مقصر خودمان هستيم كه همواره به كمترين ها قانع شده ايم.

وى با بيان اين كه دربیمارستان سوانح سوختگی شش تخت در آى سى يو آماده است و مشكل در تامین نیروی انسانی متخصص است، ابراز كرد: بيمه روستايى قريب به ١٠٠ ميليارد، بيمه تامين اجتماعى حدود ١٦٠ميليارد، ارتش با بدهى تقريبى ٥ ميليارد به علوم پزشكى، پرداخت هزينه ها را براى اين دانشگاه سخت كرده اند.

وى عنوان كرد: بيمارستان دوم پارسيان بايد با افزايش جمعيت افتتاح شود و در افتتاح آن صنايع غرب كمك كنند، زيرا افراد براى كار در اين صنايع به شهرستان‌هاى غربى استان مى‌روند.

فرشیدی افزود:در نزدیکی شهر بندرعباس صنایعی ایجاد شده‌اند که باید تعهد سلامت داشته باشند و به موضوعات سلامت و بهداشت جامعه اهمیت دهند.

وی ادامه داد:خیرین بیشتر در بحث ساخت و ساز بیمارستان به دانشگاه کمک می‌کنند که اگر در بحث هزینه‌های جاری یک بیمارستان نیز به ما کمک کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

فرشيدى با بیان این که در افق ۳۰سال آینده با افزایش بیماری‌های قلبی عروقی مواجه خواهیم بود گفت:این امر نیازمند مرکز تخصصی قلب در استان است که اگر خیری مایل به ساخت این مرکز باشد ما زمین و مجوزهای لازم را تهیه می‌کنیم و خیرین می‌توانند عملیات احداث  بيمارستان ١٠٠ تخت‌خوابی بر عهده بگيرند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس اظهار داشت:من می‌توانم درباره با مضرات دود و سیگار و قلیان صحبت کنم و مردم را آگاه کنم اما جمع‌آوری و برخورد کار من نیست و این امر وظیفه‌ی نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه است.