×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بررسی پروژه ورزشگاه خلیج‌فارس/ اتمام حجت با دستگاه‌های اجرایی استان

ورزشگاه خلیج‌فارس با 18 هزار و 68 نفر گنجایش جزو 20 ورزشگاه و از نظر نورپردازی نیز یکی از 10 ورزشگاه برتر کشور محسوب می‌شود.

این ورزشگاه با صرف هزینه 22 میلیارد تومان در سال 89 با برگزاری بازی دو تیم آلومینیوم هرمزگان و استقلال اهواز و با پیشرفت فیزیکی 95 درصد افتتاح شد که متاسفانه هنوز رفع نواقص صورت نگرفته است.

ورزشگاه خلیج‌فارس در حال حاضر در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان است.

علاوه بر عدم رفع نواقص، عدم نگهداری مناسب نیز به تدریج باعث ناکارآمد شدن این ورزشگاه می‌شود و بهره‌برداری مفید و مناسبی که مدنظر این مجموعه بوده، رخ نداده است.

به دلیل هزینه‌های بالای نگهداری ورزشگاه، اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان طبق ماده 88 اقدام به تغییر کاربری بخش‌هایی از این مجموعه کرده است.

 

رضا مدرس در جلسه شورای فنی گفت: این موارد به هیچ عنوان برای من قابل قبول نیست.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان تشریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان یک کارگروهی متشکل از نمایندگان و دستگاه های نظارتی را تشکیل داده و تخلفات و موارد بررسی کند.

وی ادامه داد: با همراهی کارشناس راه و شهرسازی به بررسی وجود اراضی مازاد بپردازید و در صورت وجود صورت جلسه کنید، چرا نسبت به زمینی که تا الان استفاده نشده است اقامه دعوا نشده است.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان با ذکر این نکته که از این به بعد تمام این پروژه در اختیار ماست، عنوان کرد: یک نامه با امضای استاندار به وزیر ورزش و جوانان در خصوص بهره‌برداری نادرست پروژه ارسال کنید و طی 14 روز آینده یک گزارش مفصلی نیز در جلسه شورای فنی در این خصوص ارائه کنید.

مدرس با بیان اینکه چه اتفاقی برای تضامین دریافت شده از پیمانکار افتاده است، بیان داشت: پروژه با پیشرفت فیزیکی 95 درصد تحویل داده شده است و اگر تحویل موقت صورت گرفته چرا رفع نقص نشده است.

وی با بیان اینکه یک جلسه شورای فنی ویژه مختص این پروژه برگزار شود، اذعان کرد: اگر طی دو هفته پس از نامه به وزارت ورزش و جوانان تعیین و تکلیف نشد، نامه‌ای به ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان با ذکر اینکه این زمین در اختیار هر کس است باید برنامه داشته باشد گفت: طرح بهره‌برداری اقتصادی پروژه باید مشخص باشد و در صورت نداشتن برنامه درستی مابقی اراضی به اداره کل راه و شهرسازی برگردانده خواهد شد و از محل فروش زمین‌ها این پروژه را به اتمام خواهیم رساند.

مدرس در خصوص پایانه مسافری بندرعباس با بیان اینکه شورای فنی جایی برای حل کاستی‌های دستگاه‌های اجرایی نیست هم گفت: نبايد اجراي وظايف ذاتي دستگاه اجرايي برعهده استاندار و استانداري نهاده شود و در صورت قصور اجراي وظايف سازماني و تحميل بار به استانداری، به سیستم قضایی معرفی خواهد شد.