×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در سال رونق تولید،صادرات به کشورهای همسایه افزایش می‌یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان هرمزگان عنوان کرد: با توجه به اینکه سال ۹۸ رونق تولید نام‌گذاری شده است برنامه های خاصی از جمله توسعه معادن و صادرات به کشورهای همسایه در دستور کار است.

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین، خلیل قاسمی ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران برتر استان هرمزگان که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه و بیش از ۹۰۰ جواز تاسیس صادره فعال (که عملیات اجرایی آن‌ها انجام شده و به تناوب در طول سال به بهره‌برداری خواهد رسید) در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان به لحاظ زیرساختی آماده تولید است، بیان داشت: ۱۵ شهرک صنعتی و سیزده ناحیه صنعتی (چهار ناحیه در حال احداث) در استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان هرمزگان تشریح کرد: زیرساخت‌ها در حوزه تولید و همجواری با دریا شرایط استثنایی را برای فعالیت صنعتی در هرمزگان فراهم کرده است.

قاسمی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۷ هرمزگان در حوزه سرمایه‌گذاری رتبه سوم کشور را دارد که اگر نفت ستاره را به این آمار اضافه کنیم، هرمزگان رتبه اول خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶، سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان ۴۴ درصد و اشتغال جوازهای صادره نیز ۵۱ درصد رشد داشته است و در پروانه‌های بهره‌برداری هم از نظر سرمایه هزار و ۱۱۴ درصد رشد داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان هرمزگان ابراز کرد: امسال دو طرح بزرگ صنعتی گندله سازی مادکوش و طرح توسعه فولاد کاوه که طرح های بزرگ ومحوری محسوب می‌شود به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسمی عنوان کرد: تمام شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند و جراحی نیز در دو شهرک صنعتی یک و دو که قدیمی‌ترین شهرک‌های استان هستند در حال انجام است و در تلاش هستیم که به تولید برگردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان هرمزگان عنوان کرد: با توجه به اینکه سال ۹۸ رونق تولید نام‌گذاری شده است برنامه های خاصی از جمله توسعه معادن و صادرات به کشورهای همسایه، اصلاح فرایندها و شفاف سازی مرتبط با فضای کسب و کار، ارتقای بهره‌وری، حمایت از ساخت داخل، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در حوزه صنایع دریایی، ساماندهی لوجستیک تجاری، اصلاح نظام توزیع و تقویت دیپلماسی اقتصادی در نظر گرفته شده است.

قاسمی در خصوص اقدامات انجام شده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان هرمزگان گفت، تصریح کرد: استان هرمزگان در حوزه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رتبه ششم به لحاظ تعداد جلسات، رتبه هفتم در کل مصوبات، رتبه چهارم در مصوبات اجرا شده و رتبه دوم در تحقق مصوبات را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸۸ میلیارد تومان نقدینگی به حوزه تولید از مسیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تزریق شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان هرمزگان ابراز کرد: اگر حمایت‌های استاندار نبود بزرگترین کشتی‌های نفتکش که در حال حاضر در استان تعمیر می‌شوند در خارج از استان تعمیر می‌شدند.

قاسمی در خصوص اثر بخشی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، عنوان کرد: در مجموع ۱۷۳ واحد راکد احیا و حفظ شد که منجر به حفظ اشتغال بیش از چهار هزار و ۴۲۵ نفر در این کارگروه شد.

وی بیان داشت: ۷۶ درصد از دو ملیارد و ۷۱۶ میلیون دلار صادرات سال ۹۷ استان هرمزگان مربوط به حوزه صنعت و معدن است. رشد هفت درصدی در تولید شمش فولاد، تصویب ۱۲۸ طرح با مبلغ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال و تعهد اشتغال دو هزار و ۵۱۲ نفر و تصویب ۳۰ طرح از جمله اقداماتی بوده است که به مدد تیم اقتصادی استانداری هرمزگان انجام شده است.