×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستگاه‌های اجرایی باید سه درصد استخدامی معلولان را رعایت کنند

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در نشست خبری که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید سه درصد استخدامی معلولین را رعایت کنند.

وی تشریح کرد: شما خبرنگاران را به عنوان خیر، جهت کمک کردن برای محقق شدن برنامه‌های این سازمان در کنار خود می‌دانیم.

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین،غلام‌حسین رنجبر در خصوص بیمارهای اعصاب و روان تصریح کرد: بیمار اعصاب و روان زمانی شناخته می‌شود که دو نوبت سابقه بستری در بیمارستان اعصاب و روان را داشته باشد و توسط مدد کاری نیز نیازمندی آن‌ها مشخص شود که در نهایت منجر به ارائه خدمات از سوی سازمان بهزیستی خواهد شد.

رنجبر ادامه داد: این خدمات شامل پرداخت مستمری و اقداماتی جهت درمان می‌شود. در گذشته خدمات بهزیستی تنها شامل فرد تحت پوشش می‌شد اما مقرر شده است که خدمات شامل تمام اعضای خانواده شود.

وی بیان کرد: ۳۴۳ بیمار اعصاب و روان از خدمات بهزیستی بهره می‌برند و بیش از ۳۴ هزار معلول نیز تحت پوشش هرمزگان هستند.

وی خاطرنشان کرد:  در مراکز بیماران اعصاب و روان 83 نفر در مراکز مردان و 60 نفر در مراکز زنان داریم، 200 نفر نیز توسط 4 تیم ویزیت در منزل ویزیت می‌شوند، حدود 80 درصد افرادی که به درمان تیم ویزیت در منزل نتیجه مثبت می‌دهند از چرخه درمان خارج می‌شوند.

رنجبر ادامه داد: به ازای هر بیماری که در منزل ویزیت می‌شود 465 هزار تومان و به ازای هر بیمار بستری 770 هزار تومان و البته برای افراد مجهول‌الهویه یا افراد دارای نیازهای خاص مقادیر بیشتری هزینه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: تلاش ما بر توانمند سازی بیماران اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی است که با روش‌های مختلف سعی در توانمند سازی افراد و خانواده آن‌ها داریم.

رنجبر افزود: هرمزگان مرکز اقامت بیماران ضایعات نخاعی را برای اولین بار به همت خیرین استان افتتاح کرد. پس از عمل جراحی بیماران ضایعات نخایی، در مرکز اقامت بیماران ضایعاتی و نخاعی از این افراد مراقبت و نگهداری می‌شود تا مشکلات پس از عمل در منزل بوجود نیاید.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان تصریح کرد: از شهرداری بندرعباس در خصوص همکاری با بهزیستی تشکر دارم اما انتظار جامعه معلولین استان بسیار بیشتر از این اقدامات است. ورودی بسیاری از ادارات و بانک‌ها برای استفاده از معلولین امکان پذیر نیست که امیدواریم همکاری بیشتری انجام گیرد.

وی تصریح کرد: از مهرماه سال جاری برای فرزندانی که والدین معلول دارند هزینه تحصیلی و وام تحصیلی تعلق می‌گیرد، ودیعه مسکن نیز با سقف 5 میلیون تومان و هزینه وسایل ضروری منزل با سقف دو و نیم میلیون تومان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

رنجبر اذعان کرد: هزار و ۸۶۰ نفر از بهبود یافته‌ها و زنان سرپرست خانوار از طریق تسهیلات بهزیستی موفق به ایجاد شغل پایدار برای خود شده‌اند. هر ۱۰۰ پرونده یک مددکار دارد که این شخص تمام پرونده‌ها را بررسی می‌کند تا شخص به استقلال کامل برسد.

وی افزود: مرکز زنان ما واقع در شهرک توحید ظرفیت 15 نفری دارد که در حال حاضر تکمیل نشده است، اگر فردی بخواهد مرکزی تأسیس کند ما استقبال خواهیم کرد و مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان تصریح کرد: مرکز سرپناه شبانه زنان ما سال 93 افتتاح شد، نیاز به آگاه‌سازی بیشتری در خصوص این مرکز وجود دارد، برای ارائه خدمات به کمک‌های بیشتری از ارگان‌های دیگر به‌خصوص شهرداری داریم.

رنجبرعنوان کرد: سال 97 به‌صورت خاص طرح «پازک» برای پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان اجرا شد و این ظرفیت را به 60 محله رسانده‌ایم و برنامه‌های آگاه‌سازی و آموزش را داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان عنوان کرد: افتتاح خانه امن را نیز در دستور کار داریم که مخصوص زنان خشونت دیده است و این خانه برای این است که طی 4 ماه این افراد را به توانمندی برسانیم و خدماتی را به آنان ارائه دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان تصریح کرد: در خصوص آسیب‌های اجتماعی خیلی از گزارش‌ها به‌خصوص آزارهای روانی به کودکان و زنان به ما نمی‌رسد.

وی افزود: در تماس‌ها با مرکز 123 (اورژانس اجتماعی) بیشترین درصد رشد در خصوص اقدام به خودکشی با 288 درصد، در حوزه کودکان آزاری بیش از 20 درصد و همسر آزاری بیش از 5 درصد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید سه درصد استخدامی معلولین را رعایت کنند.

رنجبر افزود: در غرب استان هرمزگان صنایع زیادی وجود دارد که درخواست داریم صنایع غرب نیز مانند دستگاه‌های دولتی سه درصد استخدامی را لحاظ کنند.

وی تشریح کرد: معتادین توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شوند و مرکز ماده ۱۶ که زیر مجموعه بهزیستی است و استان هرمزگان بعد از تهران تنها استانی محسوب می‌شود که مرکز جمع‌آوری آن ظرفیت بیش از ۲۰۰ نفر را دارد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در مرکز ماده ۱۶ حدود ۵۷ درصد غیر بومی وجود دارد که نشان‌دهنده ورود معتادان متجاهر از استان‌های دیگر به هرمزگان است.

رنجبر اذعان کرد: وظیفه سازمان بهزیستی فقط نگهداری معتادان متجاهر است ولی نیروی انتظامی تعداد زیادی به بهزیستی معرفی می‌کند که بهزیستی با بررسی‌های انجام شده تعدادی از این افراد را به سطح هر باز می‌گرداند چراکه شرایط مورد قبول بهزیستی را ندارند.

وی عنوان کرد: کمک سازمان بهزیستی در خصوص مسکن تنها ۱۰ میلیون تومان است که امکان برخی از فعالیت‌ها در این زمینه‌ها نیست.

رنجبر با بیان اینکه مشکلی در تامین ویلچر نداریم، افزود: هزینه خرید لوازم توانبخشی به شدت بالا رفته است که نیاز خیرین در این مبحث به شدت احساس می‌شود.