×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
کاهش 11درصدی تصادفات در استان هرمزگان

سرهنگ اسفندانی از کاهش 11درصدی تصادفات استان خبر داد.

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین،سومین جلسه کمیسیون راه‌ها‌ی استان هرمزگان با حضور تمامی اعضا و با دستور کار پیگیری مصوبات جلسه قبل برگزار شد و هر کدام از اعضا به بیان عملکرد حوزه خود پیرامون ایمن‌سازی راه‌های استان پرداختند.

فرمانده پلیس راه استان گفت : ۶۳ درصد تصادفات استان در ۳۰ کیلومتری شهر های بندرعباس ،میناب و رودان به وقوع پیوسته است لذا باید در ۳۰ کیلومتری شهر ها باقید فوریت و در برنامه کوتاه مدت نسبت به نصب علائم هشداری و سرعت کاه و شیارهای لرزاننده و خط‌کشی اقدام شود.

سرهنگ اسفندانی با بیان این که بر اساس رده بندی اولویت اول با شهر بندرعباس با ۳۶ درصد تصادفات استان است که باید از سه جهت شمال غرب و شرق ۳۰ کیلومتری ورودی به آن ایمن‌سازی شود گفت: اولویت بعدی با میناب با ۱۴درصد تصادف و رودان با ۱۳درصد تصادفات استان است که با راهکار و فوریت نسبت به ایمن‌سازی ۳۰ کیلومتری ورودی آن‌ها اقدام خواهد شد.

اسفندانی  با بیان این که سالیانه ۳۰۰ نفر در جاده‌های استان از دست می‌دهیم افزود: هر چند که برای سال پنجم کاهش تصادفات را داریم اما بر اساس آمار سه ماهه‌ی پزشک قانونی نسبت به سال قبل فقط ۱۱ درصد کاهش داشته‌ایم که این تنها  بیان‌گر کاهش 10نفر نسبت به سال گذشته  است.

وی در خصوص آمار مجروحان گفت:معمولاً دو هزار و ۵۰۰ نفر هم مجروح داریم که نیمی از آنها به زندگی بر نمی گردند یا قطع نخاع یا قطع عضو و یا مرگ مغزی گرفتار می‌شوند.