×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت نام 90 درصد از پایه اولی‌ها در مدارس هرمزگان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان از ثبت‌نام بیش از 90 درصد نوآموزان دوره پیش دبستانی و کودکان بدو ورود به پایه اول خبر داد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،ایرج بیت اللهی با تاکید بر اهداف سند تحول بنیادین اظهار داشت: ورود کودکان به چرخه آموزش در جهت توسعه عدالت آموزشی از اهداف مهم نظام آموزشی کشور است و این استان برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت تحقق این امر انجام داده است.

وی با تاکید بر رعایت مقررات و ممنوعیت ها افزود: ثبت نام کودکان با توجه به شرایط تعیین شده در دستورالعمل ثبت نام انجام می‌گیرد و مدیران مدارس موظف به اجرای قانون هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: مدیران مدارس می‌بایست با رعایت محدوده جغرافیایی از کودکان ثبت‌نام بعمل آورند و هیچ‌گونه وجه مالی به غیر از هزینه بیمه و کتب درسی دریافت نکنند.

بیت اللهی همچنین گفت: مدیران مراکز پیش دبستانی نیز باید توجه داشته باشند که ثبت نام کودکان با ۶ سال تمام به عنوان نوآموز دوره ی پیش دبستانی ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل گفت: با اقدامات و پیگیرهای کمیته انسداد مبادی بیسوادی تاکنون تعدادی از کودکان بازمانده از تحصیل جذب و در مدارس استان ثبت نام شده‌اند و این برنامه همچنان ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان، ثبت نام کودکان ایرانی فاقد هویت را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: کودکان بدون شناسنامه هم از تحصیل باز نمی‌مانند و اولیای این کودکان می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌ها و تکمیل فرم حمایت تحصیلی جهت ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

گفتنی است، تاکنون ۹۰۰ نوآموز در دوره پیش دبستانی، ۲۱ هزار نفر در پایه اول ابتدایی و ۱۶۷ هزار نفر در سایر پایه‌ها ثبت نام کرده‌اند و این روند تا پایان مرداد ادامه دارد.