×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دانش‌آموزان هرمزگانی از ظرفیت‌های رایگان فنی‌و حرفه‌ای استفاده کنند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان از ایجاد طرح‌های رایگان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان هرمزگانی خبر داد.

اسما کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: افراد با شرکت در آزمون‌های کتبی و عملی تعیین صلاحیت می‌شوند و می‌توانند اشتغال‌زایی کنند.

کریمی گفت:توسعه آموزش‌های مهارتی در مناطق کم برخورداری چون بشاگرد و کوشای احمدی از برنامه‌های ما در سال 97 بود و در سال 97 حدود 900 کارآموز در مرکز بشاگرد آموزش دیدند و 258 اشتغال نیز ایجاد شد.

وی با بیان این‌که طرح آموزش سربازان وظیفه از دیگر فعالیت هایی است که توسط اداره‌کل آموزش‌های فنی و حرفه ای انجام می‌شود گفت:در سال۹۷حدود ۳هزار نفر از سربازان وظیفه در این طرح شرکت کردند همچنین طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، توانمندسازی زنان خانوار،آموزش معتادان بهبودیافته، توسعه مراکز آموزشی در صنایع و صنوف، طرح ایران مهارت در مدارس، طرح‌های آموزشی روستایی از طرح‌های در حال اجرای ماست..

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان تصریح کرد: آموزش‌های لازم جهت مهارت آموزی به معتادان بهبود یافته انجام می‌شود که در حال حاضر ۹۶نفر از این افراد در حال مهارت آموزی هستند و در سال 97حدود 380 نفر را در کمپ ها و مراکز اموزشی اموزش دادیم.

کریمی بیان کرد: بستری را با کمک استانداری هرمزگان ایجاد کردیم و 700 نفر از بانوان سرپرست خانوار حاشیه‌نشین و محلات بافت فرسوده از جمله افراد ساکن در محله‌های چاهستانی‌ها،توحید،آیت الله غفاری و اسلام آباد را  آموزش دادیم و آموزش‌های ارائه‌شده مطابق با نیاز بازار کار بود و یکی از طرح‌های موفق ما در محلات بود.

وی بیان داشت: در سال گذشته نزدیک 40 هزار نفر در آزمون‌های ما شرکت کردند و 25 هزار نفر موفق به اخذ گواهی‌نامه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

وی افزود: آموزش دانشجویان از مسائل مهم دیگر است و در قالب طرح مراکز مهارت‌آموزی در تعدادی از دانشگاه‌های استان ایجاد شده است، از طرح‌های بلندمدت ما طرح ایران مهارت بوده که با همکاری آموزش پرورش این طرح را آغاز کردیم و در سال 97 حدود دو هزار نفر از دانش آموزان آموزش دیدند و در تابستان امسال نیز حدود 3 هزار نفر از دانش آموزان آموزش با توجه به نیازهای استان هرمزگان آموزش خواهند دید.

کریمی ادامه داد:در طرح اوقات فراغت نیز سعی کرده‌ایم دوره‌های رایگانی  را برای دانش آموزان ایجاد کنیم،همچنین آموزش‌های آزاد نیز شامل این طرح ها هستند که با شهریه‌ای مصوب فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان ابراز داشت:امسال سه  مرکز جدید کشتی‌سازی،صنایع فراساحل و مجتمع پترو صنعت گامرون در راستای ایجاد اشتغال پایدار و آموزش مهارت متناسب با حوزه‌ی فعالیتشان ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به این‎که مرکز فنی‌ و حرفه‌ای بشاگرد  با کمک خیرین اصفهانی به بخش خصوصی واگذار شد گفت:شرکت در تمامی دوره‌ها این مرکز رایگان است،تاکنون حدود 200 نفر با مهارت آموزی در این مرکز مشغول به کار شده‌اند  و پیش‌بینی ما در سال 98 آموزش 800 نفر و ایجاد 500 موقعیت شغلی برای مرکز بشاگرد است.

او اظهار داشت: در راستای تعامل با شرکای اقتصادی و معین‌های اقتصادی در جزیره لارک 50 نفر از افراد را بر اساس نیازهای منطقه بخصوص در رشته‌های گردشگری و صنایع‌دستی آموزش دادیم.

کریمی در پایان گفت:موفق شدیم یکی از فرزندان برومند استان هرمزگان را به عنوان تنها نماینده‌ی کشوری در مسابقات جهانی مهارت در رشته‌ی مدیریت سیستم‌های تحت شبکه در کازان روسیه اعزام کنیم که این از بزرگ‌ترین موفقیت‌های این مرکز است.