×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شورای برنامه‌ریزی بالاترین نهاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان صالح دریانورد صبح پنجشنبه در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بررسی طرح جامعه سردشت بشاگرد یکی از دستور کارهای جلسه شورای برنامه‌ریزی است که ماه‌ها در کارگروه‌ها تخصصی بررسی و تصویب شد اما بنابر مشکلاتی تصویب نهایی به امروز موکول شد.

وی تشریح کرد: علی‌رغه اینکه 12 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل، پمپاژ آب کشاورز و موارد دیگر ابلاغ شده است که اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان عنوان کرد: بر حسب ابلاغ دستوری از استاندار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طرح توسعه بشاگرد تدوین شد و گزارشی برای بیان کلیات آن در جلسه تهیه شد.

وی گفت: علی‌رغم اینکه مدت‌ها بر حوزه بشاگرد ورود کرده بودیم اما این همت و بازدید استاندار متفاوت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان اذعان کرد: تشریح آیین نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از دیگر دستورکارهای جلسه است.

دریانورد بیان داشت: هیات دولت تغیراتی را در رابطه با آیین نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه مصوب کرده است و این مصوبه برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرااست.

وی افزود: مدیران باید شخصا در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروه‌های ذیل آن حضور پیدا کنند و در صورت علت، باید علت غیبت را کتبا به استانداری اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها در تقویت تمرکز زدایی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در هر استان تلاش خواهد کرد؛ این شورا همچنین به عنوان بالاترین نهاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی استان است.

دریانورد تصریح کرد: سیزده کارگروه تخصصی ذیل شورای مدیریت و برنامه‌ریزی، به چهار کارگروه ادغام شدند و آیین نامه جدید نیز کاهش کارگروه‌های تخصصی ذیل این شورا را بیان می‌کند.

وی تشریح کرد: یکی از کارگروه‌هایی که برگزاری آن در آیین نامه اجرایی مورد تاکید بوده کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان عنوان کرد: فرمانداران در تمام جلسات شورای برنامه‌ریزی حضور پیدا می‌کنند و این عمل جای تقدیر دارد.

دریانورد در خصوص لایروبی رودخانه‌ها توسط بخش خصوصی، تشریح کرد: برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها با برخی از موارد در تعارض است؛ چراکه یکی از دلایل خروشان شدن رودخانه‌ها این برداشت از کف رودخانه‌ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان اذعان کرد: از استاندار هرمزگان به خاطر تنلگری که به نظام مدیریتی استان در راستای خدمت رسانی وارد کردند تشکر می‌کنم.

دریانورد بیان داشت: در قانون اساسی عدالت اجتماعی مد نظر قرار دارد و بومی گزینی نیز یکی از اقداماتی است که در راستای عدالت اجتماعی قرار دارد اما متاسفانه دیوان عدالت اداری این موضوع را منع کرده‌اند و اجرای این قانون مشکلاتی را در استان در پی داشته است.