×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم برگزاری منظم جلسات و کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان عنوان کرد: به دلیل چابک کردن فرایندها، کارگروه‌های متعدی طبق آیین نامه شورای برنامه ریزی و توسعه در استان ادغام شدند.
وی تشریح کرد: تمام کارگروه‌ها در چهارگروه تجمیع شد و وظایف تمام گروه‌های کاری در این چهار کارگروه دیده شده است.
استاندار هرمزگان بیان داشت: اعضا در تمام کارگروه‌ها و شورای برنامه ریزی باید شخص مدیران باشد و اسامی غایبان نیز در پایان هر جلسه اعلام خواهد شد.
همتی اذعان کرد: اگر مدیری امکان حضور در جلسه را ندارد به صورت کتبی با ذکر دلیل با حوزه میر کل دفتر استانداری هرمزگان مکاتبه کند و معاون دستگاه در جلسه شرکت می‌کند اما حق رای ندارد.
وی اظهار داشت: آنچه که در کارگروه‌های پایه، به این چهارکارگروه خواهد آمد به عنوان پیشنهاد به شورای برنامه‌ریزی و توسعه ارجاء خواهد شد.
استاندار هرمزگان گفت: برای تسریع کار مردم هر هفته به صورت منظم در ایام شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه کارگروه‌ها برگزار خواهد شد.
همتی خاطر نشان کرد: دبیران این کارگروه باید گروه‌های کاری خود را مشخص کنند و دستور کار را برای هر جلسه تبیین کنند.
وی با ذکر اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه بدون تعطیلی پنج شنبه‌ها برگزار خواهد شد، ادامه داد: دستگاه‌ها نیازهای خود را به موقع در کارگروه‌ها و جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه عنوان کنند.
همتی اظهار داشت: هر ضرورت جدیدی که بوجود می‌آید به جای ارجاء آن به کارگروه‌های مختلف در صورت امکان آن‌را به شورای برنامه ریزی ارجا داده شود چرا که این شورای همپوشانی زیادی با موارد دیگر دارد و شاید نیازی به ایجاد کارگروه دیگری نباشد.
وی تشریح کرد: شورای برنامه‌ریزی باید محور ارتقاء مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در استان باشد که با پربار کردن جلسات از طریق دستور کار و منظم برگزار کردن جلسات فعال خواهد شد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: در طول هفته از شنبه تا پنجشنبه هر موضوعی که نیازی به مصوبه شورای برنامه ریزی یا کارگروه ها داشته باشد بررسی و نهایتا تا یک هفته مشخص خواهد شد.
همتی اذعان کرد: در طول زمان اداری وقت مدیران برای جلسه عمومی گرفته نخواهد شد و این جلسات در بعد از ظهرها برگزار می‌شود تا مدیران به برنامه‌های درون سازمانی برسند و پاسخگوی مردم باشند.
وی اظهار داشت: سه شنبه برای مردم است و نباید هیچ جلسه‌ای در این روز در نظر گرفته شود؛ چراکه این روز برای مردم است و باید با مردم ارتباط برقرار شود.
استاندار هرمزگان گفت: توجه به میز خدمت نباید کم شود چراکه با تقویت آن سطح خدمات رسانی ارتقاء خواهد یافت.
همتی خاطر نشان کرد: هر چه مقدار فکر می‌کنید که کارها قابل واگذاری به بخش خصوصی است واگذار کنید و اگر تصور می‌کنید امکان اعمال سیستم الکترونیک وجود دارد آن را تقویت کنند؛ چراکه باعث بهبود خدمات رسانی و گستردگی آن می‌شود.
وی ادامه داد: مقرر شده است که دستگاه‌ها هر چه امکانات برای آبرسانی دارند را در اختیار آب فاضلاب قرار دهند.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: روند خوبی برای تامین آب شرب پایدار در استان وجود دارد اما هنوز می‌توانیم این روند را با مدیریت مناسب تسریع کنیم.
همتی اظهار داشت: در برخی مواقع انتقادات مطرح شده در قبال دستگاه‌های اجرایی را در فضای مجازی را رصد می‌کنم و از آن دستگاه‌های در جهت پاسخگویی مطالبه کرده‌ام در صورتیس که رصد و پاسخگویی وظیفه خود آن دستگاه است.
وی تشریح کرد: با توجه به دوری شهرستان بشاگرد از مرکز استان، باید تمام دستگاه‌های اجرایی نمایندگی خود را در بشاگرد مستقل کنند.
استاندار هرمزگان بیان داشت: واگذاری زمین برای احداث مزارع پرورش میگو به صورت انفرادی و پراکنده قابل انجام نیست.
همتی اذعان کرد: در دو ساله گذشته اتفاقت خوبی در زمینه شیلات استان رخ داده است و امیدوارم تا پایان دولت به فضل خدا بتوانیم به هدف‌گذاری 100 هزار تن تولید میگو برسیم.
وی ادامه داد: برای رسیدن به این مقدار باید سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام گیرد چراکه هدف محور قرار دادن منابع و ظرفیت‌های بخش خصوصی است. با رسیدن به این هدف زنجیره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود.