×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساماندهی پروژه های نیمه تمام فرهنگی در اولویت باشد

فرماندار رودان گفت: درخواست ساماندهی ۱۳ پروژه نیمه‌تمام شهرستان را با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد داریم.

به گزارش تجارت جنوب انلاین، محمد غلامپور ظهر یکشنبه در دیدار اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شرق هرمزگان با وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار داشت: راز و رمز پویایی هنر و جلوه‌های شهود و معرفت می‌تواند باعث ارتقا فرهنگ یک ملت شود.

وی تصریح کرد: طی نامه‌ای که از سوی اصحاب هنر تقدیم وزیر فرهنگ و ارشاد شد، فهرستی از ظرفیت‌ها و درخواست‌ها در حوزه‌های مختلف مطرح شد.

فرماندار رودان گفت: دست نوشته‌ها و آثار باقیمانده از بادافشان و قلعه‌کمیز تاریخ و تمدنی سه هزارساله را به رخ می‌کشد.

غلامپور تصریح کرد: زیارت سید سلطان با طبیعت زیبای خود هر ساله پذیرای دو میلیون نفر گردشگر است.

وی با بیان اینکه رودان سهم عمده‌ای در تولید فلفل رنگی جهان را دارد، اذعان کرد: رودان به دلیل داشتن ۴۲ هزار هکتار باغ و ۱۲ هزار هکتار مزارع کلکسیونی از تولید محصولات کشاورزی است و سهم ۴۵ درصدی از تولید لیمو ترش اهمیت این شهرستان را نشان می‌دهد.

غلامپور تشریح کرد: در حوزه تئاتر و هنرهای تجسمی موسیقی پتانسیل‌های زیادی در شهرستان رودان وجود دارد و می‌توان گفت که در حوزه هنر تعزیه این شهرستان صاحب سبک است.

فرماندار رودان با ذکر اینکه رودان سرزمین سنت و وحدت شور و شعور فرهنگی است، تصریح کرد: از استاندار هرمزگان به خاطر دستور فوری جهت اتمام پروژه مجتمع فرهنگی رودکان قدردانی می‌کنم اما درخواست داریم که دستور ساماندهی ۱۳ پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد را داریم.

غلامپور با بیان اینکه امیدواریم که تجهیز پلاتو رودان در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: تخصیص اعتبار جهت اتمام پروژه فرهنگسرای شهر بیکا با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و اتمام پروژه موزه مردم شناسی رودان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد از دیگر درخواست‌های مردم رودان است.