×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت نصب دوربین در شهر های پر تصادف استان / همکاری پلیس راهور و امنیت اخلاقی

رییس پلیس راهور هرمزگان از ضرورت نصب دوربین در شهرستان‌های پرتصادف استان خبر داد.

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین ،مجید صالح پور   در جمع خبرنگاران از وجود ۶۲ دوربین پایشی و شش دوربین کنترل سرعت در بندرعباس خبرداد و اظهار کرد: بر اساس دستور شورای عالی امنیت ملی، سرور این دوربین ها باید در اختیار پلیس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۳۵ نقطه حادثه خیز یا پرتصادف در شهر بندرعباس وجود دارد، گفت: اکثر این نقاط با اصلاح هندسی قابل رفع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان عنوان کرد: اگر سرورها در اختیار پلیس قرار گیرد و از آن نیز پشتیبانی شود ما می توانیم برنامه نرم افزاری روی دوربین ها نصب کنیم تا از این فرصت در جهت خدمات رسانی بهتر به مردم استفاده شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق در بسیاری از شهرهای کشور رخ داده و سرورها به پلیس تحویل داده شده است، از بندرلنگه، قشم و میناب به عنوان دیگر شهرستان های پرتصادف استان هرمزگان یاد کرد و گفت: ضرورت دارد که در این شهرها نیز به سمت هوشمندسازی و نصب دوربین ها حرکت کنند.

سرهنگ صالح پور از روبروی اسکله شهید حقانی به عنوان یکی از نقاط حادثه خیر شهر بندرعباس نام برد و بیان کرد: : اگر بتوانیم پل عابر پیاده مکانیزه که بتواند مردم راجذب کند و انتهای خیابان حافظ به اسکله شهید حقانی وصل شود حدود ۹۰ درصد از ترافیک این نقطه رفع می شود.

وی تصریح کرد: تعدادی دست‌افزار در اختیار پلیس قرار گرفته ‌که در شهر بندرعباس استفاده می‌شود و با وارد کردن شماره پلاک خودرو، تمام اطلاعات خودرو اعم از شکایت، خلافی و سرقت ‌استعلام گرفته می‌شود.

صالح پور علل تصادفات فوتی در ۴ماهه ابتدای سال جاری را عدم توجه به جلو ۴۷درصد، عدم رعایت حق تقدم ۲۱ درصد، عدم توانانیی کنترل وسیله نقلیه ۱۶ درصد، تغییر ناگهانی مسیر را ۵درصد و سایر علل تصادفات را ۱۱ درصد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه محل فوت جانباختگان تصادفات درون شهری ۳۵ درصد در صحنه، ۱۵ درصد حین انتقال به بیمارستان و ۵۰ درصد نیز در داخل بیمارستان می باشد، گفت: طی ۴ماهه اول امسال یک هزار و ۵۶۱ دستگاه خودرو به علت خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف و اعمال قانون شده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان با اشاره به صدور ۲۰۲ هزار و ۷۸۷ برگ جریمه در ۴ ماهه اول امسال بیان کرد: این میزان برگ جریمه برای ۲۳۱ هزار و ۸۹۱ فقره تخلف صادر شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان همچنین وجود ایستگاه های مکانیزه ای که به مغازه های تخمه و فلافل فروشی تبدیل شده اند به عنوان یکی دیگر از عوامل ترافیک شهر بندرعباس یادکرد و گفت: البته این مغازه ها، با آمدن بی آر تی جمع‌آوری خواهند شد.

وی تصریح کرد: در ابتدای شروع به کار بی آر تی شاهد ترافیک سنگینی در بلوار امام خواهیم بود که با تکمیل و راه اندازی خیابان پردیس و اتصال آن به بلوار امام، از ترافیک این محور کاسته می شود.

صالح پور در ادامه اظهار کرد: ۶۱ درصد تصادف منجر به فوت در درون شهر بندرعباس در حاشیه شهر، ازجمله بزرگراه شهید رجایی، بلوار ساحلی، پیامبر اعظم(ص) و بلوار علی بن ابی طالب(ع) اتفاق می افتد.

وی علت تصادف درون شهری منجر به فوت را عدم توجه رانندگان به جلو و عدم توجه به حق تقدم ذکر کرد و گفت: تصادفات منجر به فوت درون شهری ۳۲ درصد کاهش یافته است.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: در همکاری  مشترک با پلیس امنیت اخلاقی، حدود ۱۵ طرح در شهرهای مختلف استان انجام شده‌ که با تخلفات حادثه‌ساز، حیوان‌گردانی، مخدوش بودن پلاک و تغییر در وضعیت خودرو، بدحجابی و تخلفات موتورسواران برخورد کرده‌ایم.

سرهنگ صالح پور افزود: پلیس در برخورد با رانندگان متخلف و حادثه‌ساز و کسانی که از مشروبات الکلی و مواد روانگردان استفاده می‌کنند به‌شدت برخورد می‌کند.

‌ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از توقیف خودرو به‌مدت ۲۱ روز ‌در حوزه امنیت اخلاقی خبر داد و تصریح کرد: ‌از اجرای طرح‌های مشترک شبانه، حدود ۴۰ شبانه‌روز می‌گذرد و این طرح در نقاط مختلف استان در حال انجام است که رضایت‌مندی مردم را در بر داشته است.