×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز چهارمین دوره مسابقات غواصی عمق نظامیان جهان در کیش

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین، آیین افتتاحیه مسابقات غواصی عمق ۲۰۱۹ ارتش های جهان در جزیره کیش با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری  معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی و جمعی از فرماندهان این نیرو و همچنین جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مدیران و مسئولان جزیره کیش برگزار شد.

در این مراسم، امیر دریا دار سیاری با اشاره به اینکه این مسابقات صحنه نمایش توانمندی، دانش و تخصص شرکت کنندگان است افزود: امروز در این اردوگاه نظامی و قلب آب های نیلگون خلیج فارس جوانمردان دریا دل از کشورهای بزرگ و موثر در دیپلماسی دریایی جهان گرد هم آمده اند تا نماد صلح جهانی را به نمایش درآوردند.

وی افزود: پهنه آرام خلیج فارس و گذرگاه راهبردی تنگه هرمز امروز شاهد تلاش مردانی است که با طی مسافت های زیاد به این نقطه از جهان آمده اند تا ضمن شرکت در مسابقات غواصی عمق، شاهد امنیت پایدار در این منطقه حیاتی جهان باشند و در بازگشت به کشور خود پیام امنیت دریا را به جهان مخابره کنند.

 معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به حضور ۱۰ کشور بزرگ جهان به عنوان شرکت کننده و ناظر در این مسابقات افزود: امروز شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات گردهم آمده اند تا با نمایش تخصص و دانش خود در این کارگاه بزرگ آموزشی یافته های خود را به اشتراک بگذارند .

وی با بیان اینکه همراه با توسعه فناوری های ارتباطی در قرن بیست و یکم دریاها مهمترین حوزه رقابت ژئوپولتیکی محسوب می شوند تاکید کرد: اقتصاد و سایر مؤلفه های وابسته به دریا زیاده خواهانی را برآن داشته تا با راه اندازی تروریست دریایی و ایجاد ناامنی در دریاها با اعمال قدرت سیطره خود را بر حوزه های تحت مسئولیت سایر کشورها توسعه داده و استعمار نوینی را شکل دهند.

دریادار سیاری ادامه داد: لیکن امنیت دریا براساس قوانین بین‌المللی بر عهده کشورهای حاشیه دریاهاست و برای زورمندان زیاده طلب در حوزه ژئوپولتیک خلیج فارس جایی نیست.

جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه نیز در این مراسم با بیان اینکه هر ساله با شرایط سخت بین‌المللی بر تعداد شرکت کنندگان در مسابقات افزوده می شود هدف اصلی از برگزاری این رقابت ها را تبادل تخصص و تجربه و افزایش همکاری های بین‌المللی عنوان کرد و افزود: مطمئن هستیم که شرکت کنندگان موفق خواهند شد مهارت و تخصص خود را در سطح بالایی به نمایش بگذارند.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با استقبال از برگزاری این دوره از مسابقات غواصی عمق در جزیره کیش افزود: امیدوارم نتایج حاصل از این مسابقات علاوه بر نمایش توانمندی نیروهای پر تلاش ارتش های جهان و ارتش جمهوری اسلامی ایران به همدلی و همراهی بیشتر و حفظ و ارتقاء صلح و ثبات در آب های بین‌المللی  و خلیج فارس بیانجامد.

وی در پایان عنوان کرد: توسعه دریا محور در بخش های گردشگری دریایی، حمل و نقل و ترانزیت کالا از طریق ایجاد زیرساخت های مناسب بندری در کنار دیگر محورهای توسعه گردشگری از برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش است.

گفتنی است این دوره از مسابقات با عنوان مسابقات بین‌المللی  غواصی عمق ارتش های جهان ۲۰۱۹،  به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت تیمهای غواصی از روسیه، چین، آفریقای جنوبی، سوریه و ونزوئلا برگزار می شود  و  تا ۲۳ مرداد در آب هایی نیلگون خلیج فارس و  جزیره کیش ادامه خواهد داشت.

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی  نظامیان همزمان در روسیه، چین، ایران، مغولستان، هند، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان در ۳۲  رشته و با مشارکت ۳۰ کشور درحال برگزاری است.

 بازیهای بین‌المللی  ارتش های جهان با شرکت حدود ۲۰۰ تیم شامل بیش از پنج هزار نظامی از ارتش های ۳۶ کشور جهان برگزار می شود و نظامیان در ۳۲ رشته با یکدیگر رقابت می کنند.

 پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی  نظامیان جهان در ۲۵ میدان نظامی شامل روسیه، ایران، ارمنستان، بلاروس، هند، چین، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان برگزار می شود. کشورهای هند، مغولستان و ازبکستان نیز برای نخستین بار میزبان این مسابقات بین‌المللی   هستند. نخستین دوره این مسابقات بین‌المللی  نظامی در سال ۲۰۱۵ به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات، جمهوری اسلامی ایران در دو رشته «غواصی عمق» به میزبانی نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش و «گشت جاده‌ای» به میزبانی نیروی انتظامی در شهر پرند پذیرای تیم های نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده خواهند بود.