×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
زیباسازی خور و ایجاد منطقه گردشگری در غرب شهر بندرعباس در دستور کار است

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین،فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به مطالعات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای استان برای ساماندهی خور منطقه غرب بندرعباس، عنوان کرد: برای این منطقه طرحی در قالب ۵۰۰ هکتار شامل ۲۰۰ هکتار بستر رودخانه، ۱۰۰ هکتار دریاچه و ۲۰۰ هکتار دهکده گردشگری و تفریحی آماده و مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح خور موجود در منطقه غرب بندرعباس ساماندهی و زیباسازی می شود و با توجه به اتصال این منطقه به دریا، طرح هایی برای گردشگری در آن با استفاده از رودخانه و دریاچه ای که ایجاد خواهد شد، اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در گام اول شناخت خوبی از وضع موجود در این منطقه پیدا کردیم و باید توافقات لازم را با سازمان هایی که اراضی آنها در این منطقه وجود دارد، داشته باشیم.

استاندار هرمزگان افزود: اجرای این طرح می تواند فضای زیبایی را در غرب بندرعباس و شهرک های موجود در آن ایجاد کند که مردم و گردشگران از آن بهره مند می شوند.

همتی در ادامه به تصویب تخصیص سه میلیون مترمکعب آب به اراضی کشاورزی شمال شهرستان میناب اشاره کرد و بیان داشت: این میزان از آب برای کشت محصولات و رونق بیشتر کشاورزی در این منطقه اختصاص پیدا کرده است.

وی به درخواست مطرح شده از سوی برخی کشاورزان جهت نصب آب شیرین کن بر روی چاه های کشاورزی اشاره کرد و گفت: در این راستا نیاز است که کمیته ای برای کارشناسی دقیق تر این موضوع تشکیل و این اقدام برای کشت گلخانه‌ای با رعایت سقف مجاز و نصب کنتور و همچنین رعایت مسائل و الزامات زیست محیطی انجام شود.

استاندار هرمزگان در ادامه به پیگیری تکمیل فازهای مختلف آب شیرین کن های ۱۰۰ هزار متر مکعبی و یک میلیون متر مکعبی در بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: فاز نخست آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس به زودی وارد مدار می‌شود و یک خط انتقال از این آب شیرین کن تا مخزن داماهی بندرعباس احداث خواهد شد تا از آب تولیدی آن، جهت مصرف آب شرب شهر بندرعباس استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین فاز دوم آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و با این اقدامات سیاست تامین کامل آب شرب شهرهای بندرعباس و بندرخمیر از طریق آب شیرین کن ها به تدریج در حال اجرایی شدن است.