×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
خطرات مصرف دخانیات در هرمزگان باید جدی گرفته شود

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین،عباس میرزاد در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، با بیان اینکه تجربه ثابت كرده كه مبارزه قهري و حذفي در جهت كنترل و كاهش دخانيات بطور کامل اثر بخش نیست، خاطرنشان كرد: بايد با تدابير لازم بتوان با مصرف دخانیات به ویژه قلیان در هرمزگان مقابله و آن را کنترل کرد. 
 
وی با تاكيد بر اينكه آموزش و اطلاع رساني میتواند براي كنترل و كاهش دخانيات اثر گذار باشد، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترين عوامل مصرف دخانیات، در دسترس بودن عرضه آن است که باید در این خصوص چاره اندیشی عملی و کاربردی شود.
 
میرزاد با تاكيد براينكه متاسفانه شيوع مصرف دخانيات در جامعه به سنين پائين رسيده و امروز به يك معضل اجتماعی تبديل شده است، گفت: شیوع مصرف دخانیات به‌خصوص قلیان در سال‌های اخیر به یک عادت ناپسند در سطح جامعه به‌ویژه در میان جوانان تبدیل شده که استمرار این روند نیازمند چاره‌اندیشی متولیان امر و فرهنگ سازی مناسب است.
 
وی خاطر نشان کرد: باور غلط کمتر بودن آثار منفی دخانیات بخصوص قلیان ، موجب افزایش استفاده از این مواد به ویژه در بین جوانان و حتی نوجوانان شده است.
 
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از عوامل نگران‌کننده، گرایش زنان و دختران به مصرف قلیان دانست و عنوان کرد: طبق گفته متخصصان آثار مخرب مصرف این مواد در زنان و دختران بیشتر از متوسط استفاده آن در کشور و حدود سه برابر میانگین کشوری است.
 
میرزاد تأکید کرد: باید سطح اطلاعات و دانش خانواده‌ها در زمینهٔ مصرف دخانیات به ویژه قلیان افزایش یابد، چرا که شکسته شدن قبح کشیدن قلیان ضربه جبران‌ناپذیری به‌سلامت جامعه وارد کرده است.
 
 وی ممنوعیت استعمال قلیان در اماکن عمومی را بسیار مهم دانست و افزود: عدم عرضه و فروش قلیان به نوجوانان، تبیین مضر بودن مصرف این‌گونه مواد از سوی خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان و ایجاد شرایط و فضای مفرح و شاد برای انجام سرگرمی‌های مفید و مؤثر در اوقات فراغت آنها از جمله راهکارهای کاهش مصرف قلیان در جامعه است.