×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پایه صادراتی محصولات شیلاتی در میناب احداث شود

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین، ایرج حیدری عصر یکشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی و بازرگانی استان با محوریت توسعه شهرستان میناب با اشاره به پتانسیل های این شهرستان، عنوان کرد: شهرستان میناب از قطب‌های اصلی کشاورزی استان  است که توسعه زیرساخت های بخش کشاورزی، شیلاتی، بندری، گردشگری  از نیازهای ضروری آن است.

وی در همین رابطه گفت: عملیاتی شدن کامل سند توسعه کشاورزی شهرستان میناب شامل اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار، اصلاح باغات و توسعه کشت های گلخانه ای بسیار از مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان را مرتفع می سازد و زمینه ساز تولید و اشتغال در این شهرستان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان تصریح کرد: برای اجرای کامل سند توسعه کشاورزی شهرستان میناب، جذب اعتبارات ملی در کنار کمک های فنی و اعتباری برای سرعت بخشیدن به طرح ضروری است.

حیدری اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب شهرستان میناب در زمینه آبزی پروری احداث پایه صادراتی محصولات شیلاتی این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع دولتی از ظرفیت های بخش خصوصی و مشارکت مردمی در توسعه بخش کشاورزی شهرستان میناب نهایت بهره را باید برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: طرح های که از سوی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شهرستان میناب در حوزه های کشاورزی، شیلاتی، بازرگانی، گردشگری ، صنایع دستی ارائه می گردد کاربردی و عملیاتی باشد تا آثار اجرای طرح ها برای مردم ملموس باشد.

حیدری با تاکید بر توسعه گردشگری دریایی در شهرستان میناب، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود نوار ساحلی گسترده توسعه گردشگری دریایی با ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در شهرستان میناب دنبال گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه متوازن مناطق مختلف استان، گفت: توسعه متوازن مناطق مختلف استان زمینه ساز پیشرفت این مناطق با ایجاد زیرساخت ها  و جلوگیری از مهاجرت مردم این مناطق به مرکز استان خواهد شد.

وی با اشاره به قدمت پنج شنبه بازار میناب، اظهار داشت: پنج شنبه بازار میناب با قدمتی طولانی یکی از ظرفیت های شهرستان میناب است که علاوه بر عرضه صنایع دستی محلی یک ظرفیت گردشگری نیز می باشد که نیازمند ساماندهی است.