×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مزاحمت های اینستاگرامی از طریق صفحات جعلی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین سرهنگ “علی اصغر افتخاری” گفت: با مراجعه یکی از شهروندان ساکن بندرعباس مبنی بر جعل صفحه اینستاگرام و انتساب مطالب غیر واقع در فضای مجازی به وی، پیگیری موضوع در در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به جعل صفحه اینستاگرام شاکی نموده و با ارسال درخواست دوستی به صفحات اینستاگرام دوستان و آشنایان اقدام به انتشار مطالب کذب کرده است،ادامه داد: متأسفانه عکس های شاکی با فتوشاپ دستکاری و نوشته های خلاف واقع درج شده بود.

سرهنگ افتخاری افزود: متهم صفحات مشابه دیگری هم در اینستاگرام برای شخص مذکور ایجاد کرده بود تا در معرض دید همگان قرار گیرد .

وی گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و با استفاده از روش های علمی و تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی طی یک عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شد .

این مسئول انتظامی افزود: متهم پس از دستگیری با توجه به ادله دیجیتال و مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اقرار کرد.

سرهنگ افتخاری گفت: متهم که با شاکی آشنا و از ایشان طلب مالی داشت به سوء استفاده از تصاویر منتشر شده در اینستاگرام وی معترف و صفحات جعلی همگی حذف شد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با بیان اینکه دفاع از حقوق معنوی و اجتماعی شهروندان در فضای مجازی معیار عمل پلیس فتا می باشد ادامه داد: رسیدگی سریع به شکایت های مردمی از شاخص های اصلی عملکرد ما می باشد و کارشناسان این پلیس با اقتدار و جدیت اقدام به تعقیب قضایی و دستگیری مجرمین سایبری خواهند کرد.