×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهبود پاسخ گویی شهرداری نسبت به شورا/ اصحاب رسانه برای شورا خودی و غیر خودی ندارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، فیصل دانش در نشست خبری رئیس و هیات رئیسه شورای شورای اسالامی شهر بندرعباس با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: این روز برای نهاد شورا ارزشمند است چرا که احساس می‌شود که ارتباط ما با خبرنگاران بیشتر از ارگان‌ های دیگر است و حضور پر رنگ خبرنگاران باعث می‌شود که مردم از وضعیت شورا و نمایندگان خود آگاه شوند.
وی عنوان کرد: در شورای دوم و سوم برای ایجاد فضا برای حضور خبرنگاران در جلسه شورا  با مشکلاتی روبرو بودیم و برخی از اعضا مخالف بودند و دید رسانه‌ای بر اعضای شورا حاکم نبود.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: در شورای پنجم سعی شده است که ارتباط با خبرنگاران بیشتر شود تا مردم از تصمیمات صحن شورا در کمترین زمان آگاه شوند.
دانش اذعان کرد: اعضای شورا با چالش‌ هایی روبرو هستند که اغلب آن به خاطر این است که هنوز کار گروهی و تیمی را به درستی فرا نگرفته‌ایم.
وی افزود: شورای پنجم با وجود دلایل زیادی که امکان عدم برگزاری جلسه را دارد از ابتدا تا امروز 130 جلسه رسمی داشته است که با مقایسه با شوراهای گذشته بسیار زیاد است.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: برگزاری این تعداد جلسات به معنی این است که بیش از 300 جلسه کمیسیون نیز برگزار شده است، با وجود اینکه برخی از این جلسات خروجی خوبی نداشته است اما نمایندگان وقت زیادی را در راستای حل مشکلات و مطالبات مردم صرف کرده‌اند.
دانش با بیان اینکه گزارشی را در خصوص سال دوم شورای شهر ارائه خواهم کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال دوم را تشکیل جلسات رسمی هیات رئیسه می‌دانم با توجه به اینکه در چهار دوره گذشته هیات رئیسه رسمی شروع نمی‌شد این جلسات برای تصمیم در دستور کار قرار دادن موضوعات جلسه برگزار شد.
وی ادامه داد: نتیجه این عمل تغییر نگرش از فکر فردی به فکر جمعی است و از تشکیل 50 جلسه هیات رئیسه بسیار خرسند هستم.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ابراز داشت: دفتر صورت جلسات هیات رئیسه برای اولین بار در بندرعباس تشکیل شد تا به صورت منظم مصوبات پیگیری شود.
دانش اظهار داشت: یکی دیگر از اقدمات خوبیکه صورت گرفت، برگزاری جلسه کمیسیون‌های شورای شهر در یک زمان مشخص است.
وی عنوان کرد: در گذشته شهرداری پاسخگویی ضعیف‌تری در قبال شورای داشت اما از شهریور سال گذشته با رفتار صحیح اداری باعث بهبود این پاسخگویی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: اعضای شورای هیچکدام با دیگری تفاوتی ندارند این اولین موضوعی بود که در تغییرات نگاه روابط عمومی مد نظر قرار گرفت و روابط عمومی باید همه را با یک دید نگاه کند.
دانش اذعان کرد: برای اولین بار در شورا ماه‌نامه‌ای تحت عنوان شورا نامه منتشر شد که اخبار ماهانه شورای را به اطلاع مردم می‌رساندیم و این موضوع نکته مثبتی برای روابط عمومی محسوب می‌شود.
وی افزود: اعضای شورای شهر دو ساعت از وقت خود را برای پاسخگویی به مردم در سامانه 137 قرار می‌دادند.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تشریح کرد: شورای شهر معمولا از گذشته خود یاد نمی‌کرد اما ما سعی کردیم تحت عنوان تقدیر از پیشکسوتان یک بابی را باز کنیم تا با هم‌اندیشی با روسا و اعضای شورای گذشته از تجربه موفق این افراد کمک گرفته شود.
دانش گفت: سعی شد که در حد توان با نشریات همراه باشیم و کسی را خودی و غیرخودی نبینیم حتی شخصی که علیه شورای شهر تیتر زده است چراکه رسالت خود را انجام داده است.
وی بیان داشت: اکثریت اعضای شورای شهر بندرعباس این نظر را دارند که نگاه آزادانه برای حضور عکاسان و فیلم برداران در جلسه تا زمانیکه نظم شورا را بر هم نزند آزاد است.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ابراز داشت: اپلیکیشنی برای معرفی بیوگرافی اعضا و مصوبات شورای شهر تدوین شده است تا مرم مشاهده کنند.
دانش اظهار داشت: شورای شهر بندرعباس به سیستم شبکه دولت وصل نبود و در برخی از موار از بخشنامه‌ها اطلاع نداشتیم اما با تشکیل شبکه دولت از تمام بخشنامه‌ها و قانون‌ها اطلاع پیدا می‌کنیم.
وی با بیان اینکه شورای شهر بندرعباس در بحث مالی شاهد تحول عظیم بود، عنوان کرد: در ابتدا مدیر اداری و مالی در شورای شهر بندرعباس وجود نداشت به همین دلیل نیاز دیدیم که واحد مالی و اداری شورا احداث شود و یک نفر نیز این مهم را بر عهده گرفت و پیشرفتی در این زمینه نیز صورت گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در نتیجه ایجاد واحد اداری و مالی چارت سازمانی برای شورا نیز بروز شد و پرسنل از شرح وظایف خود به درستی آگاه شدند چراکه این شرح وظایف تنظیم شد و در اتاق‌های افراد نصب شد.
دانش اذعان کرد: در شورا مقداری تعدیل نیروی انسانی انجام شد با وجود اینکه انتقاداتی انجام شد اما هنوز اعتقاد دارم که این تعدیل نیرو درست بود چراکه احساس شد که افرادی که کم‌کاری می‌کنند یا افرادی که توانایی لازم را نداشتند کنار گذاشته شوند.
وی افزود: مکاتبات شورا باید به امضای رئیس شورا صادر می‌شد که این مهم صورت گرفت و جای تشکر از همه اعضای شورا وجود دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تشریح کرد: با تشکیل کلاس‌های آموزشی در بخش‌های مختلف، شورا دارای یک نظم آموزشی شد.
دانش گفت: کنترل دقیق حضور و غیاب برای پرسنل از جمله اقداماتی بود که در بخش اداری انجام شد.
وی بیان داشت: شورای شهر حساب جدایی به امضای رئیس و حزانه دار دارد تا در مسائل مالی به انحراف نرویم. امسال علی‌رغم اینکه تلاش شد تمام پرداخت‌ها انجام شود اما هنوز مبلغی به عنوان ذخیره در اختیار داریم و در حال حاضر شورا یک استقلال مالی دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ابراز داشت: یک نظارت ویژه‌ای نسبت بودجه‌ریزی و بودجه شهرداری توسط شورای شهر وجود داشته است و حدود 24 جلسه رسمی در این راستا تشکیل شد تا بودجه شهرداری تدوین شد.
دانش اظهار داشت: بودجه شهرداری از 515 میلیارد به 715 میلیارد افزایش پیدا کرد که تمام اعضای شورای در این افزایش بودجه دخیل بودند.
وی بیان داشت: روشی در لاحیه بودجه دیده شد که موجب افزایش نظارت شورا بر بودجه شهرداری شد و نگاه این بوده است که در بودجه 98 شهرداری دقت بیشتری وجود داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با ذکر اینکه انتخاب تیم مشاورین از دیگر اقدامات شورا است، ابراز داشت: هر وقت شخصی به عنوان مشاور انتخاب می‌شد انتقاداتی مطرح شد و با توجه به اینکه شورا دارای شش کمیسیون است، دامنه اقدامات وسیع است به همین جهت نیاز به مشاورین احساس می‌شود.
دانش اظهار داشت: سعی شد که تعامل بیشتری میان استانداری، فرمانداری و نهادهای دولتی ایجاد شود که نتیجه آن به نفع مردم خواهد بود.
وی بیان داشت: تفاهم‌نامه کشوری در رابطه با موسسات خیریه انجام شد که شامل ایجاد ارتباط با سمن‌ها بود و جا دارد از تمام اعضای شورای شهر قدردانی کنم.