×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسانه‌ها چشم بیدار مردم هستند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، سرهنگ پاسدار « اباذر سالاری » در همایش بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از مدیران صدا و سیما و خبرگزاری های فعال در هرمزگان و خبرنگاران خبرگزاری بسیج، ضمن تبریک 17 مرداد، یاد و خاطره شهید صارمی را گرامی داشت و اظهار کرد: شهید « یوسف دقت » از خبرنگاران هرمزگانی و اولین مسئول روابط عمومی سپاه هرمزگان نیز 20 مرداد ماه سال 60 به دست منافقین کوردل در بندرعباس به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد رسانه های استان هرمزگان، افزود: رسانه های این استان همواره در انعکاس اخبار حوزه سپاه و بسیج همکاری بسیار خوبی داشته اند و میدان دار این عرصه بوده اند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) با اذعان به اینکه اگر هم گاهی ضعفی در این زمینه مشاهده شده است بدین خاطر بوده که نتوانسته ایم از ظرفیت رسانه ها به درستی استفاده کنیم، تصریح کرد: کار در حوزه رسانه در عین ظاهر ساده بودن آن، بسیار سخت است و انعکاس اخبار نیازمند برخورداری از روحیه جسارت و شهامت است.

وی از خبرنگاران به عنوان اثرگذارترین افراد جهت دهنده مسیرها نام برد و عنوان کرد: گاهی گزارش یک خبرنگار مسیر حرکت دولت ها و مسئولان را عوض می کند.

سرهنگ پاسدار سالاری در ادامه به نقش صدا و سیما در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و … اشاره کرد و گفت: رسانه ملی، خبرگزاری ها و روزنامه ها در کنار هم رسالت عظیمی را بر عهده دارند و می توانند جهت دهنده امور جامعه باشند.

وی مطالبه گری در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری را از رسالت های کلیدی رسانه ها در نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: رسانه ها با مطالبه گری و پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب، می توانند مسیر رشد جامعه را فراهم کنند.

جوان ترین فرمانده سپاه استانی در سطح کشور اضافه کرد: رسانه باید به عنوان چشمان بیدار مردم باید مسائلی را که موجب آسیب در جامعه می شود شناسایی و به روشی زیرکانه و هنرمندانه انعکاس دهد.

وی با بیان اینکه رسانه های هرمزگان در انتشار مشکلات مردم در کنار دستاوردهای نظام همواره پیشتاز بوده اند، ابراز امیدواری کرد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

سالاری در ادامه به معرفی طرح « تحول محلات » پرداخت و گفت: این طرح با رویکرد مردم یاری، محرومیت زدایی و توجه دادن مردم به نیازمندی های خودشان در شهر بندرعباس کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه در قالب اجرای این طرح مصصم هستیم که با به صحنه آوردن مردم، بخشی از مشکلات جامعه را حل کنیم، افزود: حضور مردم در دفاع مقدس موجب پیروزی ما شد و در دیگر صحنه ها نیز هر جا که مردم به صحنه آمده اند شاهد موفقیت و خنثی سازی توطئه های دشمنان شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) یکی از مشکلات جامعه امروز را میدان ندادن به مردم در عرصه های اقتصادی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: هرجایی که نقطه ضعفی وجود داشته باشد با حضور مردم می توان آن را برطرف کرد.

وی از شناسایی و دسته بندی و توانمندسازی محرومان محلات و تشکیل صندوق های قرض الحسنه را از دیگر اهداف طرح تحول برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر پنج صندوق قرض الحسنه با عضویت 10 هزار نفر(30 درصد از پاسداران) در بندرعباس تشکیل شده است.

سالاری افزود: هر کدام از اعضا ماهیانه حداقل 10 هزار تومان از حقوق خود را با هدف کمک به محرومیت زدایی، ازدواج و اشتغال جوانان به حساب این صندوق ها واریز می کنند که تا کنون میزان کمک های ماهیانه اعضا به هشت میلیون تومان رسیده است.

وی از رسانه ها خواست در راستای ترویج این سنت حسنه و فرهنگ سازی در رابطه با توسعه این صندوق های قرض الحسنه در سطح استان و حتی کشور قلم فرسایی کنند.

سرهنگ پاسدار سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این نکته که امروز بسیج هرمزگان افتخار دارد که از همه ظرفیت های خود برای رفع مشکل ازدواج جوانان استفاده می کند، اظهار کرد: مجموعه سالن های ورزشی بسیج در سراسر استان هرمزگان به صورت رایگان در اختیار مراسم جشن ازدواج جوانان قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است که سایر ادارات و نهادها نیز در این زمینه ورود پیدا کنند و ظرفیت های خود از قبیل سالن های اجتماعات را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند، گفت: کارگاهی در حوزه اشتغال نیز با تهیه پنج دستگاه چرخ خیاطی و تجهیزات در یکی از محلات بندرعباس راه اندازی شده است که حداقل 200 نفر از جوانان می توانند در این کارگاه مشغول به کار شوند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) به فعالیت های محرومیت زدایی بسیج نیز اشاره کرد و افزود: قریب به 7 میلیارد تومان در زمینه محرومیت زدایی در بشاگرد ازجمله در حوزه‌های آبرسانی، ساخت مدرسه، خانه عالم و … هزینه شده است که احداث بیش از 10 مخزن تامین آب در مناطق محروم این شهرستان یکی از این اقدامات است.

سالاری ادامه داد: در حوزه مباحث فرهنگی نیز در زمینه کاهش طلاق و اعتیاد در قرارگاه های طرح تحول محلات اقدامات بسیار خوب و درخور توجهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات در راستای الگوسازی در ارائه خدمت انجام شده است، تصریح کرد: سپاه به عنوان نهادی مردمی در هرجا که نیاز به کار جهادی باشد آماده خدمت رسانی است.