×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، مجتبی حمزه نژاد گفت : با تأثیر جریانات شرقی روی استان، طی امروز در برخی نقاط  استان ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: در مناطق دریایی دریای عمان و تنگه هرمز شاهد وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی خواهیم بود که در شرق تنگه هرمز تا ساعات شب تداوم خواهد داشت و سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

حمزه نژاد اضافه کرد: توصیه می‌شود با توجه به نامساعد بودن شرایط ترددهای دریایی در سواحل جاسک و تنگه هرمز، شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اظهار کرد: تمهیدات لازم جهت ترددهای دریایی به جزایر خلیج‌فارس از جمله جزیره لارک صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به‌طورکلی بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی تا اوایل صبح سه‌شنبه هفته جاری سبب مواج شدن این مناطق خواهد شد، ادامه داد: در ساعات صبح در مناطق ساحلی افزایش ابرناکی و در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات استان رشد ابرهای بارشی، رگبار موقتی باران و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

حمزه نژاد با تأکید بر اینکه توصیه می‌شود با توجه به تقویت سامانه مونسونی از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌ها در ساعات بعدازظهر خودداری شود، تصریح کرد: از لحاظ دمایی با توجه به افزایش رطوبت نسبی در مناطق ساحلی، تغییرات قابل‌توجه دمایی پیش‌بینی نمی‌شود.