×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استعلام دستی جایی در دولت الکترونیک ندارد/ زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری کاهش یابد

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین،فریدون همتی در نشست کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به بررسی تقاضاهای ارائه شده جهت اجرای طرح های سرمایه گذاری، عنوان کرد: در این نشست ۱۴ طرح صنعتی و کشاورزی بررسی و مصوب شد و مقرر شد که اراضی آن‌ها در پهنه‌های مورد تقاضا تعیین کاربری شود.

وی با اشاره به این که مصوبات کارگروه‌ها باید در کمتر از 24 ساعت و شورای برنامه‌ریزی تا حداکثر 48 ساعت ابلاغ شود تا کار زمین نماند ادامه داد: تصویب این طرح ها در راستای اجرای پروژه های سرمایه گذاری با هدف اشتغال‌زایی در استان صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان با تأکید بر کاهش زمان پاسخ به استعلامات و صدور مجوزهای سرمایه گذاری، افزود: باید میانگین زمان صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری توسط هر کدام از دستگاه های اجرایی مشخص و در این خصوص شفاف سازی شود.

همتی همچنین بر لزوم توسعه دولت الکترونیک در استان تاکید کرد و گفت: فرآیند تمامی استعلامات، ارائه و بررسی درخواست های سرمایه گذاری باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: لیست بدترین و بهترین دستگاه‌های استان در صدور مجوز به اطلاع عموم خواهد رسید و رونوشتی نیز از آن برای دفتر رئیس جمهور و وزیر مربوطه ارسال خواهد شد.

همتی اظهار داشت: دولت الکترونیک در تلاش است که کار مردم ساده شود به همین منظور استعلام دستی دستگاه‌ها ممنوع است و تمام دستگاه‌ها مکلف به استعلام الکترونیکی هستند.

وی ادامه داد:اگر مشاهده شود دستگاهی استعلام دستی را در دستور کار قرار دهد، با آن دستگاه برخورد جدی خواهد شد.