×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نهادهای مردمی و دولتی هرمزگان محور توسعه سواحل مکران خواهند بود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی در آیین تجلیل از خبرنگاران استان هرمزگان اظهار داشت: تمام مدیرانی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند باید به عدالت توجه داشته باشند و همواره این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: اگر نسبت به شخصی دلخوری داریم نباید بیش از حق آن فرد، قلم بچرخانیم و بیان شود تا حقی ضایع نشود چراکه در این صورت بهداشت روانی جامعه دچار مشکل خواهد شد.

استاندار هرمزگان صریح کرد: نقش رسانه در این مقطع بسیار پررنگ و مهم است و به خوبی می‌توانید با حفظ روحیه و امید جامعه و تولیدات فاخر، حمله رسانه‌های خبری دشمن را خنثی کنید.

همتی اذعان کرد: دشمن با تمام قوا و از تمام جبهه‌ها وارد شده است از یک طرف تحریم وجود دارد و از یک طرف به دنبال فریب مردم برای مذاکره و گفتگو است که این تصور غلط باید توسط رسانه‌ها از بین برود.

وی بیان داشت: رسانه‌های استان باید تحلیلی درست از شرایط موجود داشته باشند تا مردم بدانند که یک دشمن فریبکار برای تخریب روحیه انقلابی، فرهنگ و استقلال طلبی ایران در کمین است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: باید تدابیری در جامعه جهانی اندیشیده شود که به تمام جهان نشان دهد که ملت ایران نه به دنبال جنگ و آشوب است بلکه ایران به دنبال آرامش و تعامل همراه با احترام است.

همتی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها را یک فرصت طلایی برای کشور می‌بینیم تا کشور به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کند.

وی افزود: تشکل‌های رسانه‌ای استان هرمزگان به صورت هفتگی یا ماهانه در راستای تقویت جامعه جلساتی را تشکیل دهند تا مشکلات جامعه بدون ایجاد نا امیدی در روحیه مردم حل شوند.

استاندار هرمزگان گفت: تا پایان سال پروژه‌های بزرگی برای افتتاح وجود دارد و رئیس جمهور نیز برای افتتاح این پروژه‌ها به استان هرمزگان سفر خواهند داشت.

همتی اظهار داشت: تمام ابتکارات برای جذب سرمایه‌های مردم به کار گرفته شده است و در همین راستا سه ظرفیت پرورش ماهی در دریا، جلبگ‌ها و پرورش میگو با کمک بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: ساز و کاری با همراهی بخش خصوصی و منابع بخش خصوصی  برای ایجاد اشتغال و افزایش صادرات شکل گرفته شده است.

استاندار هرمزگان صریح کرد: در بخش فولاد تفاهم‌نامه‌ای برای افزایش تولید فولاد منعقد شده است.

همتی اذعان کرد: احداث یک پالایشگاه 350 هزار بشکه‌ای در داخل شهرک صنعتی جاسک در حال انجام است که به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

وی بیان داشت: مسئولیت توسعه سواحل مکران به معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد توسعه مکران سپرده شد و پیشنهاد ما که محور توسعه نهادهای مردمی و دولتی خود استان باشند نیز پذیرفته شد.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: برای اولین بار چند کشتی بزرگ داخلی و خارجی از جمله بزرگترین کشتی ایران در بندرعباس تعمیر شد که برای تحقق این موضوع تلاش‌های زیادی صورت گرفت.

همتی خاطرنشان کرد: برای تحقق ده میلیون گردشگر در استان هرمزگان باید بخشی از ظرفیت‌های مردمی به میدان بیاید و فرهنگ پذیرش گردشگر در استان ایجاد شود چراکه خود فرهنگ استان هرمزگان یک جاذبه بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: نگرش وزارت نیرو از سمت آب سدها خارج می‌شود و به سمت رونق آبشرینکن‌ها می‌رود که در نتیجه آن باعث از بین رفتن کشاورزی میناب می‌شود و صادرات رونق پیدا خواهد کرد.

استاندار هرمزگان گفت: امسال 212 پروژه برای سازه‌های آبخیزداری با همکاری صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد که در میان تمام استان‌ها بیشترین سرمایه دریافتی محسوب می‌شود.

همتی اظهار داشت: کولیدور پارسیان تا جاسک به سرعت در حال انجام است که باید در این راستا از این پیمانکاران این پروژه تقدیر شود.

وی عنوان کرد: در بشاگرد جاده وجود ندارد و به همراه وزیر راه و شهرسازی یک برنامه خوبی برای بهبود و ایجاد جاده در نظر گرفته شده است و در چند روز آینده با قرارگاه خاتم نیز برای توسعه بشاگرد جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.