×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آئین پایانی دومین دوره جشنواره موسیقی شرجی برگزار شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، آئین پایانی دومین دوره جشنواره موسیقی شرجی شب گذشته(21 مرداد) با حضور مسئولان استانی، پیشکسوتان فرهنگ و هنر و اقشار مختلف موسیقی هرمزگان و حمایت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، شهرداری بندرعباس، مجموعه بستنی سبز، انجمن موسیقی هرمزگان، شرکت سریع سیستم جنوب، شرکت ایرانیان فیلم خلیج‌فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار و نفرات برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.
در ابتدای این مراسم رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره موسیقی شرجی کشف استعدادهای موسیقی و کار جدید با شاخص‌های موسیقی هرمزگان بود، تصریح کرد: شاید زمانی از نظر برخی افراد آثار انتخاب‌شده از سوی هیئت داوری شایستگی نداشته اما انتخاب داوری براساس هارمونی‌ها و نگاه تخصصی است.
احمد پاداش با اشاره به اینکه کیفیت آثار، متفاوت بودن صدا، نوع تنظیم و از همه مهم‌تر شاخص‌های موسیقی هرمزگان ملاک داوری بوده است، اضافه کرد: هرمزگان شاهراه تمدن‌ها بودیم و باید امروز تلاش کنیم تا دست در دست هم موسیقی هرمزگان را به سطح جهانی برسانیم.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه خوشحالم از اینکه شاهد برگزاری جشنواره مختلف فرهنگی و هنری در استان هرمزگان هستیم، افزود: این موضوع نشان‌دهنده آن است که هرمزگان استانی پویا و در عرصه موسیقی پایتخت برگزاری کنسرت نیست بلکه پایتخت موسیقی است.
رضا کمالی زرکانی با اشاره به اینکه گواه این گفته‌ام موسیقی هرمزگان در اکولوژی‌های مختلف همچون دریا، دشت و کوهستان است، اظهار کرد: هرمزگان در منطقه‌ای قرارگرفته که از همسایگانی بهره می‌برد که موسیقی آن‌ها باهم تفاوت دارد.
وی با بیان اینکه هنر موسیقی پاکیزه‌ترین هنر است و آغازکننده تمامی هنرهاست، اضافه کرد: این موضوع نشان‌دهنده آن است که موسیقی از جان انسان آغاز می‌شود و تمامی موسیقی دارای ریتم است همچون زندگی که در آن ریتم ساری و جاری است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه امروز مفتخرم که در این جمع حاضر شدم، تصریح کرد: خوشحالم در استانی زندگی می‌کنم که هنرمندان موسیقی در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و بدین منظور رویای بلندی برای موسیقی هرمزگان در سر می‌پرورانم و آن‌هم برگزاری جشنواره‌ای در ابعاد بین‌المللی است.
وی با بیان اینکه هرمزگان ظرفیت برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی را دارد، افزود: باید اهالی موسیقی کمک کنند تا در سالجاری با کمک تمامی مسئولان به این رویا برسیم.
کمالی زرکانی با اشاره به اینکه طرح این موضوع مهیا و در حال نهایی شدن است، خاطرنشان کرد: استاندار هرمزگان نگاه بسیار خوبی به حوزه فرهنگ و هنر دارد و در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هرمزگان قول کلنگ 10 پلاتو و 10 نگارخانه در سراسر استان به همراه ایجاد سالن تمرین برای تمامی هنرمندان از جمله موسیقی در سالجاری گفت.
وی در پایان گفت: موسیقی هرمزگان کم‌توقع‌ترین هنرمندان هستند و از این بابت که بیشترین همکاری را با متولیان فرهنگ و هنر استان داشته‌اند، تشکر می‌کنم.
همچنین نماینده مردم هرمزگان در مجلس در این مراسم گفت: من به‌عنوان یک شهروند از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌خواهم خدمات قابل‌انتظار برای اهالی هنر را در چارچوبی که برای آن تعریف‌شده است ارائه دهد.
احمد مرادی افزود: باید باور و اعتقاد را به هنرمندان بومی منتقل کنیم و در این افراد اطمینان خاطر ایجاد کنیم چراکه این افراد در قبال جامعه احساس مسئولیت می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر هرکدام از ما می‌توانیم برای هنرمندان استان اقدامی انجام دهیم بهتر است خساست به خرج ندهیم و کمک‌های خود را از آن‌ها دریغ نکنیم.
این نماینده مجلس اظهار کرد: بنده در مقام یک مسئول باید پس از اتمام مسئولیتم گزارشی نسبت به عملکردم ارائه کنم و مردم را در جریان امور قرار دهم.
مرادی در پایان گفت: در جلسه‌ی یک ماه قبل من با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موفق به اخذ مجوز تجهیز تمامی پلاتوهای استان هرمزگان شده‌ام.
در این مراسم به‌پاس گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد علی پورسیار(علیکوبریم) کلیپی پخش شد و از احمد توحدی به‌پاس زحمات بیش از چهار دهه در موسیقی هرمزگان تجلیل به عمل آمد. همچنین هنرجویان آموزشگاه نگارستان و گروه بادگیر در این آئین به اجرای قطعاتی پرداختند.
لازم به ذکر است، در این مراسم مسئولینی همچون احمد مرادی(نماینده هرمزگان در مجلس، رضا کمالی زرکانی(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان)، عزیزاله کناری(فرماندار شهرستان بندرعباس)، مریم یگانه(مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان)، امید ذاکری(مدیرکل منابع طبیعی استان هرمزگان)، محمدمهدی جهانبخش(معاون شهردار بندرعباس)، فاطمه رکن‌الدینی(مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان)، معصومه قاسمی(مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان) حضورداشته و پیشکسوتانی همچون علی علوی، احمد توحدی، فرید علوی، منصور نعیمی، محمدعلی قویدل فرد، نوید قویدل، مرتضی کریمی، علی امینی حضور داشتند.
در این جشنواره که با داوری احمد پاداش، مرتضی صفا و امید محبی برگزار و از بین بیش از 70 اثر بیست اثر پس از سه مرحله داوری به مرحله نهایی راه یافت، نتایج زیر به دست آمد:

تقدیر هیئت‌داوران از برگزیدگان ویژه:
مجید سالاری
حسین اصیلی
گروه جالبوت

برگزیدگان بخش مردمی:
آزاد کمالیان
احمد رحیم
حسین اصیلی

برگزیدگان بخش داوری:
گروه مالوک
کوروش توحدی و احمد رحیم(مشترک)
علی امینی