×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سیال بودن جمعیت یکی از دلایل کم بودن تراکم جمعیتی در کلاس است

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین، صالح دریانورد در پنجمین کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری اظهار داشت: بررسی وضعیت پوشش تحصیلی در شهرهای استان هرمزگان یکی از مواردی است که در این جلسه بررسی خواهد شد.
وی عنوان کرد: یکی از مواردی که استان هرمزگان را در مرتبه نامطلوبی از پوشش تحصیلی قرار داده، بحث بازمانده از تحصیل است که در گروه‌های سنی مختلف وجود دارد اما گروه سنی شش تا 10 سال حساسیت اجتماعی بیشتری دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده است و توانسته است بخش اعظمی از این افراد بازمانده از تحصیل را تحت پوشش تحصیلی قرار دهد و موفق شد که بخشی از ملزومات تحصیلی را تامین کند.
دریانورد ابراز داشت: در جزایر استان هرمزگان در مقاطع تحصیلی مختلف امکانات وجود ندارد چراکه سد بندی جمعیت یکی از ملاک‌های ارائه نوع خدمت آموزشی است.
وی افزود: برقراری و برپایی مدارس دوره‌های متوسطه و ابتدایی بر اساس میزان جمعیت دانش‌آموز شکل می‌گیرد و این موضوع باعث شده است که بازمانده از تحصیل در استان وجود داشته باشد که لازم است در روش‌های و شیوه‌های آموزشی استان تجدید نظر صورت گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان بابیان این نکته که در بسیاری از اماکن آموزشی تراکم جمعیتی در کلاس بسیار پایین است، اذعان کرد: با توجه به اینکه جمعیت یه مولفه سیال است نمی‌توان با قاطعیت در اینگونه مسائل قضاوت کرد، جمعیت در پی تغییرات اقلیم، اقتصادی و معیشت تغییر پیدا می‌کند و در بسیاری از موارد این تغییر جمعیت برای سیاست‌گذاران قابل پیش‌بینی نیست.
دریانورد اظهار داشت: در بسیاری از موارد، آموزش و پرورش هنگامی که مدرسه را احداث کرده است تعداد دانش‌آموز به حد نساب کافی رسیده بود اما بعدها به دلیل مهاجرت، جمعیت کاهش پیدا کرده است و نمی‌توان گفت که تعداد کم دانش‌آموزان در کلاس، ناشی از سیاست‌گذاری غلط آموزشی آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: لازم است که در ساز و کار آموزش و شیوه‌های ارائه خدمات آموزشی متناسب با شرایط اقتصادی، اقلیمی تجدید نظر شود تا شاهد بهره‌وری در این حوزه باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان مطرح کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری برای عدم منع تحصیل افاغنه مهاجر، تمام خدمات آموزشی به این عزیران نیز ارائه می‌شود.
دریانورد گفت: در قانون بودجه امسال جمعا حدود چهار تومان برای پوشش بازماندگان از تحصیل استان هرمزگان به صورت متمرکز در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: نیاز به تفکیک داده‌ها وجود دارد؛ تحلیل داده‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی و وضعیت معیشت زندگی مردم باشد.