×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
انتظام بخشی فعالیت‌ها در پهنه ساحلی صورت خواهد گرفت

به گزارش تجارت جنوب آنلاین صالح دریانورد، در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار داشت: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی که توسط سازمان بنادر و دریانوردی تهیه شده بود در جلسات مختلف مطرح شد و جلسات کارشناسی حول این پروژه انجام شد.
وی با ذکر اینکه در کارگروه‌های مرتبط با این طرح بحث‌های زیادی مطرح شد و دستگاه‌های اجرایی نظرات خود را مطرح کردند، ادامه داد: یکی از مباحثی که در این جلسات مطرح شد راستی آزمایی بود که آیا کاربری‌های که این طرح در پهنه سواحل استان تعیین کرده با واقعیت‌ها منطبق است یا خیر
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان ابراز داشت: نقشه‌های مروبطه دریافت شد و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت و دستگاه‌های اجرایی این نقشه‌ها را با فعالیت‌های خود در حوزه سواحل انظباق دادند و مورد تائید همگان قرار گرفت.
دریانورد با بیان اینکه همواره در ارتباط با اقدامات و فعالیت‌ها در پهنه سرزمین جزیره‌ای عمل شده است، تصریح کرد: یکی از معضلات استان در حوزه شهرها عدم وجود مدیریت یکپارچه است و همواره این دغدغه در نظام اداری و اجرایی استان مطرح بوده است.
وی با اشاره به اینکه سواحل پهنه‌های وسیع اقتصادی استان محسوب می‌شوند، اذعان کرد: با توجه به اینکه سواحل در حوزه‌های گردشگری و حمل و نقل دریایی که مهم‌ترین عناصر اقتصادی هستند تاثیرگذار است باید بررسی شود که ما چه برداشت اقتصادی از این سطح عظیم دریایی و ساحلی داشته‌ایم که ارزش افزوده به اقتصاد افزوده شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان عنوان کرد: همواره به دنبال این بوده‌ایم که سواحل را از نابسامنی خارج کنیم و فعالیت اقتصادی را در پهنه ساحلی نظم ببخشیم و در نهایت انتظام بخشی فعالیت‌ها در پهنه سواحل یکی از پرسش‌های اصلی است که این طرح در پی آن بوده است.
دریانورد ادامه داد: طرح مدیریت یگپارچه در نوار ساحلی استان علاوه بر اینکه کاربری عرصه‌ها را تعیین کرده می‌توان گفت به نوعی آمایش نوار ساحلی نیز تلقی می‌شود و یک برنامه اجرایی برای این سواحل نیز محسوب می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان تصریح کرد: این جلسه فرصتی است که کلیات طرح بررسی شود و مشخص شود که چه سازمان اجرایی پی بردن این مساله را بر عهده بگیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان با بیان این نکته که مشخص شدن و تعیین پهنه بندی در عرصه سرزمینی یکی دیگر از اقدامات این طرح است، اظهار داشت: در طرح آمایش ویژگی‌های نقطه خاصی قابل تشخیص نیست و یک پهنه مشخص است اما در این طرح میتوان ویزگی‌های نقاط مختلف پهنه را مشاهدهن کرد.
دریانورد تشریح کرد: می‌توان گفت یکی از خروجی‌های مثبت این طرح نظم بخشی به پهنه ساحل و حفظ توان ساحلی برای بهبود اقتصاد و امنیت ملی است.
وی گفت: طرح آمایش یک سند فرا دستی است اما طرح مدیریت یکپارچه سواحل استان هرمزگان یک طرح موضوعی و موضعی محسوب می‌شود.
دریانورد ادامه داد: از مجموع مصوبات ارجاع شده به جلسه شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان 95 درصد مربوط به کشاورزی و باقی مربوط به خدمات و دیگر بخش‌ها است.