×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مهارت آموزی 700 زن سرپرست خانواردر طرح توانمندی سازی محلات آسیب پذیر

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان از مهارت آموزی 700 نفر در طرح توانمندی زنان سرپرست خانوار سکونتگاهی غیر رسمی در محلات خبر داد.

مریم یگانه در دیدار با امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت :700 نفر در طرح توانمندی زنان سرپرست خانوار سکونتگاهی غیر رسمی در محلات، مهارت های لازم را در رشته های مختلف از جمله خیاطی و…کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات و ریشه ی تمام معضلات و ناهنجاری های اجتماعی فقر است بیان کرد: توانمند کردن زنان بدسرپرست و بی سرپرست می تواند از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی که ریشه ی اصلی آن فقر است جلوگیری کند که با ایجاد بازار کار برای آنها می توان با این معضل مقابله کرد.

یگانه ادامه داد: به کارگیری فرزندان زنان بدسرپرست و بی سرپرست که مدرک دانشگاهی دارند و با فراهم کردن اشتغال برای این افراد هم می توان به این خانواده ها کمک شایانی کند.

وی درخصوص اولویت کار کمیته پژوهش گفت: این کمیته با رویکرد کاربردی از جمله شناسایی فرصت ها و استفاده از ظرفیت دستگاه ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر بوده است که یکی از موضوعات مدل یکپارچه سبب شناختی خودکشی که شامل روش های زندگی، فرهنگ ، هیجانات، شناخت اختلالات روانی و …بوده است و موضوع دوم عوامل خطرساز گرایش به مواد اعتیاد آور که شامل قشر جوان و نوجوان دانش آموز و دانشجو است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان بیان داشت : تعدادی از خانواده ها در مناطق مختلف استان به دلیل فقر فرهنگی و مشکلات ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان دختر، رشته ی تحصیلی آنها را خود انتخاب می کنند و باعث می شوند که این دختران در رشته هایی که علاقه چندانی به آن ندارند تحصیل کنند .

یگانه در پایان این دیدار از امام جمعه بندرعباس درخواست کرد که طی مکاتبه ای با ائمه جمعه شهرستان ها ،در خطبه های نماز جمعه نسبت به فرهنگ سازی و آگاه سازی والدین اقدام کنند.