×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خام فروشی افتخار نیست/گام بلند استاندار هرمزگان در تحقق شعار رونق تولید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،صبح امروز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت:استاندار هرمزگان در دوره تصدی‌گری خود با راه‌اندازی واحدهای راکد اقتصادی توانسته گامی بزرگ در راستای رونق تولید بردارد.

ایرج حیدری با بیان این‌که دستگاه‌های نظارتی در استان نه تنها مانع نبوده‌اند بلکه در زمینه رفع موانع تولید همراهی کرده‌اند ادامه داد:۲۷واحد معدنی راکد در سال ۹۷ به چرخه‌ی تولید بازگشتند که از اقدامات خوب دولت محسوب می‌شود.

وی افزود:همچنین با خارج نکردن واحدهای تولیدی از چرخه تولید گامی بلند برای تحقق شعار رونق تولید ملی برداشته‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان عنوان کرد :درصد زیادی از پروژه های موجود در استان هرمزگان متعلق به بخش خصوصی است و این بخش در کنار دولت به پویایی کشور کمک می‌کند.

حیدری با بیان این که استان هرمزگان آمادگی کامل را در راستای رایزنی برای  صادرات محصولات به کشورهای همسایه و آسیای میانه دارد تصریح کرد: از ظرفیت‌های ملی هرمزگان برای تمامی کشور استفاده خواهیم کرد و برای برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت:تولید آلومینیوم در استان را باید به حداکثر برسانیم و سعی در تقویت این بخش هم در استان و هم در کشور داشته باشیم.

در ادامه معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که این استان در حوزه تجارت و صنعت ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌توان از آن به نحو احسن استفاده کرد افزود : در منظر ملی استان هرمزگان همچون یک منطقه پر از ظرفیت تلقی می‌شود.

سعید زرندی در خصوص تحریم‌‌های ظالمانه آمریکا بیان داشت :با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ی اخیر، کشور ما ارتباطات خود را با کشورهای همسایه بیش ازپیش ادامه می‌دهد و در این راه استان‌های مرزی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان این که ۲ درصد از واردات کشورهمسایه متعلق به ایران است تصریح کرد:هرچند خام فروشی میزان صادرات را افزایش می‌دهد اما این امر افتخار محسوب نمی‌شود و به دنبال کاهش و حذف این مورد هستیم.

وی عنوان کرد:در سال ۹۱ بیست و سه میلیون تن صادرات سنگ آهن داشتیم که این میزان به کم‌ تر از ۶میلیون تن رسیده است.

زرندی مالیات را ابزار و اهرمی برای مدیریت بازار عنوان کرد و گفت:تغییر نگرش کشوری درمورد مالیات لازم است چرا که درآمدهای مالیات موجب افزایش درآمد کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که صنایع آب بر باید در حاشیه جنوبی کشور احداث شوند در همین راستا به دنبال تقویت این نگاه هستیم و سرمایه‌گذاران را به این استان‌ها معرفی می‌کنیم.

زرندی گفت:در صنایع فولاد‌،پتروشیمی و سیمان تولید داخلی نزدیک به ۶۰درصد تقویت شده و افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان نیز در پایان گفت: تعداد 959 مورد جواز تاسیس در استان صادر شده است که میزان سرمایه گذاری آن 686 میلیارد و 277 میلیون ریال است.

خلیل قاسمی افزود: در چهار ماهه سال‌جاری یکصد و 68 مورد جواز صادر شده است که مبلغ سرمایه گذاری آن بیش از 44 میلیارد و 246 میلیون ریال و همچنین اشتغال آن پنج هزار و 768 نفر است.

وی با بیان این که در طرح اقتصاد مقاومتی سال 98 تعداد شش پروژه به عنوان پروژه های پیشنهادی استان، به کارگروه معرفی شد گفت: از این تعداد، 3 پروژه مورد تصویب قرار گرفت و در سامانه نیپا ثبت شدکه  3 پروژه مصوب شده  شامل شرکت گندله سازی مادکوش ، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (فاز 2 فولادسازی) و شرکت توسعه و فرآوری آهن تنگ زاغ است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در بخش پیش بینی اهداف صادراتی صنایع و معادن افزود : در چهار ماهه سال‌جاری در بخش قیر ، شمش فولاد و آهن اسفنجی ، سنگ گچ و پودر گچ ، سیمان و کلینکر بیش از 394 میلیون دلار صادرات داشته ایم.