×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هرمزگان جز ۵استان پردر آمد کشور است

به گزارش‌تجارت‌جنوب آنلاین مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:اجرای طرح جامع مالیاتی به عنوان یکی از سیاست‌های مهم سازمان امورمالیاتی کشور است که در قالب این طرح اصلاحاتی در قانون مالیات انجام شد که یکی از مهم‌ترین این اصلاحات مربوط به قانون ۱۶۹ مکرر است.

شاکر رضا مریدی افزود: استان هرمزگان به عنوان پنج استان پردرآمدکشور است اما پرونده‌های مالیاتی فعالان اقتصادی در استان هرمزگان نیست و با همکاری و هماهنگی نمایندگان، استانداری وامام جمعه این چنین پرونده‌ها به استان برگردانده می‌شود.

مریدی افزود: سال ۹۶ و ۹۷ در زمینه تسلیم اظهارنامه به صورت الکترونیکی استان هرمزگان در کشور در جایگاه نخست قرار گرفت و در چهار ماهه امسال نیز در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: این استان هم‌چنین در چهارماهه امسال یک میلیارد و ۹۸۰میلیون ریال از محل ۳ درصد مالیات ارزش افزوده به یک‌هزار و ۲۲۰ دهیاری و ۳۹ شهرداری و فرمانداری‌های این استان واریز کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

مریدی با بیان این‌که هر تراکنش بانکی منجر به وصول مالیات نمی‌شود، افزود:این ماده با هدف مچ‌گیری نیست بلکه در راستای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی است تا مشخص شود که این تراکنش‌ها برای چه چیزی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان با اشاره به این‌که از سال گذشته تاکنون شش پرونده فرار مالیاتی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دراستان تشکیل شده است تصریح کرد:همچنین افزون بر ۳۰۰ پرونده تراکنش بانکی بالای ۵۰ میلیارد ریال شناسایی و در دست بررسی است ضمن آنکه سازمان امور مالیاتی با اجرای ماده ۱۶۹ مکرر هم‌چنین به تمام تراکنش‌های بانکی بالات از حد مجاز دسترسی دارد لذا  جلوگیری از فرار مالیاتی یکی از دیگر هدف‌گذاری‌های مهم اجرای طرح جامع مالیاتی است.

مریدی ادامه داد:هم‌اکنون مالیات ارزش افزوده از ۳ درصد در مهرماه ۸۷ به ۹ درصد رسیده که پنج درصد آن به صورت مستقیم  به حساب خزانه واریز می شود که یک درصد به حوزه سلامت و ۳ درصد نیز به نسبت ۳۰ به ۷۰ بین دهیاری‌ها و شهرداری‌ها توزیع می‌شود.

وی گفت: در مجموع بیش از ۱۸ میلیارد ریال در ۱۰ سال و نیم گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هرمزگان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان یاد آور شد: در سال گذشته (۹۷) افزون بر  ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مالیات ارزش افزوده به صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان برگشت داده شد که هرمزگان را در این بخش به رتبه نخست کشوری تبدیل کرد.

مریدی با اشاره به تحقق ۱۱۹ درصدی درآمدهای سال گذشته استان هرمزگان ابرازداشت: ۸۵ درصد از این میزان درآمد توسط کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان و مابقی توسط سایر ادارات محقق شد.

وی از شهروندان خواست برای طرح سوالات و گزارش‌های خود در حوزه امور مالیاتی همه روزه با سامانه‌ ۱۵۲۶ تماس بگیرند.