×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تا پایان سال ۹۸ افتتاح خواهد شد/حذف قبوض کاغذی از ابتدای شهریورماه

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد ذاکری در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با بیان اینکه بنده از حضور اصحاب رسانه در حوزه‌های مختلف رضایت کافی را دارم، اظهار داشت: خاموشی‌های که در سال 97 به دلیل بالا بودن بار وجود داشت را در سال 98 نداشتیم که بخشی از آن به دلیل همراهی مردم و بخشی هم به دلیل مدیریت بار بود.
وی عنوان کرد: در سطح کشور و استان در خصوص مدیریت بار اقداماتی انجام شد و مرکز پایش بار به عنوان یک نقطه شاخص اضافه شد؛ مجموعه‌ای مانند “دیسپاچینگ بار” برای کنترل بار شبکه تاثیر بسیار خوبی برای عبور از تابستان سال 98 بدون مشکل را داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان تصریح کرد: در سال گذشته به ازای هر مشترک حدود هشت دقیقه خاموشی در پنج ماهه اول سال داشتم که این عدد در پنج ماهه سال 98 حدود سه دقیقه رسید و امیدوارم این روند مثبت ادامه داشته باشد.
ذاکری با بیان اینکه اگر تلفات انرژی کاهش پیدا کند سرمایه‌های کشور کمتر تلف خواهد شد اذعان کرد: در پنج ماهه سال 98 روند تلفات انرژی، کاهشی بوده است؛ در مرداد ماه امسال 11.18 درصد تلفات ثبت شده است ک نسبت به یکساله 97 11.46 کاهش داشته است.
وی ادامه داد: شرکت توزیع برق استان هرمزگان حدود 400 میلیارد تومان در هر سال فروش انرژی دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان اظهار داشت: در پنج ماهه سال 98، 11 هزار و 561 اشتراک وصل شده است که امیدوارم در پایان سال به بالای 26 هزار مشترک برسیم؛ یکی از اهداف مهم ما این است که صف انشعاب را بسیار کم کنیم و انشعاب را در یک ماه تا سه ماه انجام دهیم.
ذاکری تشری کرد: در سال 98 سه درصد از نظر فروش انرژی افزایش داشتیم و پیک بار در 16 مرداد ماه امسال با رقم 2222 مگاوات اتفاق افتاده است که نشان دهنده افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته است.
وی گفت: امسال از اول خرداد ماه تا کنون تنها چهار روز از سقف پیک عبور کردیم و در تمامی روزهای در زیر سقف پیک قرار داشتیم و توانستیم بدون خاموشی تابستان را پشت سر بگذاریم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان ابراز داشت: انرژی تحویلی به مشترکین دو درصد افزایش داشته است.
ذاکری با بیان اینکه در هفته دولت در تمام استان پروژه‌های شبکه توزیع افتتاح خواهد شد، بیان داشت: 790 ملیارد ریال مجموع اعتبارات پروژه‌های هفته دولت در استان است که با این رقم 86 پروژه افتتاح خواهد شد.
وی عنوان کرد: 82.7 کیلومتر شبکه فشار ظعیف هوایی، 25.72 کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی، 107 کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، 16 کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی، 353 دستگاه پست هوایی، 62 دستگاه پست زمینی، نصب سه هزار 891 دستگاه چراغ روشنی معابر، 11 هزار و 561 انشعاب جدید از جمله پروژه‌های هفته دولت است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان تصریح کرد: برنامه‌ داریم که تا پایان سال تا 200 میلیارد تومان پروژه را در استان هرمزگان افتتاح کنیم که اگر محقق شود بخش بسیار زیادی از مشکلات استان حل خواهد شد.
ذاکری اذعان کرد: آمار جمعیتی هر ناحیه معیار اصلی تخصیص هر پروژه است مگر اینکه اتفاق خاصی مانند نیاز صنعت وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: دو هزار 700 قرار داد جدید با شرکت توزیع منعقد شده است که بخش اعظم آن مشترکین کشاورزی هستند که به ازای هر مقدار کاهش پیک این مشترکان، در سامانه اخذ خواهد شد و سامانه مواردی را به عنوان تشویق در قبض این اشخاص لحاظ می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان اظهار داشت: مشترکین عادی اگر نسبت به الگوی مصرف اعلام شده برای مشترک، 50 درصد کاهش مصرف داشته باشند هزینه برق مصرفی آن مشترک رایگان خواهد شد.
ذاکری تشری کرد: در بندرعباس حدود 70 درصد توسعه زمینی انجام می‌شود و سعی بر این است که در صورت احداث شبکه، زمینی باشد چون از نظر ایمنی و بهره‌برداری بهتر است که شبکه‌ها از نظر زمینی توسعه پیدا کنند اما اعتباری برای زمینی کردن شبکه‌های موجود وجود ندارد.
وی گفت: با توجه به افزایش قیمت تجهیزات، آمار سرقت نیز در استان افزایش پیدا کرده است و در پنج ماهه اول سال 98 بیش از چهار میلیارد تومان سرقت رخ داده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان ابراز داشت: وصول مطالبات در سال 98 در حالتی بی سابقه به زیر 60 درصد رسیده است و برخلاف سال گذشته مشترکین بدهکار عمدتا مشترکین خانگی و تجاری هستند.
ذاکری بیان داشت: با توجه به اینکه وصول مطالبات برای بهبود و احداث شبکه بسیار اهمیت دارد نیاز است که این مطالبات وصول شود.
وی در خصوص پروژه قبض سبز، عنوان کرد: حذف پروژه کاغذی یکی از پروژه‌های اصلی در سطح کشور است و با توجه به اینکه هزینه‌هایزیادی برای چاپ و توزیع قبض هزینه می‌شود و احساس می‌شد که این قبوض با سرعت و زمان مناسب به دست مشترک نمی‌رسید برای بالا بردن سرعت اطلاع رسانی و کاهش هزینه تصمیم گرفته شد با اجرای پروژه قبض سبز این مشکلات را حل شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان با بیان این نکته که نیاز است مردم هر چه سریع‌تر و دقیق‌تر تلفن خود را وارد سامانه کنند، تصریح کرد: شرکت توزیع برق استان هرمزگان نیز در راستای اجرای پروزه قبض سبز تلاش می‌کند اما با توجه به گستردگی استان با مشکلاتی روبرو هستیم که با این وجود حدود 85 درصد از تلفن‌های مشترکین به دست ما رسیده است.
ذاکری اذعان کرد: سیستم تشویقی که برای مشترکین کم مصرف در نظر گرفته شده است نیز از طریق تلفن‌های ثبت شده مشترکین در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه از اول شهریور هیچگونه قبضی صادر نخواهد شد، ادامه داد: مشترکین می‌توانند در هنگام مراجعه مامورین کنتور شماره اشتراک و تلفن خود را برای ثبت در سامانه ارائه کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان اظهار داشت: صد در صد تجهیزاتی که در حوزه توزیع برق استفاده می‌شود ساخت داخل است و می‌توان گفت ما به عنوان شرکت توزیع هیچگونه خرید خارجی نداریم.