×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در شرایط تحریم در هرمزگان جذب سرمایه‌گذار افزایش داشته است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سید امیر امیری‌زاد در نشست خبری اظهار داشت: 19 پروژه عمرانی و زیر ساختی با اعتبار بالغ بر 216 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید که منجر به اشتغال 313 نفر خواهد شد.

وی عنوان کرد: ده طرح تولیدی نیز در هفته دولت با اعتباری بالغ بر هزار و 812 میلیارد ریال که اشتغال 196 نفری را در پی خواهد داشت افتتاح خواهد شد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان اذعان کرد: آغاز عملیات اجرایی سه پروژه تولیدی با حجم تولیدی 147 میلیون ریال و ایجاد اشتغال 115 نفرنیز در هفته دولت کلید خواهد خورد.
امیری‌زاد به بیان این نکته که یک واحد صنعتی احیاء شده در هفته دولت به چرخه تولید بازخواهد گشت، تصریح کرد: دو پروژه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی در هفته دولت وجود دارد که شامل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی دو مدرسه است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 107 قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد شد که با سال 96 مجموعا 283 قرارداد منعقد شده است.
امیری‌زاد افزود: این 283 قرارداد 28 درصد تمام قراردادهای شرکت صنعتی استان هرمزگان را شامل می‌شود که می‌توان گفت یک آمار بی سابقه در شرکت شهرک‌های صنعتی است که در این مدت دو ساله منعقد شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان تشریح کرد: در سال‌های 96 و 97 سه شهرک و ناحیه صنعتی به بهره‌برداری رسده است و مجموع شهرک‌های صنعتی استان را به 22 شهرک خواهد رساند.
وی گفت: مجوز احداث دو شهرک صنعتی بخش خصوصی در منطقه حاجی‌اباد که به صورت تخصصی در حوزه صنایع معدنی فعالیت می‌کنند برای اولین بار در استان هرمزگان صادر شده است.
وی گفت: رویکرد ما مهیا کردن زیرساخت‌های صنعتی در استان برای ایجاد یک پوشش سراسری است به همین جهت شهرک صنعتی در جاسک احداث شد که با احداث این شهرک‌‌ می‌توان گفت به پوشش صد در صدی در استان رسیدیم.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان ابراز داشت: چهار هزار و 700 هکتار جمع اراضی شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان است و بناداریم که در سال جاری 202 هکتار به اراضی صنعتی استان افزوده شود.
وی عنوان کرد: در حوزه نرم‌افزای برنامه‌های مختلفی را برای واحدهای صنعتی از قبیل آموزش، پروژه‌های بهبود، پروژه‌های مشاوره‌ای برای واحدهای تولیدی، پروژه‌های تامین مالی و پروژه‌های ارتقای فناوری در نظر داریم.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان اذعان کرد: وزارت صمت هفت محور را برای ارتقاء صنعت در نظر گرفته است که توسعه و تامین وسایل ساخت داخل یکی از این محورها است.در همین راستا نمایشگاهی برگزار شد تا واحدهای صنعتی نیازهای خود را اعلام و واحدهای تولیدی ماشین‌آلات و قطعات در راستای تامین این نیازها تلاش کنند.
امیری‌زاد تصریح کرد: یکی دیگر از محورهای وزارت صمت برای ارتقای صنعت توسعه صادرات غیر نفتی است که برنامه‌هایی از قبیل اعزام هیات جاری به نمایشگاه‌ها و شرکت‌‌های خارجی و اجرای کنسرسیوم صادراتی در استان اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: فعال سازی معادن کوچک مقیاس از طریق بهره‌برداران معادن بزرگ و توسعه شرکت‌های دانش بنیان از دیگر محورهای مد نظر وزارت صمت است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان تشریح کرد: برای مدیریت بازار و ساماندهی لوجستیک تجاری که از محورهای مورد تاکید وزارت صمت برای ارتقاء صنعت است برنامه‌هایی در زمینه مشاوره بازار برای واحدهای صنعتی و ارزیابی واحدهای صنعتی برای رفع نیازها در نظر گرفته شده است.
امیری‌زاد اظهار داشت: بهبود فضای کسب و کار از طریق کارگروه رفع موانع تولید یکی دیگر از محورهایی است که در دستور کار ما قرار دارد که در این راستا مقرر شده است که مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی شود و تصمیمات لازم اخذ شود.
وی گفت: علاوه بر تامین منابع مالی از طریق منابع بانکی که از بند الف تبصره 18 استفاده می‌شود، راه‌کارهای جدیدی نیز در نظر گرفته شده است که یکی از این موارد تامین منابع از طریق اسناد تعهدی است تا واحدهای وابسته به هم تامین مالی شوند.
امیری‌زاد افزود: پشتیبان این منبع شرکت شهرک‌های صنعتی کوچک است. در این مدل تامین مالی که برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد بیشتر تکیه بر معاهدات مالی دارد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان ابراز داشت: روش دیگر تامین مالی عرضه سهام در فرابورس است که برای بنگاه‌های کوچک و متوسط این امکان فراهم شده است که سهام خود را عرضه کنند و منابع مالی را جذب کنند.
امیری‌زاد بیان داشت: در مجموع هزار و 20 قرار داد سرمایه‌گذاری در استان منعقد شده است که 410 عدد از این قراردادها به بهره‌برداری رسیده است و حدود 30 درصد از این قراردادها غیرفعال ونیمه فعال شده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان ادامه داد: سال گذشته 30 واحد به چرخه تولید بازگشتند و برای سال 98 نیز برنامه داریم که 50 واحد به چرخه تولیدی بازگردند که تا کنون موفق به بازگشت 12 واحد تولیدی در استان شدیم که زمینه اشتغال را برای 196 نفر نیز فراهم می‌کنند.
وی با بیان اینکه بزرگترین آبشیرینکن استان در شهرک صنعتی خلیج‌فارس قرار دارد، عنوان کرد: 70 قرار داد سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی خلیج‌فارس منعقد شده است که 17 عدد از این قراردادها به بهره‌برداری رسیده است و زمینه اشتغال برای هزار و 500 نفر را فراهم کرده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان با ذکر این نکته که هرمزگان یکی از معدود استان‌هایی محسوب می‌شود که در شرایط تحریم در حوزه سرمایه‌گذاری رشد داشته است، اذعان کرد: 28 درصد سرمایه‌گذاران خود را در این مدت تحریم جذب کردیم که با به سرانجام رسیدن این طرح‌ها تولید و اشتغال خوبی در استان حاصل خواهد شد.