×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیر جهادی تمام حمایت من را همراه خود دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،

فریدون همتی در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود نیز به تسریع در سرمایه‌گذاری تاکیده کرده‌اند؛ پس نمی‌توان اجازه داد که مدیران برای خود امپراطوری درست کنند و هر آنچه می‌خواهند را انجام دهند.

وی با بیان اینکه هر مدیر در حوزه کاری خود باید شفاف‌سازی کند، عنوان کرد: هدف ما حل مساله است اما توجیه و کلی‌گویی یعنی نمی‌خواهیم مشکلات را حل کنیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های استان موظف به تسریع در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری هستند و در صورت وجود تخلف بعد از صدور و شروع کار می‌توانند مجوز را لغو کنند اما اخلال در کار سرمایه‌گذاربه هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

همتی اذعان کرد: هیچکدام از دتسگاه‌های استان هرمزگان اجازه ندارند که بدون ثبت طرح سرمایه‌گذاری اقدام به تائید طرح کنند و پیگیری‌های لازم نیز از طریق دستگاه‌های اجرایی انجام گیرد.

وی ادامه داد: با این حجم از کار شخصا مجبور به رصد وظایف تمام ادارت هستم و در کنار این موضوع باید پیگیر کار سرمایه‌گذار هم باشم.

استاندار هرمزگان با ذکر این نکته که تغییر در شیوه مدیریتی باید در دستور کار قرار گیرد، بیان داشت: در همایش سرمایه‌گذاری حدود 200 توافقنامه امضا شده است که دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به توضیح و تبیین فرایند کار اقدام کنند و وضعیت حال پروژه‌های را تشریح کنند.

همتی خاطرنشان کرد: هر مدیری که اقدام جهادی را پیش بگیرد و فعالیت ثمربخشی انجام دهد حتما از حمایت از حمایت کامل من برخوردار خواهد بود.

وی افزود: یکی از محورهای توسعه استان دریا است که باید در محورهای مختلف از جمله گردشگری و شیلات از آن استفاده کنیم.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: با توجه به تقاضا، اشتغال گسترده و ارز آوری که پرورش میگو در استان هرمزگان دارد باید توسعه پرورش میگو در استان هرمزگان با سرعت بیشتری دنبال شود.

همتی ابراز داشت: اگر به دنبال سرمایه‌های دولتی باشیم مدت زمان زیادی برای به ثمر رسیدن طرح‌ها صرف خواهد شد به همین دلیل به دنبال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه بودیم و به این نتیجه رسیدیم که به جای واگذاری خرد پهنه‌هایی که ظرفیت واگذاری دارند به صورت یکپارچه واگذار باشند.

وی گفت: زیرساخت‌های یکپارچه شدند تا زیر یک مدیریت کار جلو برود و زمین‌های لازم برای پرورش میگو برای جلوگیری از ایجاد شائبه به شخص خاصی واگذار نمی‌شود و بلکه به شرکت‌های سرمایه‌گذاری واگذار خواهد شد

استاندار هرمزگان تشریح کرد: پس از اتمام کار توسط سرمایه‌گذار عمده در صورت وجود متقاضی محلی با پرداخت هزینه به متقاضی محلی واگذار خواهد شد.

همتی مطرح کرد: پنج پهنه حدود 20 هزار هکتار شناسایی شده و در فراخوان قرار دارد و بخش‌های خصوصی در انجام این کار هستند که یکی از تکلیف‌های آن‌های این است که به موازات این کار روستاها را نیز ساماندهی کنند و زنجیره‌ای از سرمایه‌گذاری را در صنعت میگو ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات برای هیچکسی محدودیتی وجود ندارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: آماده سازی 140 هزار هکتار اراضی پرورش میگو طی مدت دو سال دو هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد و پس از آن به مردم واگذار خواهد شد.

همتی اذعان کرد: کنترل داخلی دستگاه‌های اجرایی باید تقویت شود و هر جا تخلفی صورت می‌گیرد باید به شدت برخورد شود.