×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صنایع به تعهد خود در خصوص احداث مدارس عمل کنند

هم‌زمان با نخستین روز از هفته دولت و با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران، عملیات اجرایی  تکمیل دبیرستان ابن‌سینا بندرعباس آغاز و دبستان “شهید علی آبسوران” با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شهری سعادت در بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین،، استاندار هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از تولیدکنندگان به‌عنوان رزمنده یاد کردند و در این جنگ هر کس باید کاری را بر عهده بگیرد.

فریدون همتی افزود: امیدوارم تا سال آینده تعهد صنایع در راستای احداث مدارس صورت بگیرد و همه‌ مدارس تعهد شده بهره‌برداری شود.

مدرسه‌ای متناسب با استانداردهای روز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز هرمزگان نیز در حاشیه این آیین گفت: دبستان “شهید علی آبسوران” در قالب 12 کلاس درس با یک هزار و 471 مترمربع زیربنای آموزشی و اعتباری بالغ‌بر 42 میلیارد ریال احداث شده است.

نوید احمدی افزود: از مجموع اعتبارات ساخت این مدرسه 7 میلیارد ریال توسط کمیساریای عالی سازمان ملل و مابقی از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.

وی تصریح کرد: این مدرسه به همت اداره کل نوسازی هرمزگان و با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان ( UNHCR ) وابسته به سازمان ملل متحد و متناسب با استاندارهای روز دنیا ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز هرمزگان خاطرنشان کرد: دبستان 12 کلاسه شهید علی آبسواران شامل فضای آموزشی، نمازخانه، زیرساخت هوشمندسازی، دیوار، محوطه‌سازی، سرویس بهداشتی و سرایداری است، این مدرسه گنجایش پذیرش 350 نفر دانش‌آموز را داراست.

احمدی ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه تکمیل دبیرستان ابن‌سینا بندرعباس نیز در زمینی به مساحت 7 هزار و 626 مترمربع آغاز شد.

وی افزود: این پروژه بیش از یک دهه معطل مانده بود که به همت شرکت معماران تجارت آفتاب نسبت به تکمیل آن اقدام می‌شود  و جا دارد از مدیریت این شرکت قدردانی شود.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان خاطرنشان کرد: این پروژه شامل ساختمان آموزشی با چهار هزار و 282 مترمربع، سالن ورزشی با هزار و 397 مترمربع، نمازخانه با 113 مترمربع، سرایداری با 90 مترمربع و سرویس بهداشتی است که با اعتبار ۱۴میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

احمدی با بیان اینکه پروژه تکمیل دبیرستان ابن‌سینا با مشارکت شرکت معماران تجارت آفتاب اجرا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تفاهم به‌عمل‌آمده ، این پروژه تا مهرماه سال 1400 تحویل داده خواهد شد.

در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی کوتاهی نکرده‌اند

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت نیز در این مراسم عنوان کرد: بنگاه‌های اقتصادی مشکلات بسیاری دارند اما در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی کوتاهی نکرده‌اند  و تا جایی که توان داشته‌اند در این راستا حرکت کرده‌اند.

خلیل قاسمی تصریح کرد: دانشگاه نفت در بندرعباس کلنگ‌زنی می‌شود و افراد متخصص در این دانشگاه تربیت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:  چهارده هزار و 35 میلیون ریال در حوزه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی توسط صنایع بزرگ و کوچک صرف شده و در شرایط حال حاضر حوزه‌ی تولید استان از رونق خوبی برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز از استاندار هرمزگان به سبب جذب مشارکت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در اقدامات زیرساختی استان در هرمزگان قدردانی کرد.