×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه صادرات مهم ترين هدف فولاد هرمزگان درسال جاري‌است

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین، هشتمين مجمع عادي ساليانه صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان مربوط به سال مالي منتهي به 29/12/ 1397 با حضور 98.8 درصد اعضا روز چهارشنبه 12تيرماه 1398 در هتل هرمز بندرعباس با حضور هيات مديره، نماينده بورس و سهامداران اين شرکت برگزار شد. و ضمن تصويب صورت‌هاي مالي شرکت در سال مالي 97، 110 ريال سود به ازاي هر سهم ميان سهامداران تقسيم شد. در ابتداي اين مجمع که با حضور بيش از 98 درصد صاحبان سهام در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد، فرزاد ارزاني مديرعامل شرکت فولاد هرمزگان ، ضمن ارائه گزارشي از عملکرد سالانه هيات‌مديره، تصريح کرد: دريافت تنديس ساخت محصول نوآوري برتر ايراني، کسب عنوان شرکت پيشرو در بين 100 شرکت برتر ايران، دريافت تقديرنامه دو ستاره جايزه ملي تعالي سازماني ايران، گواهي ملي حمايت از مصرف‌کنندگان، کسب عنوان صادر کننده نمونه استاني دريافت و دريافت  نشان لياقت حمايت از توليد ملي ، تنها بخشي از افتخارات فولاد هرمزگان جنوب در سال 1397 است.

وي با اشاره به دستاوردهاي اين مجموعه در سال 97، گفت: با افزايش توليد 32 هزار و 34 تن تختاال نسبت به سال 96 ، از توليد  1،408،244 تن در سال 96 به  توليد 1،440،276 تن تختال در سال 97 رسيديم و شاهد افزايش 2،27 درصدي در توليد محصول نهايي خود هستيم وي در ادامه گفت : توليد گريدهاي آلياژي ويژه مربوط به صنعت لجستيک ميعانات نفتي، لوله و صنايع دريايي،  عبور 2.5 درصدي از ظرفيت اسمي توليد ساليانه آهن اسفتنجي با توليدي به ميزان 1.691.134 تن در واحد احيا مستقيم ، کاهش متوسط زمان Tap To Tap  از 79.5 دقيقه در سال 96 به ازاي هر ذوب به 75.8 دقيقه در سال 97، کاهش مصرف الکترود در کوره‌هاي قوس الکتريکي از 1.98 کيلوگرم بر تن مذاب در سال 96 به 1.88 کيلوگرم بر تن مذاب در سال 97، کاهش مصرف نسوز از 7.65 کيلوگرم بر تن مذاب در سال 96 به 7.43 کيلوگرم بر تن مذاب در سال 97 ، کاهش متوسط توليد تختال خارج از رنج آناليزي از 0.76 درصد در سال 96 به 0.55 درصد در سال 97 و کاهش متوسط عيوب تختال در بازرسي گرم از  2.57 درصد در سال 96 به 1.85 درصد در سال 97، نصب جرثقيل 85 تن نسوز در راستاي کاهش توقفات توليد، نصب و راه‌اندازي کمپرسور دوم واحد اکسيژن در جهت تداوم توليد گازهاي صنعتي و به حداقل رساندن توقف ناشي از عدم ارسال گازهاي صنعتي  به واحدهاي توليدي، انجام مطالعات مهندسي پروژه نصب لنس‌هاي سايد و ال در کوره‌هاي قوس انجام مطالعات مهندسي پروژه افزايش ريت شارژ مواد به کوره‌ها، انجام مطالعات مهندسي پروژه احداث تصفيه خانه احياي مستقيم، شروع عمليات اجرايي پروژه مهندسي خريد و اجراي 3 پست برق 63 کيلوولت به 400 ولت، ايجاد و راه‌اندازي سيستم اطلاعاتي بومي‌سازي، راه‌اندازي سيستم اطلاعاتي استعلام الکترونيک، اخذ گواهي مجوز تحقيق و توسعه استاني وکشوري از سازمان صنعت و معدن وتجارت و…  جزو دستاوردهاي فولاد هرمزگان در سال 97 بوده است.

وي ضمن تاکيد بر عملکرد بسيار مطلوب در حوزه فروش تصريح کرد : عليرغم تحريم هاي ظالمانه موفق به فروش 1384113 تن محصول در بازارهاي داخلي و خارجي شديم.

مديرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب ضمن اشاره  به کسب گواهينامه ISO 50001 در سال 97 در رمينه مديريت بهينه مصرف انرژي، به نحوه صرفه جويي و مديريت مصرف انرژي در شرکت فولاد هرمزگان درسال 97 پرداخت و گفت :

در زمينه کاهش ميزان مصرف برق اقدام‌هاي قابل توجهي انجام گرفته است که مي‌توان به کاهش 300 ميليارد ريالي هزينه برق مصرفي مجتمع از طريق تامين برق از شرکت خصوصي به ميزان 150 مگاوات توان اکتيو در سال 96 و 97، صرفه‌جويي و کاهش هزينه به مبلغ 440 هزار يورو با تغيير تب چنجر ترانس‌هاي پست SMP از OFF-LOAD به ON-LOAD جهت عدم توقف توليد و جلوگيري از حادثه و انفجار ترانس‌ها، صرفه‌جويي و کاهش هزينه به مبلغ 8 ميليارد و 500 ميليون ريال در هزينه‌هاي برق مصرفي در 6 ماهه دوم سال 97 از طريق بررسي و پيش‌بيني ميزان برق مصرفي و انتخاب گزينه مناسب از تعرفه‌هاي وزارت نيرو، کاهش 55 ميليارد و 500 ميليون ريالي هزينه برق مصرفي شرکت با مشارکت در طرح ذخيره عملياتي شرکت برق منطقهاي، صرفه‌جويي و کاهش هزينه به مبلغ 50 ميليارد ريالي با بومي‌سازي تجهيزات SVC (راکتور و خازن) و قطعات يدکي و… اشاره کرد. ارزاني ادامه داد:‌ در زمينه آب نيز قادر شده‌ايم که به بهينه‌سازي مصرف آن دست يابيم که از جمله مي‌توان به افزايش ميزان توليد آب از 501  به 510 متر مکعب بر ساعت با اجراي پروژه‌هاي بهبود پيش تصفيه، کاهش مصرف ويژه آب مجتمع از 3.12 متر مکعب بر تن تختال  به 3.1 متر مکعب بر تن تختال اشاره کرد. وي افزود: کاهش مصرف ويژه انرژي حرارتي از 11.8 گيگا ژول بر تن تختال  به 11.5 گيگا ژول بر تن تختال و کاهش مصرف ويژه انرژي کل از 15.61 گيگا ژول بر تن تختال  به 15.33 گيگا ژول بر تن تختال از جمله اقدامات ديگر شرکت است که در سال 97 به آن دست يافته‌ايم.

مديرعامل فولاد هرمزگان در ادامه به اهميت نيروي انساني اشاره و به اقداماتي چون طراحي نظام جامع ارتقاي سلامت کارکنان، طراحي نظام ارتقا کارکنان و اصلاح و بهبود وضعيت بيمه تکميل درمان کارکنان اشاره کرد..

ارزاني همچنين با اشاره به عملکرد شرکت در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي، گفت: کمک به آزادسازي مددجويان، کمک به زلزله زدگان، همکاري با سازمان بسيج کارگري و همکاري در برنامه هاي فرهنگي و هنري و ورزشي استان از جمله مهم ترين فعاليت‌هاي فولاد هرمزگان جنوب در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي است.

وي در خصوص طرح هاي توسعه شرکت، اعلام کرد: طرح توسعه 3 ميليون تن فولاد هرمزگان  با کنسرسيوم SMS-IRITEC  به دليل تحريم‌هاي آمريکا عليه اقتصاد ايران، با وجود دريافت مجوزهاي لازم، معلق شد. اما در تلاش هستيم تا در آينده ضمن همکاري با ديگر شرکت‌هاي فعال در منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس، نسبت به افزايش ظرفيت توليد اقدام کنيم.

مديرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب درباره اهداف اين شرکت در سال 98، گفت: توسعه صادرات به بازارهاي جهاني، توسعه سبد محصولات، ارتقاي عملکرد زيست محيطي، توسعه ظرفيت‌هاي توليد و پشتيباني و … مهم ترين اهداف ما در سال جاري است.

ارزاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هدف ظرفيت توليد 55 ميليون تن فولاد در افق 1404، گفت: ايران در سال 97، 25 ميليون تن فولاد توليد کرد؛ به نظرم وضعيت و بسترهاي لازم به منظور رسيدن به 55 ميليون تن فراهم نبوده و چنانچه بخواهيم به اهداف ياد شده در برنامه توسعه برسيم، دولت بايد ابتدا زيرساخت‌هاي آن را در کشور ايجاد کند. در اين مجمع، روزنامه‌هاي «دنياي‌اقتصاد» و «صمت» به عنوان روزنامه‌هاي کثيرالانتشار شرکت انتخاب شدند. همچنين موسسه حسابرسي بهراد مشار به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانوني انتخاب شد. بر اساس اين گزارش، رضا يزدخواستي رييس مجمع، سيدحسين معصومي دبير مجمع، فرزاد ارزاني مديرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب، مهدي تولانيان ناظر اول، مرتضي شعباني ناظر دوم، محمد خليل زاده نماينده سازمان بورس و رضا يعقوبي نماينده موسسه حسابرسي بهراد مشار، هيات رئيسه اين مجمع را تشکيل دادند.