×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
   رسیدگی خارج از نوبت به پرونده هاي مربوط به حوادث کارگری

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، « هادي ابراهيمي » مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان با حضور در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با «علی صالحی» دیدار و گفتگو کرد.

مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در ديدار با رئيس کل دادگستري استان، ضمن قدردانی از تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه قضایی استان به منظور اجرای هر چه دقیق تر قانون کار اظهارداشت: اين اداره كل در خصوص اجراي قانون كار ارتباط بسيار نزديكي با دادگستری دارد و با توجه به تحولي كه در اين حوزه ايجاد شده، اميد است در پرونده هاي مربوط به اين حوزه تسريع بيشتري صورت گيرد.

وی در ادامه افزود: صیانت از نیروی کار یک الزام قانونی است و در اين راستا به منظور پیشگیری از حوادث احتمالي ناشي از كار، تعطيلي كارگاه هاي ناایمن و برخورد با كارفرماياني كه اتباع غیر مجاز خارجي را بكار مي گيرند، براي برخورد با متخلفان نیازمند ادامه روند مساعدت ها و حمایت های دستگاه قضایی می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار کرد: این اداره کل سعی دارد شکایت بین کارگران و کارفرمایان را قبل از اینکه منجر به صدور رأی شود، حل و فصل نماید و در راستای تعامل با دستگاه ها و بنگاه هاي اقتصادي و رسيدگي به پرونده شاكيان در هيأت تشخيص و حل اختلاف  اداره كل، تعداد شكايات به حداقل رسانده شود.

وی همچنین در ادامه خواستار اختصاص شعب ويژه ای به منظور رسيدگي به پرونده هاي كارگري و تعامل بيشتر كارشناسان اين اداره كل با دستگاه قضایی در خصوص بررسي تخصصي پرونده ها و حل مشكلات آنها شد.

در ادامه این دیدار،«علی صالحی» رئيس دادگستري استان هرمزگان نیز تأکید کرد: اداره كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي با توجه به رسالت بزرگي كه بر عهده دارد بايد تلاش نمايد تا حقوق كارگران كه از اقشار زحمتكش هستند، تضعيف نشود.

وی با تأكيد بر لزوم بررسي مستمر ضوابط ايمني در كارگاه هاي تولیدی استان افزود: در همین راستا پرونده هاي مربوط به حوادث كارگري را خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار مي دهيم و پس از بررسي ساير موارد مطرح شده در اين نشست، دستور تشكيل شعبه ويژه براي رسيدگي سريعتر به پرونده هاي حوزه تعاون و كار را خواهيم داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بر جايگزيني نيروي کار داخلي به جاي اتباع غیر مجاز خارجي و ساماندهي نيروي كار تأكيد کرد و التزام کارفرمایان به موازین و دستورالعمل های قانونی در این حوزه را خواستار شد.

صالحي ضمن تأکید بر برخورد قانونی با متخلفین حوزه کار تصریح کرد: در خصوص پيگيري مشكلات كارگران و جلوگيري از بروز مشكلات، بايد با مديران شركت ها و بنگاه هاي اقتصادي استان جلساتي برگزار و مشكلات حوزه کار در اسرع وقت رصد و پيگيري شود.

وی همچنین بر استفاده از ظرفيت هاي موجود و اختصاص امكانات رفاهي براي كارگران و همچنین ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي به آنها تأكيد كرد.

صالحی در پايان گفت: دستگاه قضایی آمادگی هرگونه همکاری در راستای اجرای هر چه بهتر قانون کار و بهبود ایمنی و شرایط کار در محیط های کارگری استان هرمزگان را دارد.

شایان ذكر است: در جریان این دیدار مسائل و مشکلات حوزه های روابط کار و بازرسی کار و همچنین حوزه تعاون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.