×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش 10درصدی مستمری بگیران تامین‌اجتماعی

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین،سید فاضل حیدری بلوکی ، ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان، عنوان کرد: بازنشستگان در جامعه از مقام والایی برخورداراند و در عرصه کار، تلاش و تولید الگو جامعه هستند.

حیدری بلوکی با اشاره به جمعیت تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، افزود: تعداد جمعیت تحت پوشش استان 981 هزار و 186 نفر است، به عبارت دیگر بیش از 55 درصد جمعیت استان هرمزگان زیر چتر حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

وی گفت: تامین اجتماعی هرمزگان، با داشتن 32 هزار و 215 پرونده مستمری، توانسته است 48 هزار و 114 نفر مستمری بگیر اصلی و 36 هزار و 95 نفر مستمری بگیر تبعی، را تحت پوشش قرار داده دهد.

مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان خاطر نشان کرد: در سال گذشته سه هزار پرونده مستمری برقرار شده است و تعداد مستمری بگیران استان 10 درصد افزایش یافته است.

حیدری بلوکی با اشاره به این که بیمه شدگان اصلی و تبعی تحت پوشش تامین اجتماع هرمزگان 896 هزار و 977 نفر است، افزود: 422 پرونده مستمری در حوزه مشاغل سخت و زیان آور در سال گذشته برقرار شد.

مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان پرداختی به بازنشستگان و مستمری بگیران در پنج ماه اول سال جاری را 260 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ماهیانه بیش از 52 میلیارد تومان در قالب تعهدات بلند مدت به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت شده است.

وی در ادامه به خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هرمزگان، در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: به 130 نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان، وامی با مبلغ 520 میلیون تومان اعطا شده است.

حیدری بلوکی بازنشستگان را عضو خانواده بزرگ سازمان تامین اجتماعی هرمزگان دانست و تشریح کرد: در قالب اجرای طرح کرامت رضوی؛ برگزاری سه دوره تور زیارتی مشهد مقدس و اعزام 300 نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران در سال 97 و اعزام 200 نفر در سال ، 98 تاکنون انجام شده است.

وی عنوان کرد: بالاترین ظریب پوششی تامین اجتماعی را در کشور داریم و جز سه استان اول کشور هستیم.

مدیر کل سازمان تامین اجتمامی استان هرمزگان، اضافه کرد: در سال گذشته در حوزه ورزش مقام اول دارت به بازنشستگان این استان تعلق گرفت.

وی در پایان توضیح داد: 440 میلیون تومان در قالب امور رفاهی و گردشگری مستمری بگیران پرداخت شد.

در پایان این نشست از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هرمزگان تقدیر به عمل آمد.