×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تعاونی‌ها در بحث سرمایه در گردش مشکل‌دارند/حمایت از بانوان در بخش تعاون کم‌رنگ است

به گزارش تجارت‌جنوب آنلاین، عباس میرزاد در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی‌های برتر استان هرمزگان، اظهار کرد: کشور ما در گذشته وابسته به فروش نفت بود و عملاً کشاورزی و صنعت آن تحت تأثیر این موضوع قرار داشت و پس از تغییر سیاست دولت بر کاهش وابستگی به اقتصاد تک‌محصولی افزایش فعالیت تعاونی‌ها را در پیش داشتیم.

وی افزود: تعاونی‌ها از سال 75 فضایی در اختیار داشتند تا در عرصه تولید برای نظام فعالیت کنند امروز در خصوص تعداد تعاونی‌ها مشکلی نداریم اما تعداد تعاونی‌های فعال کم است، در استان هرمزگان بیش از نیمی از تعاونی‌ها غیرفعال است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان عنوان کرد: این نشان می‌دهد کار ما در جایی اشکال دارد، کشورهایی که در حوزه تعاونی‌ها پیشرفت کردند تعداد تعاونی کمتری داشته، جزیره‌ای عمل نکردند و به صورت زنجیره‌ای فعالیت کرده‌اند و معنی تعاونی واقعی همان است و ما نیز باید تلاش کنیم تعداد تعاونی‌ها را کم و آن‌ها را به هم متصل کنیم.

میرزاد تصریح کرد: امیدوارم در استان هم الگوبرداری از تعاونی‌های برتر در سطح کشور و حتی کشورهای دیگر صورت بگیرد.

وی بیان کرد: در بخش تعاونی به حوزه بانوان با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند کمرنگ است و انتظار داریم به حوزه بانوان توجه بیشتری شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان  بیان کرد: در هرمزگان بیش از یک‌میلیون نفر زیر نظر تعاونی مرزنشینان هستند اما وضعیت این تعاونی ضعیف و مسئله‌دار است و باید به مشکلات آن‌ها پرداخته شود تا بتوانیم نقش‌های زیادی را به مرزنشینان واگذار کنیم.

میرزاد اضافه کرد: متأسفانه بسیاری افراد سرمایه‌های خود را در زمینه زمین و مسکن هزینه کرده‌اند، باید رویکرد ما در حوزه تولید افزایش یابد، هرمزگان در همه زمینه‌ها ظرفیت‌های بالایی دارد.

وی ادامه داد: حوزه‌های گردشگری کمترین نقش را در حوزه تعاونی‌ها دارند و امیدوارم در این زمینه کارهای خوبی صورت گیرد، چراکه که ما سواحل و جزایر بسیار خوبی داریم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد: در هرمزگان در حوزه گلخانه‌ها کارهای خوبی انجام‌شده اما لازم است کارهای بیشتری صورت بگیرد و با افزایش فعالیت تعاونی‌ها در این حوزه شتاب بیشتری بگیرد.

میرزاد با بیان این که بیشتر تعاونی‌ها در بحث سرمایه در گردش مشکل‌دارند و باید در این زمینه کارهایی صورت بگیرد عنوان کرد: بسیاری تعاونی‌ها درگیر مسئله سرمایه هستند و از بانک توسعه تعاون می‌خواهیم تسهیلات را تنها در قالب جوایز نبینند و تسهیلات بیشتری را در اختیار بخش تعاون قرار دهند،

وی تصریح کرد: ما در تحریم قرارگرفته‌ایم و این مسئله فرصت خوبی برای درآمدزایی در عرصه تولید داخلی است و امیدواریم بیشتر به آن پرداخته شود.