×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اتاق تعاون هرمزگان سرآمد است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فریدون همتی در نشست با جمعی از تعاونگران استان هرمزگان ضمن گرامیداشت هفته تعاون، با بیان اینکه تعاونی‌ها فعالیت و سابقه درخشانی در هرمزگان دارند، عنوان کرد: وجود دو هزار و ۸۰۰ تعاونی فعال در استان هرمزگان بیانگر فعالیت گسترده و استعداد و توان بسیار خوب هرمزگان در این حوزه است.

وی ادامه داد: اتاق تعاون در هرمزگان نیز بسیار فعال و در سطح کشور سرآمد است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم باید با تمام قوا از این حوزه حمایت لازم را داشته باشد.

استاندار هرمزگان تولید ثروت در جامعه را از خصوصیات مهم و برجسته تعاونی‌ها برشمرد و افزود: باید در راستای تقویت حوزه تعاون و حمایت از آنها بکوشیم.

همتی با بیان اینکه طرح‌های در مقیاس بزرگ در حوزه های پرورش ماهی، میگو و کشت گلخانه ای در هرمزگان آغاز شده است، تصریح کرد: انتظار داریم تعاونی‌ها نیز در این حوزه ورود جدی داشته و در اجرای این پروژه ها مشارکت کنند.

وی گفت: شکوفایی ظرفیت‌های این حوزه، اشتغالزایی و درآمدهای گسترده‌ای را برای هرمزگان به همراه دارد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: همچنین مشاغل خرد و خانگی نیز باید در قالب تعاونی ها ساماندهی شوند تا شاهد درآمدزایی بیشتر از این طریق برای فعالان در این حوزه ها باشید.

وی تاکید کرد: جامعه تعاونگران و تعاونی ها در همه حوزه ها در هرمزگان در راستای رونق تولید و افزایش صادرات گام بردارند و ما نیز حمایت لازم را از آنها خواهیم داشت.

در ادامه نیز رییس اتاق تعاون هرمزگان گفت: در بعضی از استان ها استاندار حتی نمی‌داند رییس اتاق تعاون کیست اما استاندار هرمزگان حامی بخش خصوصی و تعاون است و کمتر استانی اینگونه توجه به حوزه تعاون دارد.

عباس سالاری با اشاره به این‌که قبل از ادغام وزارت تعاون و کار ستاد توسعه تعاون در کشور فعال بود افزود:بعضی از مشاغل باید ساماندهی شوند برای مثال کسی که در کنار خیابان فلافل می‌فروشد عضو هیچ تعاونی نیست و نمی‌تواند از خدمات خوبی که در کشور وجود دارد بهره ببرد.

وی ادامه داد: در قالب یک تعاونی می‌توان برای چنین مشاغلی نیز خدماتی را ارائه داد همچنین لزوم تشکیل کارگروه ماهانه برای بخش تعاون بسیار احساس می‌شود و کمک به حل بخش عمده‌ای از مشکلات خواهد کرد.

همچنین با برون‌سپاری بخش تعاون به اتاق بسیاری از مشکلات این بخش حل شد اما از مسئولان اداره‌کار تقاضا داریم که بیش از پیش ما را در این راه همراهی کنند