×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رژه ملی، یکشنبه در بندرعباس برگزار می شود/ شرکت برای عموم آزاد است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین امیر فرماندهی منطقه یکم امامت نیروی راهبردی ارتش مجتبی محمدی در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد:
در کل کشور مراسماتی پیش بینی و برگزار می شود یاد و خاطره شهیدانی که از جان خودشان گذشتند تا امنیت و استقلال را برای نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ کنند را گرامی بداریم.
مجتبی محمدی افزود: تمام فعالان عرصه دفاع مقدس، بسیجیان، سپاه پاسداران، ارتشیان،نیروی انتظامی، جهادگران ،فرهنگیان، تجار ، دانش آموزان،همه اقشار دولتی تلاش کردند که نشان بدهند جمهوری اسلامی ایران حکومتی نیست که دشمنان به راحتی چشم طمع به خاک و حریم و امنیت آن داشته باشند.
محمدی در خصوص برگزار شدن رژه نیروهای مسلح بندرعباس گفت: همانند سال های گذشته از ۳۱ شهریور هر سال به مدت ۱ هفته سلسله برنامه هایی در کشور برگزار می شود که شهر بندرعباس هم از این مقوله م ستثنی نیست.
محمدی در ادامه عنوان کرد: مراسم رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریور مصادف با اولین روز دفاع مقدس در بندرعباس برگزار خواهد شد که یک ویژگی خاصی برای این رژه قائل شده اند که تحت عنوان رژه ملی از آن یاد میکنند.
وی اظهار کرد: در تمام مراکز استان ها این رژه در سطح استانی و با حضور مقامات استانی برگزار می شود ولی در بندرعباس با حضور مقام محترم ریاست مجلس شورای اسلامی و فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح برگزار می شود.
مجتبی محمدی با بیان اینکه در دو نقطه از خاک ایران تهران و استان هرمزگان بندرعباس رژه در سطح ملی برگزار می شود گفت: آن چیزی که رژه بندرعباس را به یک رژه ملی تبدیل کرده نقش خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز است و هم زمان با رژه نیروهای پیاده، رژه دریایی و هوایی نیز در بندرعباس برگزار می‌شود .
‌امیر دریا دار دوم محمدی بیان کرد: این رژه هر ساله با محوریت یکی از ارگان نیروهای مسلح انجام می شود در سال گذشته رژه بندرعباس با محوریت سپاه پاسداران بوده است ولی در سال ۹۸ با محوریت منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش انجام می شود.
وی گفت : شناور های نظامی نیروی دریایی ارتش ، شناورهای نیروی دریایی سپاه و شناور های دریابانی نیروی انتظامی به همراه شناور های بسیج مردمی در رژه دریایی مشارکت خواهند داشت به گونه ای که استعداد یگان های شناور شرکت کننده در مراسم رژه دریایی به بیش از ۲۰۰ فروند شناور می رسد به جز شناور هایی که مسئولیت تامین امنیت منطقه را دارند.
امیر دریا دار دوم محمدی با اشاره به نیروی هوایی ارتش و هوا فضا سپاه پاسداران گفت:
نیروی هوایی ارتش و هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رژه هوایی مشارکت دارند و در اولین روز هفته دفاع مقدس نمایش اقتدار نظامی جمهوری اسلامی را به تصویر می کشند.
وی اظهار داشت: برای حفظ امنیت منطقه اقتدار نیروهای نظامی جمهوری اسلامیت ایران و سایر کشور های حاضر در منطقه کفایت لازم را دارد و نیازی برای حضور بیگانگان برای برقراری امنیت نیست.
وی در ‌ادامه افزود: فرمانده کل ارتش درمراسم بندرعباس حضور دارند و فرمانده کل سپاه در مراسم تهران و جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم تهران و جانشین فرمانده کل سپاه در بندرعباس حضور خواهند داشت.
محمدی در خصوص سایر برنامه های مرتبط با هفته دفاع مقدس به دو حوزه با دو محوریت اشاره کرد و گفت: یک حوزه که با محوریت منطقه یکم برگزار می شود، مراسم مختلفی مانند سخنران پیش از خطبه روز جمعه ، مراسم مهمانی لاله ها، شرکت در مراسمی در گلزار شهدا بندرعباس و برنامه های مرتبط با اجرا نمایشگاه نظامی در پارک ساحلی غدیر که با همکاری سپاه امام سجاد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه در هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در حوزه دوم فعالیت های مرتبط باهفته دفاع مقدس دبیرخانه حفظ ارزش های دفاع مقدس ستاد کل نیرو های مسلح نیز از ویژه برنامه هایی می باشد که برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده و گرامی داشت داشت پیشکسوتان و بازدید از خانواده معظم شهدا بازدید و ملاقات با جانبازان و مجالس خاطره گویی، شعر و سخنرانی را می توان در نظر گرفت.
محمدی افزود: ملاقات با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و محافل انس با قرآن با محوریت مدیریت عقیدتی سیاسی منطقه یکم از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.وی اظهار داشت: در بحث رژه نیرو های مسلح سعی شده‌است فناوری های جدید و دستاورد های جدید دفاعی با ملاحظات امنیتی به بهترین شکل در سطح یگان محمول به تصویر کشیده شود تا این اطمینان را به ملت قهرمان بدهیم که نیروهای نظامی چه توانمندی هایی دارند، و با برگزاری رژه نیروهای مسلح که زینت بخش این ستون رژه پیاده دسته عزاداری امام حسین (ع) و همچنین یگانی از جانبازان که با ویلچر از جلوی جایگاه انجام خواهد شد تا بگوییم شعار راه ما راه امام حسین (ع )است یکی از راهبرد های نیروی نظامی برای دفاع از تمامیت عرضی است.
دریا دار دوم محمدی در خصوص محل برگزاری رژه افزود: در بلوار ساحلی پشت استانداری قدیم برگزار می شود علاوه بر جایگاه مدعوین و جایگاهی برای عموم در نظر گرفته شده است و باید قبل از ساعت ۷:۳۰ در آنجا حضور حضور داشته باشند.
محمدی در پایان افزود:ساعت شروع رژه نیروهای مسلح ساعت ۸ روز ۳۱ شهریور است و به صورت مستقیم از شبکه خلیج فارس و سراسری ایران پخش می شود.